Problem med fönsterhiss. Rutan går att få ner manuellt utifrån!

ypix
1 juli 2007 · 13 Inlägg

Har problem med ena fönsterhissen. Den svarar inte alls o verkar ha hoppat ur läge för utan större problem går det att dra ner rutan helt utifrån med handflatan, vilket inte är så bra med tanke på stöldrisk m.m.

Har försökt öppna upp dörren på min Seat Cordoba. Har fått bort alla pluggar runt hela innerdörren, men den verkjar fortfarande sitta fast i sjäölva handtaget där man öppnar dörren. Vill inte bruka allt fört mycket mer våld då kanske det går sönder någonstans.

Några tips på vad som kan göras. I värsta fall får jag väl åka in till verkstan med den, men det blir så fasligt dyrt.

TAck på förhand!

klimpan
1 juli 2007 · 2 600 Inlägg

ha du verkligen skruvat bort alla skruvar?  hadde samma problem me att få bort dörrsidan det va en dold skruv vi hantaget. fast det va på en ford scorpio smile

Senast redigerat av klimpan (1 juli 2007)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
ypix
1 juli 2007 · 13 Inlägg

Jo de måste ha dolt den bar väl isåfall, för jag var ut o kollade nu igen och det finns verkligen ingenting som ser ut som en skruv, svårt o se om det går o få bort någon del som kan vara placerad ovanför en skruv också. Själva ramen runt handtaget är ihopskruvad från dörrens insida iaf.

Hoppas nån Seatägare vet vart man ska kolla!?

klimpan
1 juli 2007 · 2 600 Inlägg

min va plaserad inte vid själva dörrhadntaget unta på det andra handtaget om du förstår va jag mennar lite svårt att förklara. men om det är så på din är ju en annan femma=)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang