Sämsta budet du fått på en bil?

Azteriks
27 juni 2007 · 47 Inlägg

Vad är det sämsta budet du fått på en bil?

Jag hade inte ens tänkt sälja, men en sista pris-kompis ville idag köpa min Alfa 164 Super 3.0 V6 -94 som gått 9000 mil för 6000 kr. Eller så ville han byta mot någon unken Voyager från 94 som gått 24000 mil, fast då skulle jag ge 10000 emellan. Jag sa att jag skulle "tänka på det" smile

haxer Proljece?
27 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Va nog det budet jag köpte polon för smile 14000kr "jag gav budet och jag fick köpa den för det"

Senast redigerat av haxer (27 juni 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
FreddeK
27 juni 2007 ·

en kebab med extra vitsås av någon invandrarmupp...det var när jag skulle sälja bmwn såklart. jaja tog dock inte det budet!

HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
27 juni 2007 · 605 Inlägg

Det var en dryg typ som hörde av sig på Miatan då jag sålde den å bjöd 20 000, jag sa nonono....då höjde han till 25 000...då skrattade jag bara! Han sa att jag då ALDRIG skulle få den såld så han skulle ringa på den igen om en vecka....knäpp typ...
1 timme senare var den såld för 69 000! Ånej, jag hörde inte av honom mer! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
index
27 juni 2007 · 658 Inlägg

300kr på en bil som är värd 10-20k kr

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
nosferato
27 juni 2007 · 439 Inlägg

erbjuden 20 spänn för min 745 som e t salu.

old,low and slow....
Eomin Studerande
27 juni 2007 · 32 Inlägg

Jag har aldrig sålt en bil, men min förra bil fick jag för ett riktigt dåligt bud dock. Jag fick den på köpet då jag köpte en uppsättning vinterdäck för 1500:-.

http://www.onsdagar.se - Onsdagsbus på Mittsverigebanan
bmx
27 juni 2007 · 7 100 Inlägg

skulle sälja min gamla mazda 626 -88 för 5000,då var det nån invandrare som erbjöd 1000 spänn för den!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
haxer Proljece?
27 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Äckligt folk som finns där ute alltså typ 4turkar som ringde på min dator blir lack dom bara "pentiom?" jag bara jee pentium 4a står ju faktiskt i annonsen tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
NightCruiser
27 juni 2007 · 1 163 Inlägg

Har min systers mercedes ute på annons, en äckligt fin 200E -89 med en ägare innan henne och beägr 20000kr för den.
Första mailet jag får är från en kille som heter "Spendt" och han skrev följande;
Du få 8000 för bilen, mer den inte värd!!!!!
Svaret var; Köp en ny fru istället, åsnor är billigt...

Ska man pruta så gör man de på plats och inget annat!
Pruta själv ner min cheva från 30000kr till 20000kr, men de gjordes på plats och de fanns en hel del fel han inte talat om för mig.
Skulle en bil hålla vad säljaren lovar så är det en annan femma, då känns prut lönlöst.

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
27 juni 2007 · 991 Inlägg

15 000 för min omega mv6 sa att han kunde få fälgarna för de.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
ILarsaI
27 juni 2007 · 326 Inlägg

Skulle sälja min Opel Ascona i mitten på -90-talet.. Köparen ringde upp, kom och kollade bilen. Det visade sig att köparen var inte svensk medborgare än, men han bodde i Sverige. Han hade med tolk, prutade, men jag sa nej, priset gäller. När köpet skulle avslutas skulle han betala med sina pengar, och jag skulle växla dessa, iranska tror jag det var.
-Skämtar du?
-No, here is money!

-Ge  dig, växla själv.

Det visade sig att de 15 000:- var i själva verket runt 11 000:- i iranska pengar.
-What, no bargain????

-Dra åt helvete. Var nog min fras mot han. sad

ronne
27 juni 2007 · 796 Inlägg

ILarsaI skrev:
Skulle sälja min Opel Ascona i mitten på -90-talet.. Köparen ringde upp, kom och kollade bilen. Det visade sig att köparen var inte svensk medborgare än, men han bodde i Sverige. Han hade med tolk, prutade, men jag sa nej, priset gäller. När köpet skulle avslutas skulle han betala med sina pengar, och jag skulle växla dessa, iranska tror jag det var.
-Skämtar du?
-No, here is money!

-Ge  dig, växla själv.

Det visade sig att de 15 000:- var i själva verket runt 11 000:- i iranska pengar.
-What, no bargain????

-Dra åt helvete. Var nog min fras mot han. sad

haha vilken idiot!

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
allwheelspinn Maskinförare
28 juni 2007 · 72 Inlägg

Det var en lille i kommun som ville köpa min S4 -93 till att ha som "reservdelsbil" till sin risiga S4.
Han frågade hur mkt jag ville ha för den och jag begäsde 60,000,- för den. (jag köpte den för 50,000,-)
Hans svar: Nja du kan få byta mot min BMW tds 93a?? (lr nåt sånt.)
Nej sa jag, jag vill inte byta mot en sönder körd BMW. det ska va ett rent köp. (jag visste att han hade frontal krockat den 2ggr)
"Men vad sägs om en Golf då??"
Mitt svar: Skit ner dig

För övrigt så är hans S4 tuktad och värd typ 20 papp och vill köpa en reservdels bil för 60...
Stupid??????

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas...
Vorsprung durch tecknik-Försprång genom teknik
Audi S4 Quattro "The Purple Pearl" (1993)
P-G Säl-Tämjare...
28 juni 2007 · 1 024 Inlägg

Det sämsta va när jag skulle sälja min Honda Legend -92a, jag begärde 37för den, och då va den billigast på blocket utav den karossen, fick mail utav en som bjöd 15K för den. jag sa nej och han gav sig inte heller, han mailade och ringe och ringde, tillslut ringde det på dörren hemma hos mig, och där står fanskapet och viftar med 20tusen i handen och säger att den är inte värd mer. Och precis i samma veva som han kom va jag på väg ut för en kille kom och tittade på den. Killen som kom gav mig det jag ville ha för den, mitt framför näsan på idioten, och han provkörde inte ens bilen.  Men han voltade med den på väg hem till göteborg med den...

Vilket jävla drag :)
Kristian_L
28 juni 2007 · 1 893 Inlägg

Jag hade ute min Van (6.5L V8 Diesel. 90a med 95ans motor.) för 35k. Siktade på att få 30k för den. Fick en "kompis" på tråden som bjöd 10k för den. big_smile Jag sa "OK, kom och hämta den!
Han sa
-Va?
Jag sa
-Du får den för tio, kom och hämta den.
Svaret jag fick var väntat.
-Jag skall kolla med en kompis, jag ringer senare.
Han ringde aldrig upp. Två dagar senade fick jag 30k för den.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
putte-p
28 juni 2007 ·

Hade en Camaro 71:a som vid det här tillfället inte ens var ute på annons. En entusiastisk kille ringde och sa att han ville köpa den, något som jag inte hade lust med just då. Frågade nyfiket vad han ville ge. 20 000 svarade människan glatt! Skrattade och sa att det var alldeles för lite. Han gav sig inte utan menade att det var ju en gammal bil!? Bad honom jämföra priser på blocket med det bud han lagt och sedan återkomma, vilket han inte gjorde. Bilen sålde jag efter ett halvår för humana 85 000.

CrilleD
28 juni 2007 · 831 Inlägg

Hehe så ska man göra smile

Kristian_V skrev:
Jag hade ute min Van (6.5L V8 Diesel. 90a med 95ans motor.) för 35k. Siktade på att få 30k för den. Fick en "kompis" på tråden som bjöd 10k för den. big_smile Jag sa "OK, kom och hämta den!
Han sa
-Va?
Jag sa
-Du får den för tio, kom och hämta den.
Svaret jag fick var väntat.
-Jag skall kolla med en kompis, jag ringer senare.
Han ringde aldrig upp. Två dagar senade fick jag 30k för den.

dalmasens
28 juni 2007 ·

CrilleD skrev:
Hehe så ska man göra smile

Kristian_V skrev:
Jag hade ute min Van (6.5L V8 Diesel. 90a med 95ans motor.) för 35k. Siktade på att få 30k för den. Fick en "kompis" på tråden som bjöd 10k för den. big_smile Jag sa "OK, kom och hämta den!
Han sa
-Va?
Jag sa
-Du får den för tio, kom och hämta den.
Svaret jag fick var väntat.
-Jag skall kolla med en kompis, jag ringer senare.
Han ringde aldrig upp. Två dagar senade fick jag 30k för den.

Hahha så gött big_smile

Rawad C20LET
28 juni 2007 · 1 041 Inlägg

jag fick 20,000kr för min calibra!
men sålde aldrig ville bara kolla va jag får för den smile

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang