11456
Sök

midbasfunderingar

elektriker
591 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
hej hopp!

Funderar på att sätta in en midbas i centerpanelen men vid vilken frekvens ska man dela den?
Delar nog av basen bak vid 80hz så från det kör man midbasen men hur högt ska man gå?
Är 1000hz för mycket?

Mvh Kim
Senast redigerat av _kimpan_ (27 juni 2007)

---------------> Kimpan

6 851 Inlägg
27 juni 2007
_kimpan_ skrev:
hej hopp!

Funderar på att sätta in en midbas i centerpanelen men vid vilken frekvens ska man dela den?
Delar nog av basen bak vid 80hz så från det kör man midbasen men hur högt ska man gå?
Är 1000hz för mycket?

Och en sak till.. vart kan man hitta bara bashögtalare i mindre storlekar utan att vara koaxial?

Mvh Kim

Vad har du mer för högtalare där fram?
1000hz tycker jag låter väldigt mycke. Jag hade en 6½" i portad låda i mitten på min gamla 900. Den delades vid Lp 250hz har jag för mej?

elektriker
591 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
_kimpan_ skrev:
hej hopp!

Är 1000hz för mycket?

Och en sak till.. vart kan man hitta bara bashögtalare i mindre storlekar utan att vara koaxial?

Mvh Kim

Vad har du mer för högtalare där fram?
1000hz tycker jag låter väldigt mycke. Jag hade en 6½" i portad låda i mitten på min gamla 900. Den delades vid Lp 250hz har jag för mej?

okej okej..  kommer ha rockford fosgate T152S 5,25" kitsystem fram men tänkte bygga en låda att ha dessa i mellan stolarna bakom mittkonsolen http://www.mds.se/?artnr=600213
eller om jag får plats, dem här: http://www.mds.se/?artnr=teamrtm65

---------------> Kimpan

6 851 Inlägg
28 juni 2007
Jasså du skall ha BAKOM öronen..? NEJ, skall du ha EN midbas skall den sitta framtill, inte bakom dej.
Vad gör den för nytta där om du inte sitter i baksätet och lyssnar på musik?

elektriker
591 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Jasså du skall ha BAKOM öronen..? NEJ, skall du ha EN midbas skall den sitta framtill, inte bakom dej.
Vad gör den för nytta där om du inte sitter i baksätet och lyssnar på musik?

Jo visst men ska ha den mellan sätena ungefär och den kommer riktas uppåt mot huvet samt att jag troligtvis kommer sätta en fram i mittkonsolen

---------------> Kimpan

Sök