1792
Sök

Sämsta budet du fått på en bil?

208 Inlägg
28 juni 2007
Hade ute min GTI på blocket. Hade ute den på bud. *Skrev att bud under 17K behövde ej besvära*. Extra tillägg om dom ville ha med stereoutrustningen. När jag köpte bilen förra sommaren för 14K så var den i mycket sämre skick än den är nu. Har säkert lagt ut nästan 10k på delar och motor + låda till den. Självklart får man aldrig igen pengar på en sån här bil. Men lite vill man ha tillbaka. Men då började folk skriva att du får 5K för bilen. Men du kan behålla stereon. Man blir så satans less på sånt folk. Sen ringde det en som sa att 17K var inte omöjligt. Men då sa jag att bilen är ej till salu nå mer. Ville som mest se om folk är villig att betala för en fin bil. Och det är dom. *GTI = växande pengar med tiden* Om man hittar rätt kund!

Wrum!

820 Inlägg
28 juni 2007
nosferato skrev:
erbjuden 20 spänn för min 745 som e t salu.

hahahhaah vafan? big_smile

Kejsare
547 Inlägg
29 juni 2007
När jag ville bli av med 240n så fick jag bara bud av polarna. Började med 3000, sen kom en annan polare och bjöd 3000 och en pizza, sen ett tredje nöt och bjöd 3000 kronor, en pizza och ett flak öl.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

140 Inlägg
29 juni 2007
Så jävla kasst me folk som lägger ut sin bil på Blocket för att "se vad man kan få för den". Ligger den på Blocket ska den fan säljas...?

Jag blev erbjuden 45k för min fullutrustade Leon för typ 2 år sen, och då var den inte ens till salu. Jag bad killen stoppa upp budet där han va som högst när han plockar jordgubbar...smile

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?

439 Inlägg
29 juni 2007
min kombi e fortfarande till salu...
igår va det nått spån som va o glodde på den o hitta typ 500 fel som ej existerar,hans bud va så dåligt att han nt ens ville säg det,ble lite kokt o sa taden för 7 så blir det affär.
den va tydligen nt ens värd det.

blir så trött på mänskor som ska ha bil att ja funderar på att skrota den istället,ja förlorar ju nt mer på det iallafall.

old,low and slow....

494 Inlägg
29 juni 2007
hade min gamla vinter 240 sunkig men skrotpremien var på 1500 så ja srkev i annonsen att de var det lägsta jag kunde släppa den för annars gick den på skrotning.

ringede någon pizzabagare och ville göra ett byte mot hans dator. ja tänkte jaja de kan ju vara kul vad är de för dator frågar jag? Eh 95! vadå 95? den är windows 95! jahaaa NEJ tack!!
detta var i vintras

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Kettunen
29 juni 2007
En ville byta volvo 740 + 10.000 mot min firebird

Kettunen
29 juni 2007
nosferato skrev:
igår va det nått spån som va o glodde på den o hitta typ 500 fel som ej existerar,hans bud va så dåligt att han nt ens ville säg det,ble lite kokt o sa taden för 7 så blir det affär.

blir så trött på mänskor som ska ha bil att ja funderar på att skrota den istället,ja förlorar ju nt mer på det iallafall.

Klart du gör. Skrotpremierna är ju borta nu som jag har uppfattat?

208 Inlägg
6 juli 2007
Fick betala 500kr för att lämna in min reservdelsbil på skroten.....

Wrum!

439 Inlägg
6 juli 2007
Kettunen skrev:
nosferato skrev:

Klart du gör. Skrotpremierna är ju borta nu som jag har uppfattat?

valde att behålla vrål åket o renovera det lilla som va.

old,low and slow....

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2007
Jag fick bud 12k på min (litet fel med ventilerna) jag svarade vänligt i ett mail "haha drömvidare men om du  menade 21så börjar vi prata"

Bmw osv..

2 751 Inlägg
6 juli 2007
Kalla inte mig för rasist när jag säger detta för jag är själv invandrare, men detta är mina erfarenheter när jag har sålt eller vat med när en bil skall säljas.....

Jugoslaver: SOm jag själv är, är ganska tempramentsfulla när dom köper eller säljer bil, vi vill ha och ha så mycket som möjligt för pengarna, vilket kan kännas jobbigt för vissa säljare, men det tycker jag de ska stå för, för det är ingen tavla du ska sälja utan det handlar om bil, och det handlar om lite mer pengar än vad man vanligtvis inte handskas med i vardan....  Vi vill oftast tro att vi har rätt när vi säljer eller köper bi.

Araber Oftast ger skammbud, men det är igentligen inget att vara arg över eftersom man vill ju ha de så billigt så möjligt, eller hur.... Säljaren kan ju faktiskt och ha satt överpris på bilen....

Svenskar: Ganska lama av sig, ger efter ganska lätt... Vill inte riktigt säga vad de tycker utan går med på vissa saker även om dem inte riktigt tänkte så från början..

Det är folk jag har haft erfarenhet av big_smile tack för mig

såklart drar ja inte alla över en kamm.. eftersom det finns bilkunningt folk vart man än är ifrån...
Senast redigerat av n0b0dy_ (6 juli 2007)

Who Djaa bless no man curse

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2007
n0b0dy_ skrev:
Kalla inte mig för rasist när jag säger detta för jag är själv invandrare, men detta är mina erfarenheter när jag har sålt eller vat med när en bil skall säljas.....

Jugoslaver: SOm jag själv är, är ganska tempramentsfulla när dom köper eller säljer bil, vi vill ha och ha så mycket som möjligt för pengarna, vilket kan kännas jobbigt för vissa säljare, men det tycker jag de ska stå för, för det är ingen tavla du ska sälja utan det handlar om bil, och det handlar om lite mer pengar än vad man vanligtvis inte handskas med i vardan....  Vi vill oftast tro att vi har rätt när vi säljer eller köper bi.

Araber Oftast ger skammbud, men det är igentligen inget att vara arg över eftersom man vill ju ha de så billigt så möjligt, eller hur.... Säljaren kan ju faktiskt och ha satt överpris på bilen....

Svenskar: Ganska lama av sig, ger efter ganska lätt... Vill inte riktigt säga vad de tycker utan går med på vissa saker även om dem inte riktigt tänkte så från början..

såklart drar ja inte alla över en kamm.. eftersom det finns bilkunningt folk vart man än är ifrån...

Så är det iaf maijoriteten utav ovanstånde. Men sen finns de juggar som e lama svenskar är tempaments fulla osv.. man ska aldrig dra alla över en kant.

Bmw osv..

2 751 Inlägg
6 juli 2007
hehe ja det kanske var därför jag skrev så därnere tongue Menar mest mina egna erfarenheter samt av avsnitten från värsta språket, och Shaun the man.... big_smile
Senast redigerat av n0b0dy_ (6 juli 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
6 juli 2007
n0b0dy_ skrev:

Ey det kanske stämmer om albaner men inte om juggar wink

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2007
n0b0dy_ skrev:
hehe ja det kanske var därför jag skrev så därnere tongue Menar mest mina egna erfarenheter samt av avsnitten från värsta språket, och Shaun the man.... big_smile

sorry missade tillläggs texten smile men men back to topic.

Bmw osv..

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
6 juli 2007
Fick ett roligt mejl när ja skulle sälja min 740 GLT 16v, som jag begärde 7000 för...

tjena dej.jag köpa bilet va.jag baka pizza tjäna
grova pengar va.du äta mycke pizza mannen va? jag
betala 5000+resten i pizza va.du vara nöjd då?

abdulla

Bryddde mej aldrig om att svara ens, men nån månad efter att bilen blivit såld (för 5500 och utan pizza) så erkände några kompisar att de var dom som mejlat hmm

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

2 751 Inlägg
6 juli 2007
haxer skrev:
n0b0dy_ skrev:

Ey det kanske stämmer om albaner men inte om juggar wink

hehe men de finns ju albaner som är juggar! tongue

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2007
TobbeE_87 skrev:
Fick ett roligt mejl när ja skulle sälja min 740 GLT 16v, som jag begärde 7000 för...

tjena dej.jag köpa bilet va.jag baka pizza tjäna
grova pengar va.du äta mycke pizza mannen va? jag
betala 5000+resten i pizza va.du vara nöjd då?

abdulla

Bryddde mej aldrig om att svara ens, men nån månad efter att bilen blivit såld (för 5500 och utan pizza) så erkände några kompisar att de var dom som mejlat hmm

hade listat ut efter första raden i det mailet att nån drev.

Bmw osv..

Smålänning
7 887 Inlägg
6 juli 2007
Kristian_V skrev:
Jag hade ute min Van (6.5L V8 Diesel. 90a med 95ans motor.) för 35k. Siktade på att få 30k för den. Fick en "kompis" på tråden som bjöd 10k för den. big_smile Jag sa "OK, kom och hämta den!
Han sa
-Va?
Jag sa
-Du får den för tio, kom och hämta den.
Svaret jag fick var väntat.
-Jag skall kolla med en kompis, jag ringer senare.
Han ringde aldrig upp. Två dagar senade fick jag 30k för den.

Så rätt alltså! Snacka om chock! Du skulle sagt: Då kostar den inte tio, utan då gäller tretti... 10k endast idag..

Själv har jag blivit erbjuden 8000 för min bil... sålde inte, för jag behöver den och trivs med den. Sen får jag inte en 900S för dom pengarna...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök