2106
Sök

Nån som e bra på ljudkort/firewire..för mitt funkar inte!!

33 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
Har ett Behringer Fca 202 externt ljudkort. Har inte använt det på ett tag, o nu när jag kopplar in det via firewire så funkar det inte. Powerlampan och fw lampan på kortet lyser,men datorn hittar det inte, i enhetshanteraren står det kod 10, dvs enheten kan inte startas. Har kollat så att kortet fungerar och att att kabeln e ok. Och fw porten e det inget fel med. Nyaste drivrutinerna finns.
Har kollat allt man kan tänka sig nu, pratat med behringer i Usa om det men dem vet inte va problemet är, har pratat med Hp supporten både online och i tel, men dem kan inte säga vad det är.....blir så j_vla trött asså....har suttit nu i flera dagar med detta utan resultat. Folk som kan data har kolla på det men dem vet inte va problemet är. Har jag inte löst det inom nån dag nu så får sig kortet en tur ner för min balkong .
Så om någon kanske har en aning om vad som e fel så skriv några rader
Tacksam för svar

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juni 2007
Fel på kortet antagligen ingen garanti kvar? Köp ett nytt i så fall. Trist när sådant händer. På tal om det har du dragit in drivers?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

33 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Fel på kortet antagligen ingen garanti kvar? Köp ett nytt i så fall. Trist när sådant händer. På tal om det har du dragit in drivers?

Inget fel på ljudkortet om det va de du mena, glömde ta med det i texten innan men har testat det på en annan dator och det fungerade perfekt, börjar misstänka att mitt firewirekort i datorn e kasst, nåt som lossnat, sitter direkt på moderkortet, men enligt datorn så fungerar fw enheten

Proljece?
1 464 Inlägg
27 juni 2007
Hmm.. har du nått annat att testa med  då? kamera/nått annat? Ingen hdd du kan koppla via firewire?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

33 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
Nä har ju ingen annan firewire produkt, men ska höra mig för i morn om jag kan fixa nån o testa, annars får ja köpa en produkt som stöder fw o sen lämna tillbaka den när ja testat..hehe;)

Sök