11228
Sök

Byta till annan stereo i en XC70 -04?

1 064 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Hej,

Jag skulle vilja byta ut min nuvarande "orginalstereo" i bilen då den inte klarar av att läsa mp3.. Är detta ett "stort" projekt, och är det möjligt att göra det själv då hela panelen sitter iett? (vet inte hur de ser ut bakom iofs...)

Tacksam för svar av någon som vet smile

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

1 722 Inlägg
29 juni 2007
nå varför ska du ta du byta orgianl stereon

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 064 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Kanelbullen skrev:
nå varför ska du ta du byta orgianl stereon

som jag skrev så vill jag ha en stereo som kan läsa mp3, ev dvd..

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
29 juni 2007
Det enda som sitter ihop så att säga är stereon och hålet/mugghållaren till vänster om radion.
För att få det att funka tror jag du måste köpa en kabeladapter hos Backes som kostar ca 400kr, och för att din nya DIN/dubbenDINare ska passa måste du köpa en ram som har plats till nya stereon, till enkenDIN så säljer volvo en ram (?)

Rätta mig gärna om jag har fel (fick själv reda på en del av det här igår) hmm

Kan också skriva om hur du får loss stereon också när jag ändå är igång:

1. Bänd loss pennhållaren som är under AC-panelen
2. Efter du lossat pennhållaren så kommer du se 2st torxskruvar som håller AC-panelen på plats, skruva bort dessa (magnetmejsel är att föredra, inte roligt att tappa ner skruvarna)
3. Nu till det halvläskiga, du måste loss med AC-panelen. Den sitter rätt hårt, tryck hårt på övre högra hörnet samtidigt som du drar motsatta sidan mot dig.
4. När du lyckats med det så kommer du se ytterligare 2 torxskruvar som håller stereon på plats, skruva givetvis bort dessa.
5. Dra radion mot dig (mugghållaren följer också med, sitter fäst på stereon)

Bara att göra stereobytet och montera tillbaka allting i bakvänd ordning.

Lycka till!

EDIT: Ska du ha enkelradio så har Backes Ljudbyggeri monteringsramen för 299kr

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Sök