7215
Sök

Man skjuten till döds i Kortedala..

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:

Ja visst gör du det va? wink Men vad beror det i grunden på då? Förklara gärna det för mig.

Väldigt kortfattat beror de på INVANDRINGEN!

Väldigt kortfattat bara för att du inte ser nån annan anledning, lite smartare än så är du väl golfarn? wink Får vi höra nån riktig orsak nu då, vad kan det bero på att det blir så här?

De finns ingen annan anledning! Varför ska jag behöva sitta o förklara de för dig? Nästan alla förstår varför de är så och de behövs ingen förklaring!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Maizer
17 juli 2007
NiclasT skrev:
Maizer skrev:
PlumCrazy skrev:
Alla vet vad det beror på, men ingen vill medge vad de vet, för om de gör det, kan de bli kallade nåt de inte är. Så vill vi ju inte ha det. Därför medger ingen vad de egentligen tycker, eller hur? Rätta mig om jag har fel. wink

Ja visst gör du det va? wink Men vad beror det i grunden på då? Förklara gärna det för mig.

Ska jag vara ärlig så är jag mer emot nazister och liknande än invandrare, finns inget värre än nazister och rasister enligt mig.

Men, jag bor i en förort och jag vet att det här, iallafall, är mest invandrare som begår brott.

I städer som Borås, Halmstad och lite mindre städer där majoriteten är svenskar, är det givetvis svenskar som begår flest brott.

Men nu är det förhoppningsvis så att de flesta som svarat "Det vet vi med" bor också i förorten/invadrartäta områden och man talar ju av egen erfarenhet, eller hur?

Det var fortfarande inget svar på min fråga. Jag vet att det finns ett väldigt problem, men vad har skapat detta problem undrar jag?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007

Maizer
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Väldigt kortfattat beror de på INVANDRINGEN!

Väldigt kortfattat bara för att du inte ser nån annan anledning, lite smartare än så är du väl golfarn? wink Får vi höra nån riktig orsak nu då, vad kan det bero på att det blir så här?

De finns ingen annan anledning! Varför ska jag behöva sitta o förklara de för dig? Nästan alla förstår varför de är så och de behövs ingen förklaring!

Sitta och förklara vad för mig? Du vet ju själv inte, och du sitter här i en diskussion, men du tänker inte förklara för mig? Varför då inte lämna diskussionen, eller diskuterar du på så vis att du säger vad du tycker och så är det? Vad är det alla förstår? Du har uppenbarligen inte förstått grunden till detta problem, det är alldeles för overkill för dig.

Bobo
17 juli 2007
Skulle nog hellre prata om kulturkrockar, mångkulturen är inte bra, det har visat sig mer än en gång att vissa kulturer inte kan gå ihop så varför då blanda ihop dem. Sedan vad tror ni att det beror på att flertalet invandrare sammlas på samma ställe? det finns bra och det finns dåliga invandrare, vad finns det flest av?
Senast redigerat av Bobo (17 juli 2007)

Maizer
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
De här säger en hel del!

http://www.aftonbladet.se/vss/special/b … 05,00.html

Grammatiken min vän, grammatiken...

FreddeK
17 juli 2007
Det mesta av brotten beror ju på invandringen tyvärr. dom skapar små egna grupper som har sina små egna lagar och regler. Krigskadade människor som inte bryr sig placeras mitt ibland svenska människor som är uppväxt med trygghet och utan rädsla.

Och nej jag är inte rasist på något vis. jag har massa vänner som kommer från olika länder.

Varför den svenska invandringen suger är att vi inte tar hand om dem ordentligt, vi tar in folk som inte behöver hjälp, väners vänner vänner etc och helt plötsligt sitter hela familjen i samma område och lär varandra hur man ska nyttja svenska samhället.

Jag tycker man kan hjälpa dem som har det svårt. ge dom en fadderfamilj som mot en ersättning vägleder och guidar den här personen/familjen som har det svårt så dom lär sig hur det fungerar i sverige.

Jag är inte rasist utan realist!

1 396 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Maizer skrev:
NiclasT skrev:
Maizer skrev:

Ska jag vara ärlig så är jag mer emot nazister och liknande än invandrare, finns inget värre än nazister och rasister enligt mig.

Men, jag bor i en förort och jag vet att det här, iallafall, är mest invandrare som begår brott.

I städer som Borås, Halmstad och lite mindre städer där majoriteten är svenskar, är det givetvis svenskar som begår flest brott.

Men nu är det förhoppningsvis så att de flesta som svarat "Det vet vi med" bor också i förorten/invadrartäta områden och man talar ju av egen erfarenhet, eller hur?

Det var fortfarande inget svar på min fråga. Jag vet att det finns ett väldigt problem, men vad har skapat detta problem undrar jag?

Så som jag ser det, politikerna.

Att samla alla på samma ställe.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Bobo
17 juli 2007
Olof Palme var väl en av dem som startade problemen sedan forsatte sossarna bra med att förstöra sverige

Maizer
17 juli 2007
NiclasT skrev:
Maizer skrev:
NiclasT skrev:

PRECIS! Äntligen! Grunden i detta problem beror sjävklart på segregationen!(nej jag vet att jag tappat dig redan här golfarn) Självklart kan vi skylla det mesta på sossarna(som vanligt).
Det första steget för att undvika att detta problem blir ännu större är att vi måste integrera! Jag känner invandrare som både är från segregerade områden och som är integrerade, behöver jag säga att det är en väldigt stor skillnad på personlighet? Detta, golfarn beror alltså inte på de jäävla invandrarna, utan det beror på våra kära politiker.
Vore kul att fortsätta den här diskussionen imorn när man orkar tänka.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Bobo skrev:
Olof Palme var väl en av dem som startade problemen sedan forsatte sossarna bra med att förstöra sverige

Och förstöra Sverige lyckades dom med... mad

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
17 juli 2007
Problemet är väl snarare att invandrare som grupp blir beskyld för något som från början ligger på integrationspolitisk nivå.
Ett annat problem är just att man betraktar invandrare som en invandrare, men en svensk som "karlsson, svensson, bengtsson" osv. Man ser gärna vad man vill se här, kanske?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Maizer
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Bobo skrev:

Och förstöra Sverige lyckades dom med... mad

På vilket sätt menar du? Vad förstörde dem?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
NiclasT skrev:
Maizer skrev:

PRECIS! Äntligen! Grunden i detta problem beror sjävklart på segregationen!(nej jag vet att jag tappat dig redan här golfarn) Självklart kan vi skylla det mesta på sossarna(som vanligt).
Det första steget för att undvika att detta problem blir ännu större är att vi måste integrera! Jag känner invandrare som både är från segregerade områden och som är integrerade, behöver jag säga att det är en väldigt stor skillnad på personlighet? Detta, golfarn beror alltså inte på de jäävla invandrarna, utan det beror på våra kära politiker.

Så du skyller på politikerna för att dom är så snälla o tar in all skit hit? De är ju inte Mona Sahlin som springer med sina väninnor och hugger ner folk på stan precis!

Maizer
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:
NiclasT skrev:

Så du skyller på politikerna för att dom är så snälla o tar in all skit hit? De är ju inte Mona Sahlin som springer med sina väninnor och hugger ner folk på stan precis!

Du är hopplös att diskutera med när det rör sig om svårare ord och meningar än man lär sig i grundskolans 8:e klass...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:

Du är hopplös att diskutera med när det rör sig om svårare ord och meningar än man lär sig i grundskolans 8:e klass...

Jaha där tog de stopp för mammas lilla pojke!lollollollollol

Maizer
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Is he for real?

FreddeK
17 juli 2007
golfarn och maizer kan ni inte ringa varandra och snacka istället eller ska ni förstöra denna tråden också...

Ha egna åsikter utan att trampa/kaxa med varandra...ni kommer ingenstanns med detta bullshitt!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:

Is he for real?

Men kan inte du berätta hur du eller dina föräldrar kom hit till Sverige så jag får veta? Skulle få vara kul o veta för jag har aldrig hört nån liknande berättelse. Nog fler här som tycker de skulle vara intressant.
Senast redigerat av golfarn_nr1 (17 juli 2007)

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
17 juli 2007
Allvarligt! Detta är tråd nr 2 (bara idag) som antagligen låses snart pga er två. Skärp er! Man hinner snart inte skriva något själv här så, vips är tråden låst.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök