Krocka aldrig med en ny bil om du bara har halvförsäkring.

MilleN
6 juli 2007 · 9 108 Inlägg

Men fan, du sparar ju pengar på att köpa kolfiberhuv och en schysst stylingfront då wink

Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
6 juli 2007 · 227 Inlägg

FireTraXX skrev:

Robban 245 skrev:

Robban 245 skrev:
Oftast nu mer så tar de hela delar från skroten å sätter på de krockade bilarna de lagar på plåtverkstäderna..Så få andra plåtdelar från en annan bil lär du få endå fast hela smile

Du får väll se själv smile

Varför skulle de göra så?
Jag kommer ju inte att acceptera det.

jag sommarjobbar på en skrot just nu och vi skickar delar till alla dom stora bilhandlarna och verkstäderna varje dag... så de är inte helt omöjligt att du får en grejj som suttit på en annan bil innan... sad but true
Lycka till!!!

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
FireTraXX DFFL
6 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Henrik_G skrev:

FireTraXX skrev:

Robban 245 skrev:

Du får väll se själv smile

Varför skulle de göra så?
Jag kommer ju inte att acceptera det.

jag sommarjobbar på en skrot just nu och vi skickar delar till alla dom stora bilhandlarna och verkstäderna varje dag... så de är inte helt omöjligt att du får en grejj som suttit på en annan bil innan... sad but true
Lycka till!!!

Men nu är det så att jag betalar det själv, och jag betalar inte för begagnade delar...

BTW så fick jag en kostnadsberäkning innan.
22000 plus moms, alltså 27500.
Så nu blir det en E46 330 Touring istället.
Säljer denna bilen +-0 om jag får rätt köpare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jetta16v
6 juli 2007 · 1 534 Inlägg

Henrik_G skrev:

FireTraXX skrev:

Robban 245 skrev:

Du får väll se själv smile

Varför skulle de göra så?
Jag kommer ju inte att acceptera det.

jag sommarjobbar på en skrot just nu och vi skickar delar till alla dom stora bilhandlarna och verkstäderna varje dag... så de är inte helt omöjligt att du får en grejj som suttit på en annan bil innan... sad but true
Lycka till!!!

Vår BMW 520 som blev lite lätt krockad(som din firetraxx) lämnade vi in till ett företag som heter Autoteq, och märkte att den nedre delen av huven, längst in mot kupén underifrån, var slipad(olackad), o hade börjat smårosta.
Vad skall man göra i det läget?
Visste inte ens att dom överhuvudtaget inte använde sprillans nya delar :@

O angående stylingfront o kolfiberhuv, håller jag med fullständigt, passa på att göra bilen lite fetare och roligare, blir billigare också wink

2jzinside Fartygsingenjör
6 juli 2007 · 550 Inlägg

Henrik_G skrev:

FireTraXX skrev:

Robban 245 skrev:

Du får väll se själv smile

Varför skulle de göra så?
Jag kommer ju inte att acceptera det.

jag sommarjobbar på en skrot just nu och vi skickar delar till alla dom stora bilhandlarna och verkstäderna varje dag... så de är inte helt omöjligt att du får en grejj som suttit på en annan bil innan... sad but true
Lycka till!!!

Behöver ju inte innebära att det är sämre än nytt, kanske taget från en bil som inte rullat många mil innan den tex blev påkörd bakifrån. Sen vill nog skroten ha kvar sitt rykte så grejerna som levereras håller nog bra kvalite.

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis
FireTraXX DFFL
6 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Men nu är det så att jag betalar det själv, och jag betalar inte för begagnade delar...

BTW så fick jag en kostnadsberäkning innan.
22000 plus moms, alltså 27500.
Så nu blir det en E46 330 Touring istället.
Säljer denna bilen +-0 om jag får rätt köpare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
mellowd Drop Shop
6 juli 2007 · 926 Inlägg

gör jobbet själv, köp begagnade delar så kommer du billigt undan.
Tänk på mig. kört sönder toppen.

FireTraXX DFFL
6 juli 2007 · 9 020 Inlägg

mellowd skrev:
gör jobbet själv, köp begagnade delar så kommer du billigt undan.
Tänk på mig. kört sönder toppen.

Palla mecka något man inte tänker behålla.
Och jag vill verkligen inte köpa begagnat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
7 juli 2007 · 227 Inlägg

wrapman skrev:

Henrik_G skrev:

FireTraXX skrev:

Varför skulle de göra så?
Jag kommer ju inte att acceptera det.

jag sommarjobbar på en skrot just nu och vi skickar delar till alla dom stora bilhandlarna och verkstäderna varje dag... så de är inte helt omöjligt att du får en grejj som suttit på en annan bil innan... sad but true
Lycka till!!!

Behöver ju inte innebära att det är sämre än nytt, kanske taget från en bil som inte rullat många mil innan den tex blev påkörd bakifrån. Sen vill nog skroten ha kvar sitt rykte så grejerna som levereras håller nog bra kvalite.

precis... dom sätter inte dit en ända del som inte är okej.

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
7 juli 2007 · 1 290 Inlägg

FireTraXX skrev:

Goffen skrev:
Det är tyvärr ett väldigt vanligt problem att man glömmer helförsäkra bilen när vagnskadan går ut. Jag vet om massvis med folk som gjort det. När man säger till dom på jobbet att bilen är halförsäkrad blir dom ofta väldigt förvånade.... och dom kanske kört ett helt år med halvförsäkring....

Så jävla surt är det.
Man ska ju inte komma med undanflykter, men lite skyller jag på pappa.
Eftersom att den är reggad på honom och det är han som sköter försäkringar och sådant.

Men det är väl dags att jag lär mig hur sånt fungerar.

Robban 245 skrev:
Oftast nu mer så tar de hela delar från skroten å sätter på de krockade bilarna de lagar på plåtverkstäderna..Så få andra plåtdelar från en annan bil lär du få endå fast hela smile

Inte utav Din Bil...
Där får jag endast nya originaldelar annars kommer jag inte betala en krona.

Kanske skulle ta mer ansvar eftersom de är DU som kör bilen! Svagt o skylla på farsan! Ställ den på dig själv istället!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
FireTraXX DFFL
7 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Henrik_G skrev:
precis... dom sätter inte dit en ända del som inte är okej.

Oavsett vad så är det mitt samvete det går på när jag säljer en bil med begagnade grejer.
Även om mitt samvete skiter i vilket så vill jag inte det.
Så ni kan sluta snacka om skroten och begagnade grejer eftersom att jag inte vill ha det.

golfarn_nr1 skrev:
Kanske skulle ta mer ansvar eftersom de är DU som kör bilen! Svagt o skylla på farsan! Ställ den på dig själv istället!!

Hade gärna gjort det om det inte kostade 16000kr/år.
Ganska stor skillnad mot de 3500 jag betalar nu.

Senast redigerat av FireTraXX (7 juli 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
racefan
7 juli 2007 · 1 059 Inlägg

lär ju inte va bilens fel att den är halvförsökrad.Tror inte bmw  är mer problemfria än audi Känns mest som handhavandefel o gnäll.
Bara o bita i det sura om man inte har helförsäkring o inte vill köpa beg.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
7 juli 2007 · 1 290 Inlägg

FireTraXX skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Kanske skulle ta mer ansvar eftersom de är DU som kör bilen! Svagt o skylla på farsan! Ställ den på dig själv istället!!

Hade gärna gjort det om det inte kostade 16000kr/år.
Ganska stor skillnad mot de 3500 jag betalar nu.

Ta Halvförsäkring?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
FireTraXX DFFL
7 juli 2007 · 9 020 Inlägg

racefan skrev:
lär ju inte va bilens fel att den är halvförsökrad.Tror inte bmw  är mer problemfria än audi Känns mest som handhavandefel o gnäll.
Bara o bita i det sura om man inte har helförsäkring o inte vill köpa beg.

MEN SLUTA TJATA OM ATT DET ÄR MITT FEL.
Det vet jag väldigt väl...

Och det med att jag ska köpa BMW är för att jag är och har alltid varit BMW-nörd.
Men när jag fick ett erbjudande på en Audi för 40 000kr mindre än vad den är värd så tog jag det.

golfarn_nr1 skrev:

FireTraXX skrev:

golfarn_nr1 skrev:
Kanske skulle ta mer ansvar eftersom de är DU som kör bilen! Svagt o skylla på farsan! Ställ den på dig själv istället!!

Hade gärna gjort det om det inte kostade 16000kr/år.
Ganska stor skillnad mot de 3500 jag betalar nu.

Ta Halvförsäkring?

Och om detta händer igen så sitter jag i samma sits med att betala väldigt mycket mer än nödvändigt...
Så NEJ!

Senast redigerat av FireTraXX (7 juli 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
7 juli 2007 · 1 290 Inlägg

FireTraXX skrev:

racefan skrev:
lär ju inte va bilens fel att den är halvförsökrad.Tror inte bmw  är mer problemfria än audi Känns mest som handhavandefel o gnäll.
Bara o bita i det sura om man inte har helförsäkring o inte vill köpa beg.

MEN SLUTA TJATA OM ATT DET ÄR MITT FEL.
Det vet jag väldigt väl...

Och det med att jag ska köpa BMW är för att jag är och har alltid varit BMW-nörd.
Men när jag fick ett erbjudande på en Audi för 40 000kr mindre än vad den är värd så tog jag det.

golfarn_nr1 skrev:

FireTraXX skrev:

Hade gärna gjort det om det inte kostade 16000kr/år.
Ganska stor skillnad mot de 3500 jag betalar nu.

Ta Halvförsäkring?

Och om detta händer igen så sitter jag i samma sits med att betala väldigt mycket mer än nödvändigt...
Så NEJ!

Bara o ge fan i o krocka då. Eller sälja bilen eftersom du inte har råd med den?

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
FireTraXX DFFL
7 juli 2007 · 9 020 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Bara o ge fan i o krocka då. Eller sälja bilen eftersom du inte har råd med den?

mmm, visst. Lätt att säga.
Jo, det har jag.
Jag har däremot ingen lust att betala mer än nödvändigt.
(Tji fick jag tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Gujen
7 juli 2007 · 406 Inlägg

FireTraXX skrev:

mellowd skrev:
gör jobbet själv, köp begagnade delar så kommer du billigt undan.
Tänk på mig. kört sönder toppen.

Palla mecka något man inte tänker behålla.
Och jag vill verkligen inte köpa begagnat.

Spelar de någon rulle med beggade delar om du nu ändå ska sälja den på stubben?! btw tråkigt värre med krocken! sad *lider med dig*
mvh/Andreas

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
7 juli 2007 · 991 Inlägg

Om jag förstått dej rätt är du förbannad över att nya delar kostar mycket men du vill inte ha beggade?
Tycker de låter som att de bara är att bita ihop då?
Antingen de eller köpa andra delar som Millen sa.
Men de känns övärt att klaga på att delarna nya är dyra för de kan man inte göra såååå mkt åt kanske?

Beg=Komma billigt undan
Nya:Dyrt

Ska du sen inte ha kvar bilen, inten vet köparen om att delarna är nya eller inte mer än om de läser den här tråden?
Kan lackeraren sitt jobb så kommer sakerna se ut som nya i slutändan eller?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
FireTraXX DFFL
7 juli 2007 · 9 020 Inlägg

Inte förbannad, lite småchockad bara.
Att jag får bita ihop det vet jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
7 juli 2007 · 605 Inlägg

Jag fattar då inte ens problemet....:s
Du fyndar en audi, skriver den på farsan, bommar försäkringen, smäller den, klagar på rep. kostnaderna å vägrar begagnat....hmmm...då har du ju lixom själv valt läget...
Pröjsa för helt nytt stuff å se glad ut lr ta å shoppa loss på lite beg så spara lite dollars, valet e ju då helt ditt eget!
Å ang bytet till bmw....passa på att helförsäkra samtidig då....den lär ju knappast var billigare att reparera vid liknande skada!
Ha det gott å lycka till!smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang