4521
Sök

försäkring när de gäller stero bygge!!

494 Inlägg
24 september 2005
Trådstartare
#1
hej satt och funderade hur är de med stöld av stero går de på vanliga stöld försäkringen för bilen. hörde att de ersatte endast ett visst värde om man inte hade larm?
vad är de för krav på larmen?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
24 september 2005
#2
Enda kraven är väl att det ska börja tjuta om någon slår sönder rutan eller dyrkar upp dörren/bakluckan tongue och att det ska vara påslaget förstås tongue men det vet ju inte försäkringsbolaget om, ifall man hade på larmet eller inte wink


Jägermeister
910 Inlägg
24 september 2005
#3
Tror att den vanliga stöldförsäkringen i bil täcker stereo upp till 5000kr, men du kan ta en tilläggs försäkring om du vill.
Det som är bra med larm är att i en del försäkringsbolag får du bort självrisken helt vid inbrott.
Larmet ska vara godkänt av ssf, svenska stöldskyddsföreningen.

En gång är ingen gång...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 september 2005
#4
man kan ju extra försäkra det mesta på bilen ifall man vill... min morsa hade en bil i sin ungdom som hon försäkrade lacken på... =P hmm..


OLAGBG
596 Inlägg
30 september 2005
#5
Halvförsäkring = max 5000:-
Helförsäkring = max 10000:-
Sen kan du försäkra upp bilen då får man åka in till besiktiningsman från       fbolaget d har jag gjort, värderad till 250000:- nu så smäller jag eller får bilen stulen så får jag ut vad bilen skulle vara värd...

OLAGBG
VOLVO

645 Inlägg
30 september 2005
#6
olagbg skrev:
Halvförsäkring = max 5000:-
Helförsäkring = max 10000:-
Sen kan du försäkra upp bilen då får man åka in till besiktiningsman från       fbolaget d har jag gjort, värderad till 250000:- nu så smäller jag eller får bilen stulen så får jag ut vad bilen skulle vara värd...

För jävla fin bil där smile



Sök