Min saab ligger på 0,8 landsväg till jobbet (8 km) Stadskörning 1,2 Till Åre från Skåne med takbox 0,5. Helt fantastiskt att kunna köra mer än 100 mil på 70 liter soppa med en Saab kombi och full packning och takbox..
Allt annat kan jag köpa men inte det där med halvlitern/mil till Åre.
/Benny
Förstår att du inte kan köpa det. Men det är fullkomligt sant. Jag var också chockad likaså verkstaden där jag servar bilen. När vi kom fram så var den genomsnittliga förbrukningen på 0,5 till 0,6.. Tro det eller ej.
Min saab ligger på 0,8 landsväg till jobbet (8 km) Stadskörning 1,2 Till Åre från Skåne med takbox 0,5. Helt fantastiskt att kunna köra mer än 100 mil på 70 liter soppa med en Saab kombi och full packning och takbox..
/Benny
Förstår att du inte kan köpa det. Men det är fullkomligt sant. Jag var också chockad likaså verkstaden där jag servar bilen. När vi kom fram så var den genomsnittliga förbrukningen på 0,5 till 0,6.. Tro det eller ej.
Mitsubishi Colt, 1.3L: drar 0.63-0.65 blandad körning, kör nästan aldrig enbart motorväg eller stadstrafik, utan både och. Förbrukningen vintertid kan dock ligga lite högre, typ 0.7 tror jag. Jag kör som regel ganska hårt med den, alltid:)
c-klassen vill ha ca 0,8 i stan med lite gasa och 0,55 på långkörning med normalt tempo:) min w124 kombi med 250d brukar vilja ha 0,5 till 0,6 med mycke fullgas då ja inte har nått val;) inte så snabb:p
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE