9106
Sök

Använda 2 kanaler från stereon per högtalare.

240 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Nu är det som så att jag använder ett slutsteg till framsystemet å kör bakhögtalarna på stereons bak kanaler, men skulle det funka att koppla så att jag använder både bak- och framkanalerna till bakhögtalarna?
Alltså typ att höger fram- och höger bakkanal går till samma högtalare.
Jag vill ju använda stereons fulla effekt och då borde det bli dubbla effekten?
Säg till om ni inte förstår riktigt vad jag menar tongue

http://img295.imageshack.us/img295/6513/stereoiw6.png
Senast redigerat av Fivi (13 juli 2007)

311 Inlägg
13 juli 2007
du menar att brygga? .. men tror int att det går på en vanlig stereo .. såg på nån dyr stereo att det gick på 2 av kanalerna

Pv med preppad b20..

Speed FMK
849 Inlägg
13 juli 2007
Fivi skrev:
Nu är det som så att jag använder ett slutsteg till framsystemet å kör bakhögtalarna på stereons bak kanaler, men skulle det funka att koppla så att jag använder både bak- och framkanalerna till bakhögtalarna?
Alltså typ att höger fram- och höger bakkanal går till samma högtalare.
Jag vill ju använda stereons fulla effekt och då borde det bli dubbla effekten?
Säg till om ni inte förstår riktigt vad jag menar tongue

Du vill i princip brygga två kanaler fast på stereon. Kan inte svara dig 100% på detta men det låter inte som det skulle gå.

Mvh Ludde

240 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Fixade en bild nu. kika längst upp smile

21 761 Inlägg
13 juli 2007
Det går inte att göra som du har skissat, gör inte på det sättet. Jag håller nog med de andra om att man inte bör bryggkoppla en vanlig bilstereo, inte om det inte finns angivet i stereons manual att detta är tillåtet.

240 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det går inte att göra som du har skissat, gör inte på det sättet. Jag håller nog med de andra om att man inte bör bryggkoppla en vanlig bilstereo, inte om det inte finns angivet i stereons manual att detta är tillåtet.

Vad kan hända om man provar? tongue

Stereon är skit. bara viner utav den och det är inte dåligt jordat eller så. kablarna är dragna på rätt sätt också.

med lem
1 925 Inlägg
13 juli 2007
de var det fjantigaste jag sett , kopplar du så går de ju inte ställa in ljudet för 5 öre tongue  tror faktiskt inte att det kommer låta något vidare heller för den delen

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

799 Inlägg
13 juli 2007
Kör du med 8ohms högtalare BÖR det förmodligen funka. Men absolut inge bra.
Antar att du inte har 8ohms högtalare i bilen heller..

Som sagt. Värdelöst att göra så.
Köp nåt ÖB slutsteg istället då big_smile

Sök