Varför får ja inte sålt min bil?

RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

mellowd skrev:
sänkte du priset för 2 dagar sen? eller satte du ut annonsen då?
lite mer tålamod än så krävs för att sälja en bil.

nä jag ändrade ett stavfel bara :p

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

badboy81 skrev:

RichardC skrev:
Hur svårt kan det vara att sälja en bil. Speciellt när det är en så vanlig som en Volvo 850.

http://www.blocket.se/vi/12310432.htm?ca=15_s

Vad har ja gjort för fel :S

va du gort för fel? du begär ju 55 papp för en 850 -97 som dessutom behöver en ny lack på bagageluckan!!!!!! det är ca 30 mer än jag gav för min T5 förra året:rolleyes:

55 är inte så mycket för en välskött 850. Alla fina ligger över 60 papp.

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Bobo skrev:
För det första skulle jag tänka varför är den sänkt från 70k till 55k bara där visar du att bilen inte är speciellt lätt såld, dumt att skriva ut hur mycket det kostar att fixa bak luckan, priset känns lite högt, men endå inte oskäligt.

Jag får fixa bagage luckan, och ändra annonsen. Finns säkert nån som gör det för en 2 papp.

Anledningen till att ja skrev 70 och sen sänkte var att visa hur mycket ja skulle sålt den för om det inte vart problem med bagageluckan. Eller ja visa hur mycket bilen egentligen är värd.

TICen är till salu säljs billigt.
Liman
16 juli 2007 · 81 Inlägg

En bil är inte värd mer än vad någon är villig att betala smile

RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Liman skrev:
En bil är inte värd mer än vad någon är villig att betala smile

Sant, men genom att fixa lacken så kommer någon förhoppningsvis betala vad den är värd och inte något underpris.

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Nån som vet vad det ungefär skulle kosta att lacka om bakluckan?

TICen är till salu säljs billigt.
Bobo
16 juli 2007 ·

Max 2000:- svart att lacka om den, satt och fundera lite på priset också, jag sålde min 850 GLT ca 20.000 mil på mätaren det mesta bytt, nya däck alu fälgar osv, det var dock en 92:a, den fick jag 40.000:- för men det var ca 7 år sedan.

RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Kan väl inte kosta mer än en 2000 kr

TICen är till salu säljs billigt.
Tomas_H
16 juli 2007 · 486 Inlägg

Hejsan. En kompis lackade sin motorhuv(850) på KM plåt i Älvängen för 1500. Jag skulle inte tro att bagageluckan e dyrare.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Bobo skrev:
Max 2000:- svart att lacka om den, satt och fundera lite på priset också, jag sålde min 850 GLT ca 20.000 mil på mätaren det mesta bytt, nya däck alu fälgar osv, det var dock en 92:a, den fick jag 40.000:- för men det var ca 7 år sedan.

Men kollar man på blocket så de flesta med turbo ligger ju på 50 papp.

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Tomas_H skrev:
Hejsan. En kompis lackade sin motorhuv(850) på KM plåt i Älvängen för 1500. Jag skulle inte tro att bagageluckan e dyrare.

Ska prata med lite lackerare imorgon. Vart ligger KM Plåt, inget ja känner till.

TICen är till salu säljs billigt.
Tomas_H
16 juli 2007 · 486 Inlägg

RichardC skrev:

Tomas_H skrev:
Hejsan. En kompis lackade sin motorhuv(850) på KM plåt i Älvängen för 1500. Jag skulle inte tro att bagageluckan e dyrare.

Ska prata med lite lackerare imorgon. Vart ligger KM Plåt, inget ja känner till.

Läs mitt inlägg igen smile

Lite riktmärken bara:

En polare gav 42K för sin 850 turbo -95 för 4 månader sen och den var väldigt fin!

Brorsan fick sin 850 T5:a -94 inlöst i våras efter en krock. Den värderades till 50000 av Volvia.

En annan kompis köpte sin t5:a för 3 år sedan. Då gav han 55K.

Att som privatperson få över 50K för en original 850 är nog svårt, även om den e jättefin och sista årsmodellen.

Senast redigerat av Tomas_H (16 juli 2007)

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Tomas_H skrev:

RichardC skrev:

Tomas_H skrev:
Hejsan. En kompis lackade sin motorhuv(850) på KM plåt i Älvängen för 1500. Jag skulle inte tro att bagageluckan e dyrare.

Ska prata med lite lackerare imorgon. Vart ligger KM Plåt, inget ja känner till.

Läs mitt inlägg igen smile

Haha joo att de va i älvängen de fatta ja ju. Men vart i älvängen, är ju där ibland men har inte sett nån KM Plåt

TICen är till salu säljs billigt.
Tomas_H
16 juli 2007 · 486 Inlägg

Ligger i södra industriområdet. (vid jysk)
Det estora skyltar från vägen å grejer. Kan man inte missa wink

Senast redigerat av Tomas_H (16 juli 2007)

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
RichardC Fartdåre
16 juli 2007 · 378 Inlägg

Tomas_H skrev:
Ligger i södra industriområdet. (vid jysk)
Det estora skyltar från vägen å grejer. Kan man inte missa wink

OK ska kolla de imorgon :p

TICen är till salu säljs billigt.
Sokrates Eliminator
16 juli 2007 · 1 441 Inlägg

Så här tycker jag.
Varför lacka om bakluckan? Visst köparen blir glad, men ger nog inget extra för det.
Kolla på blocket hur många 850 det finns, det finns hur många som helst.
Dessutom är det inte läge att sälja bil nu,, alla har semester och har inte tid eller lust och kolla på bilar, det gör man på våren eller i augusti september.
Kollade lite snabbt och de flesta sedaner ligger runt 50' så vill man sälja så lägger man sig lite under det. Tänk på en sak, de annonser som ligger ute är bilar som inte är sålda, och det är ett pris de vill ha. De priserna går säkert i många fall att få ner 5-10 000 ganska lätt.
Låt inte annonsen ligga inne för länge, då är  det än fler som vill pruta,,,,
Så vill du ha bra med pengar sälj lite senare när alla är hemma från semestern.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Bobo
17 juli 2007 ·

Jag satt ut en bil en gång för 85.000:- jag tyckte det var en bra pris, inte en enda ringde, fick lite mail max. Efter några dagar tog jag bort annosen väntade ca 2 veckor satt ut den igen för 69.000:- och då gick den samma dag 2 ringde, den bilen hade jag gett 102.000:- för året innan och hade gjort en hel del mera med den, så det är inte lätt att få betalat för sina bilar tyvärr. Förlora ca 50.000:- på ett år på en bil för 102.000:- livet är inte alltid så kul.

christofer_k Vorsprung durch Technik
17 juli 2007 · 2 432 Inlägg

lägg ut med lite info och sen  att dom kan ringa för info. sista fordonet jag sålde var en cross som jag köpte billigt ca 500 kr wink av en polare skruvade å bör system å sålde den gör 6000 kr.

RichardC Fartdåre
17 juli 2007 · 378 Inlägg

Sokrates skrev:
Så här tycker jag.
Varför lacka om bakluckan? Visst köparen blir glad, men ger nog inget extra för det.
Kolla på blocket hur många 850 det finns, det finns hur många som helst.
Dessutom är det inte läge att sälja bil nu,, alla har semester och har inte tid eller lust och kolla på bilar, det gör man på våren eller i augusti september.
Kollade lite snabbt och de flesta sedaner ligger runt 50' så vill man sälja så lägger man sig lite under det. Tänk på en sak, de annonser som ligger ute är bilar som inte är sålda, och det är ett pris de vill ha. De priserna går säkert i många fall att få ner 5-10 000 ganska lätt.
Låt inte annonsen ligga inne för länge, då är  det än fler som vill pruta,,,,
Så vill du ha bra med pengar sälj lite senare när alla är hemma från semestern.

Tommy.

Om ja inte lackar om den får ja knappt 40 papp. Lacka om bagaget för en 1000-2000 kr och ja får 50-60

TICen är till salu säljs billigt.
RichardC Fartdåre
17 juli 2007 · 378 Inlägg

Bobo skrev:
Jag satt ut en bil en gång för 85.000:- jag tyckte det var en bra pris, inte en enda ringde, fick lite mail max. Efter några dagar tog jag bort annosen väntade ca 2 veckor satt ut den igen för 69.000:- och då gick den samma dag 2 ringde, den bilen hade jag gett 102.000:- för året innan och hade gjort en hel del mera med den, så det är inte lätt att få betalat för sina bilar tyvärr. Förlora ca 50.000:- på ett år på en bil för 102.000:- livet är inte alltid så kul.

Man kan ju konkurera med annat än priset.

TICen är till salu säljs billigt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang