Varför får ja inte sålt min bil?

Tunestream
16 juli 2007 · 265 Inlägg

Men det står att den bara har 193 hästar, det är ju typ som en GLT från USA. Är det vad det är eller? Det hade jag hängt upp mig på som köpare.

RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Fick ett bud på 40 papp och så skulle ja behålla sommardäcken och vinterdäcken och stereon. Ångrar mer och mer att ja sa nej faktiskt

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Ztyling skrev:
Men det står att den bara har 193 hästar, det är ju typ som en GLT från USA. Är det vad det är eller? Det hade jag hängt upp mig på som köpare.

Nä det är en lättryckare. Det är samma motor som i AWD fast i en grävling. Sitter allt en liten sött turbo i den.

TICen är till salu säljs billigt.
Tunestream
16 juli 2007 · 265 Inlägg

RichardC skrev:
Nä det är en lättryckare. Det är samma motor som i AWD fast i en grävling. Sitter allt en liten sött turbo i den.

Hehe, jojo. Men GLT:n i USA har lättrycksturbo, fuskigt nog för oss svenskar. wink Är den Svensksåld?

RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Ztyling skrev:

RichardC skrev:
Nä det är en lättryckare. Det är samma motor som i AWD fast i en grävling. Sitter allt en liten sött turbo i den.

Hehe, jojo. Men GLT:n i USA har lättrycksturbo, fuskigt nog för oss svenskar. wink Är den Svensksåld?

Det visste ja faktiskt inte. Bilen var test bil på volvo innan gubben köpte den så ja tror inte den har varit över atlanten och seglat.

TICen är till salu säljs billigt.
Tunestream
16 juli 2007 · 265 Inlägg

RichardC skrev:
Det visste ja faktiskt inte. Bilen var test bil på volvo innan gubben köpte den så ja tror inte den har varit över atlanten och seglat.

Nej, det låter ju inte så. Men jag tror det är lättrycksturbon som är problemet. Man får en riktig T-5 för den pengen, då väljer man nog det.

Din bil ser ju grymt fin ut, så det är ju inte där felet ligger. smile

RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

får åka och prata med lite lackerare och se vad dom kan ordna :p

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Ztyling skrev:

RichardC skrev:
Det visste ja faktiskt inte. Bilen var test bil på volvo innan gubben köpte den så ja tror inte den har varit över atlanten och seglat.

Nej, det låter ju inte så. Men jag tror det är lättrycksturbon som är problemet. Man får en riktig T-5 för den pengen, då väljer man nog det.

Din bil ser ju grymt fin ut, så det är ju inte där felet ligger. smile

Jo där har du en poäng, men svårt att hitta en prisvärd T5a som inte gått alltför långt eller är halvt sönderkörd.

TICen är till salu säljs billigt.
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
16 juli 2007 · 301 Inlägg

när satte du ut annonsen.. folk brukar börja ringa några dagar efter löning.. då dom upptäcker att dom kan slösa lite på roliga saker.. så ha tålamod hehe

Mats_T5 Truck Driver
16 juli 2007 · 73 Inlägg

Är de en turbo?

T-Gul Svensk såld manuell
Volvo S60R (2004)
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Potkin skrev:
när satte du ut annonsen.. folk brukar börja ringa några dagar efter löning.. då dom upptäcker att dom kan slösa lite på roliga saker.. så ha tålamod hehe

e ju tio dar kvar till lönning så får vänta och se

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Mats_T5 skrev:
Är de en turbo?

Japp sitter en lättryckare på 0,3 bar.

TICen är till salu säljs billigt.
Opelmadness German cars, quality and beyond
16 juli 2007 · 8 197 Inlägg

Visst, det är en bil i ganska bra skick efter det jag läst här och sett på bilden i annonsen. Men den har gått ganska långt och är 10 år gammal. Det plockar ju ner priset, tyvärr.
Spelar ingen roll om du gav 80 tusen för den, det går inte att få hur mycket som helst även om det är en gammal man som haft den innan.
Men iaf. Om du ändrar lite i annonsen och tar bort hur mycket det skulle kosta att lacka bakluckan och sänker priset ca 10000 så blir du nog av med den.
Du får tänka lite på hur du skulle reagera på an sån annons och att det står hur mycket det kostar. Det är bättre att slå av lite på priset så blir förhoppningsvis alla nöjda och glada. smile
Bara min åsikt, men jag kan nästan svära på att den blir mer lättsåld om du gör så. Och ett tips till: Lägg in fler bilder, t.ex på inredningen och under huven. Och kanske på lackskadan bak. Aldrig fel med bilder. Dom säger mer än 1000 ord.
MVH Thomas.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Visst, det är en bil i ganska bra skick efter det jag läst här och sett på bilden i annonsen. Men den har gått ganska långt och är 10 år gammal. Det plockar ju ner priset, tyvärr.
Spelar ingen roll om du gav 80 tusen för den, det går inte att få hur mycket som helst även om det är en gammal man som haft den innan.
Men iaf. Om du ändrar lite i annonsen och tar bort hur mycket det skulle kosta att lacka bakluckan och sänker priset ca 10000 så blir du nog av med den.
Du får tänka lite på hur du skulle reagera på an sån annons och att det står hur mycket det kostar. Det är bättre att slå av lite på priset så blir förhoppningsvis alla nöjda och glada. smile
Bara min åsikt, men jag kan nästan svära på att den blir mer lättsåld om du gör så. Och ett tips till: Lägg in fler bilder, t.ex på inredningen och under huven. Och kanske på lackskadan bak. Aldrig fel med bilder. Dom säger mer än 1000 ord.
MVH Thomas.

Jo visst fan blir den mer lättsåld om man sänker priset med 10 papp det är ja med på, men man vill ju gärna inte skänka bort den heller.
Ska försöka fixa bakluckan och sen prova på nytt :p med fler bilder. Beroende på hur dyrt det blir får ja se priset.

Men om man säger att ja fixar bagaget då vore de troligen inga som helst problem att sälja den för 50-60 papp eller vad tror ni??

TICen är till salu säljs billigt.
Opelmadness German cars, quality and beyond
16 juli 2007 · 8 197 Inlägg

RichardC skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Visst, det är en bil i ganska bra skick efter det jag läst här och sett på bilden i annonsen. Men den har gått ganska långt och är 10 år gammal. Det plockar ju ner priset, tyvärr.
Spelar ingen roll om du gav 80 tusen för den, det går inte att få hur mycket som helst även om det är en gammal man som haft den innan.
Men iaf. Om du ändrar lite i annonsen och tar bort hur mycket det skulle kosta att lacka bakluckan och sänker priset ca 10000 så blir du nog av med den.
Du får tänka lite på hur du skulle reagera på an sån annons och att det står hur mycket det kostar. Det är bättre att slå av lite på priset så blir förhoppningsvis alla nöjda och glada. smile
Bara min åsikt, men jag kan nästan svära på att den blir mer lättsåld om du gör så. Och ett tips till: Lägg in fler bilder, t.ex på inredningen och under huven. Och kanske på lackskadan bak. Aldrig fel med bilder. Dom säger mer än 1000 ord.
MVH Thomas.

Jo visst fan blir den mer lättsåld om man sänker priset med 10 papp det är ja med på, men man vill ju gärna inte skänka bort den heller.
Ska försöka fixa bakluckan och sen prova på nytt :p med fler bilder. Beroende på hur dyrt det blir får ja se priset.

Men om man säger att ja fixar bagaget då vore de troligen inga som helst problem att sälja den för 50-60 papp eller vad tror ni??

Det är lite i överkant med 50-60 tusen för en 850 även i det skicket. Du kan ju kolla runt lite och se vad en del andra tar för sina bilar. Inte försäljare, dom är alltid för dyra..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Bobo
16 juli 2007 ·

För det första skulle jag tänka varför är den sänkt från 70k till 55k bara där visar du att bilen inte är speciellt lätt såld, dumt att skriva ut hur mycket det kostar att fixa bak luckan, priset känns lite högt, men endå inte oskäligt.

mellowd Drop Shop
16 juli 2007 · 926 Inlägg

sänkte du priset för 2 dagar sen? eller satte du ut annonsen då?
lite mer tålamod än så krävs för att sälja en bil.

badboy81
16 juli 2007 ·

RichardC skrev:
Hur svårt kan det vara att sälja en bil. Speciellt när det är en så vanlig som en Volvo 850.

http://www.blocket.se/vi/12310432.htm?ca=15_s

Vad har ja gjort för fel :S

va du gort för fel? du begär ju 55 papp för en 850 -97 som dessutom behöver en ny lack på bagageluckan!!!!!! det är ca 30 mer än jag gav för min T5 förra året:rolleyes:

badboy81
16 juli 2007 ·

Potkin skrev:
när satte du ut annonsen.. folk brukar börja ringa några dagar efter löning.. då dom upptäcker att dom kan slösa lite på roliga saker.. så ha tålamod hehe

och vem vill ha en 850 om dom kan köpa bil för 55 000 när dom får lönhmm

badboy81
16 juli 2007 ·

RichardC skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Visst, det är en bil i ganska bra skick efter det jag läst här och sett på bilden i annonsen. Men den har gått ganska långt och är 10 år gammal. Det plockar ju ner priset, tyvärr.
Spelar ingen roll om du gav 80 tusen för den, det går inte att få hur mycket som helst även om det är en gammal man som haft den innan.
Men iaf. Om du ändrar lite i annonsen och tar bort hur mycket det skulle kosta att lacka bakluckan och sänker priset ca 10000 så blir du nog av med den.
Du får tänka lite på hur du skulle reagera på an sån annons och att det står hur mycket det kostar. Det är bättre att slå av lite på priset så blir förhoppningsvis alla nöjda och glada. smile
Bara min åsikt, men jag kan nästan svära på att den blir mer lättsåld om du gör så. Och ett tips till: Lägg in fler bilder, t.ex på inredningen och under huven. Och kanske på lackskadan bak. Aldrig fel med bilder. Dom säger mer än 1000 ord.
MVH Thomas.

Jo visst fan blir den mer lättsåld om man sänker priset med 10 papp det är ja med på, men man vill ju gärna inte skänka bort den heller.
Ska försöka fixa bakluckan och sen prova på nytt :p med fler bilder. Beroende på hur dyrt det blir får ja se priset.

Men om man säger att ja fixar bagaget då vore de troligen inga som helst problem att sälja den för 50-60 papp eller vad tror ni??

50-60 är åt helvete för dyrt de är ju en 850 du får va glad om du får 40 (jävla glad)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang