Bas och slutstegs problem?

Ladda_1987
30 juni 2007 · 70 Inlägg

nee men jag har kört ett par mil så generatorn skulle ladda upp batteriet ordentligen!

Renault 5 GTE "Renaulten" (1988)
Volvo V40 2,0 turbo "turbo yeeha" (1998)
Drönirettab
30 juni 2007 · 21 761 Inlägg

Ett par mil räcker inte om battteriet är mycket urladdat, det skulle behövas flera timmars körning i så fall.

Är det fortfarande samma problem?

Ladda_1987
30 juni 2007 · 70 Inlägg

ja visst men det är ju inte urladdat. mmm det är samma problem, håller på och blir galen, har ju ingen musik i bilen...

Volvo V40 2,0 turbo "turbo yeeha" (1998)
Renault 5 GTE "Renaulten" (1988)
Drönirettab
30 juni 2007 · 21 761 Inlägg

Är det bara när du spelar musik som steget gör så där eller är det fastän du inte spelar musik?

Ladda_1987
30 juni 2007 · 70 Inlägg

neej det är både och. Steget reagerar inte att jag höjer volymen eller byter till cd eller radio. Men det är ju konstigt att basen dunkar så fram och tillbaka.

Volvo V40 2,0 turbo "turbo yeeha" (1998)
Renault 5 GTE "Renaulten" (1988)
Drönirettab
30 juni 2007 · 21 761 Inlägg

Har kollat lite info i den andra tråden, jag har nog kanske hakat upp mig på det där med låg spänning. Får låta det vara tills vidare.

Om du kopplar ur basen från steget så att det inte är någonting anslutet på högtalarutgången, gör steget likadant då också?

Bullibert Min bil var för ful för garaget
30 juni 2007 · 74 Inlägg

du har inte lågnivå utgångar på stereon då?

Ladda_1987
30 juni 2007 · 70 Inlägg

jo klart jag har lågnivå kablar på stereon men det har ju inget med att slutsteget ska start

Känns som att slutsteget är kass..

Renault 5 GTE "Renaulten" (1988)
Volvo V40 2,0 turbo "turbo yeeha" (1998)
stukastini
30 juni 2007 · 265 Inlägg

-Blomman- skrev:
Vill börja med att säga att det heter inte invensterat ett ljudpaket, ordet investera kan du använda om du har köpt något som du för hoppningsvis kommer tjäna pengar på att sälja, och det kan jag lova dig att du inte kommer att göra.. Till ditt problem..

Jag kan lova dig att det står i instruktionsboken vilken kabel som ska vara till vad.. Annars är det bara att koppla in sterion och sedan testa vilka kablar som ger ljud var. Och som killen ovan sa, det ska finnas för hoppningsvis en lågnivå utgång på sterion (2 honor till utgången, anigen en röd/vit, röd /blå det är lite olika). Där det står "out" ska du koppla in kabeln till slutsteget, sen får du även dra en kabel från sterions tännings ström till slutsteget, så slutsteget går igång så fort du sätter på sterion. Annars står steget på helatiden, och det brukar inte vara så bra i längden, varken för ditt batteri och eller för steget. Sen är det bara att dra alla kablar, och koppla in det du har tänkt att driva på slutsteget. Sen är det klart.. Behöver du mer hjälp så är det bara skriva en komentar på min sida..

Om du inte drar remotekabel från stereon till steget så fattar ju steget inte att de skall gå igång och är då av hela tiden vilket resulterar i noll ljud. Inte att det är på hela tiden? JAg har då aldrig haft ett steg som står på hela tiden.

Senast redigerat av stukastini (30 juni 2007)

-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang