Den gör 0-100 på 10 sekunder, duger väl när man ska busa runt
En allmän fråga om Sierra paddan:
Passar 17" fälgar bra på dem? Eller är det lite för stort för den modellen så att fälgarna kan slå i karossen vid grov U-sväng t.ex.?
hjulen går nästan jämt i skärmarna vid hårda svängar på sierrorna oavsett vilka hjul
okej, 10sek är väll ok.... men det är dohc motorn som gör det på de så se till att få tag i en med den motorn då isf för dom går rätt bra för att vara en 2,0a.. fast va lite försiktig för på dohc motorn så är toppen rätt känslig
Senast redigerat av _Glenne_ (10 juli 2007)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Märkte en annan sak nu. Simons sportsystem passar ju inte på halvkombin =/
Finns färdiga för Sedan och Kombi men inte halvkombi. när man söker på regnummer på autoexperten så ser man ju alltid om de har sportsystem till den modellen och som jag misstänkte så hittade den inget på ett regnummer från Sierrans halvkombi eller "paddan"
Nån som vet om sedanens/kombins system passar rakt på eller kan hjälpa mig med lösa delar så det passar annars??
Finns färdiga för Sedan och Kombi men inte halvkombi. när man söker på regnummer på autoexperten så ser man ju alltid om de har sportsystem till den modellen och som jag misstänkte så hittade den inget på ett regnummer från Sierrans halvkombi eller "paddan"
Nån som vet om sedanens/kombins system passar rakt på eller kan hjälpa mig med lösa delar så det passar annars??
ingen aning faktiskt eftersom jag igentligen bara vet mest om 2,9 sedan.... men du kan ju ta och bygga ett eget
ett tips om du ska ha den som en busbil, försök att få tag i en 2,9 då, mkt mer motor för att leka med
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
ingen aning faktiskt eftersom jag igentligen bara vet mest om 2,9 sedan.... men du kan ju ta och bygga ett eget
ett tips om du ska ha den som en busbil, försök att få tag i en 2,9 då, mkt mer motor för att leka med
Mjo, hade ju varit roligare men har hört att de drar mycket mer bensin! Är inte så rik så jag kan ha en sån, de drar väl minst 1.4 liter milen har jag hört
engineaddict skrev:
Micro har sportavgassystem till "Paddan"
Såg det nu, dock var det samma Simons som fanns till Kombi och Sedan, fast på autoexperten stod det att det inte passade =/
volvon! helt klart lättare att fixa fram delar! om nåt skulle rasa. 740 mycket lättare att kontrollera på vägen. medans sierran släpper i baken för inget typ.
jaa det är väll de enda som ät bättre med volvon lättare att få tag på delar och det är billigare.... sen så tycker jag inte att man har mer kontroll i en 740.. jag tycker det är tvärt om... fast det är ju från person till person
Jag skulle utan tvekan köpa en 740. De håller och du kan köpa en ny motor riktigt billigt. En Ford har inte en chans mot kvaliten i 740. Leta reda på en 740 Turbo eller en 740 GLT och ut med allt onödigt så har du en rolig busbil.
Jag skulle utan tvekan köpa en 740. De håller och du kan köpa en ny motor riktigt billigt. En Ford har inte en chans mot kvaliten i 740. Leta reda på en 740 Turbo eller en 740 GLT och ut med allt onödigt så har du en rolig busbil.
MVH Fredrik
kan inte hålla med dig där, jag har alldrig haft nått fordon som har jävlats mer än dom volvos jag har haft eller joo EN skoter jag hade en gång jävlades faktiskt mer medans forden har gått så gott som problemfritt
inge illa menat, jag kanske bara har haft otur med volvo vad vet jag
Vilken bil anser ni är roligast, lättast att sladda med, snyggast, piggast osv. För- och nackdelar med bilarna?
SIERRA SJÄLVKLART utav dom bilarna.... är bättre på alla punkter enligt mig och min erfarenhet... medans 740 inte håller så tål sierran att busas med, inge illa menat till er som åker volvo utan jag talar bara av egen erfarenhet...
dock så är "paddan" utav sierrorna roligast att leka med.... sedan modellen som jag har blir tyngre bak eller annan vikt fördelning iaf så den är inte riktigt lika rolig som paddan, men den är snyggare iaf
obs.. säger inte sierra bara för att jag har en själv..obs
kanske ska säga att jag snart har haft min sierra i 1 år och den har gått allt förutom lungt, den har blivit varvad, sladdad, börnad, osv osv men jag har inte haft ett enda problem förutom ett bakaxel ras som igentligen inte hade med kvalitet att göra utan för att en saxpinne i bakaxeln skakades lös
Kom på en sak, är det väldigt stor skillnad mellan sedanen och paddan? Är det svårt att leka med sedanen då? Är det svårt att sladda runt osv?