7198
Sök

Man skjuten till döds i Kortedala..

Maizer
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Jaha där tog de stopp för mammas lilla pojke!lollollollollol

Is he for real?

Men varför kan du inte berätta hur du eller dina föräldrar kom hit till Sverige så vi får veta då? Skulle få vara kul o veta för jag har aldrig hört nån liknande berättelse. Nog fler här som tycker de skulle vara intressant.

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar. Jag tror ännu inte du förstått att det är politik vi pratar här, det är inte konstigt om inte du tycker om invandrare. Du är uppenbart obildad och  därför bor du i ett problem område. Det är tragiskt att du helt plötsligt fick för dig att du på något vis hade knäckt mig, när jag bara kände att det var hopplöst att diskutera politik med ens som inte ens kan grunderna.
Godnatt.

Maizer
17 juli 2007
jonesono skrev:
Allvarligt! Detta är tråd nr 2 (bara idag) som antagligen låses snart pga er två. Skärp er! Man hinner snart inte skriva något själv här så, vips är tråden låst.

Please, jag försöker diskutera här men blir påhoppad ännu en gång.

228 Inlägg
17 juli 2007
bara o kolla va de e för folk som sitter i fängelse.. 90% invandrare tongue

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:

Is he for real?

Men varför kan du inte berätta hur du eller dina föräldrar kom hit till Sverige så vi får veta då? Skulle få vara kul o veta för jag har aldrig hört nån liknande berättelse. Nog fler här som tycker de skulle vara intressant.

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar. Jag tror ännu inte du förstått att det är politik vi pratar här, det är inte konstigt om inte du tycker om invandrare. Du är uppenbart obildad och  därför bor du i ett problem område. Det är tragiskt att du helt plötsligt fick för dig att du på något vis hade knäckt mig, när jag bara kände att det var hopplöst att diskutera politik med ens som inte ens kan grunderna.
Godnatt.

Okej? vem som helst skulle fattat de men okej du gjorde inte de... synd...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Racing_ skrev:

Finns dom som vägrar inse sanningen....

Maizer
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Racing_ skrev:

Och så finns det dem som tror på denna (idiotiska?) statistik. Skulle gärna se en källa på vart ni sett det? Ni verkar uppenbarligen vara ganska säkra på att så är fallet?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Racing_ skrev:

Och så finns det dem som tror på denna (idiotiska?) statistik. Skulle gärna se en källa på vart ni sett det? Ni verkar uppenbarligen vara ganska säkra på att så är fallet?

Skulle inte du sova?

228 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Racing_ skrev:

Men kolla på EFTERLYST då.. 90% av dom de "söker" har "utlänsktuseénde" bla bla bla... "mörk hyad" osv osv.. om inte mer än 90% !

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Racing_ skrev:
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Men kolla på EFTERLYST då.. 90% av dom de "söker" har "utlänsktuseénde" bla bla bla... "mörk hyad" osv osv.. om inte mer än 90% !

Men dom ljuger ju vet du väl! lol

http://www.aftonbladet.se/vss/special/b … 05,00.html
Senast redigerat av golfarn_nr1 (17 juli 2007)

Bobo
17 juli 2007
Det störta felet är att politikerna har tagit in fler invandrare än vad vi klarar av att ta hand om, ingen kan väl vara nöjd med ställen som Rosengård, Ronna, Rinkeby, Fittja, Alby, alla större städer har samma ghetton. Lite skillnad idag mot 80 talet, jag är uppväxt på 80 talet behöver jag säga att de problemen inte fanns då som det gör idag.

http://www.basio.de/upptillst.gif

Finland använder Sverige som skräckexempel när det gäller invandringen.

Vill inte höra massa ord om att jag är rasist, jag har varit sambo med en andra generationsinvandrare i flera år förut. Däremot kan jag se problem, jag har jobb osv så jag behöver inte skylla på invandre för att jag själv har det dåligt för det har jag inte, men jag har ögon att se med jag vet vad jag själv sätt och varit med om, man kan säga kort och gått de som vill bli som svenskar är som vem som helst men de är de grupperna som vill stå utanför sveriges lagar och inte visar respekt för landet de kommit till som måste bort, därför är jag för hårdare straff för invandrare, hårdare krav för att få stanna här osv, flyktingar för humanitära skäl är jag emot så länge vi inte har kontroll över situationen. Miljöpartiet här i stan vill ta emot flera 100 tals ensamma flyktingbarn, visst det låter bra osv, men hur ska vi klara det i praktiken och vem ska betala för detta, man kan inte hjälpa alla så är det bara och då bör vi ta hand om dem som föddes i Sverige i första hand och så länge vi inte klarar detta kan vi inte ta emot invandrare så länge det inte är arbetskraftsinvandringen som är något helt annat.

Nknn
17 juli 2007
Racing_ skrev:
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Jaha, så det är därifrån du drar den slutsatsen. Jävligt begåvat av dig måste jag säga. Enligt siffror som jag hört förut så ska det vara ganska nära 50/50 iaf. Men det är inte heller säkert. Vore intressant om nån kunde leta fram trovärdig statistik på detta.
Men egentligen spelar det ingen roll, det är inte invandrare i sig som är ond i grund och botten, utan det beror som många påpekat på integrationspolitiken.

Kettunen
17 juli 2007
NiclasT skrev:
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=358008

Härligt ställe man bor på..

För en vecka sen blev en kioskägare på Hisingen knviskuren i halsen, och dog.

Vad är det som händer med vårt kära Göteborg?

Det var min polare som försökte hjälpa den knivskure mannen sad

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
17 juli 2007
Kettunen skrev:
NiclasT skrev:

Fy fan.... kan inte vara kul.. sad

228 Inlägg
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Racing_ skrev:
Maizer skrev:

Men dom ljuger ju vet du väl! lol

http://www.aftonbladet.se/vss/special/b … 05,00.html

som vanligt då haha

3 059 Inlägg
17 juli 2007
Racing_ skrev:
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:

Ja jag har också undrat varför det på dom senaste 10-15 åren ökat nått otroligt. Som sagt 90%..

Statistiken är ju baserad på nått iallafall så varför skulle den vara helt fel.. även om vi lägger in en viss felmarginal så är det ändå majoritet som efterspanas, sitter i fängelse eller skrivs om.
Skulle vi själva utvandra till ett av länderna och inte rätta oss efter lagar/regler och gjort några brott hade vi fått åka tillbaka hit igen utan tvekan. Vi hade inte fått bostad, bil, stålar och parabol.

Varför måste människor från annat land som man bosätter i samma kvarter göra alla dom här sakerna som ni snackar om i tidigare inlägg.. Va har de med saken att göra att dom placeras i grupp.. De e väk ingen anledning till att man ska börja sno cyklar, inbrott, misshandel, rån mm.mm
De va mina 5 öre i denna tråden..

Kettunen
17 juli 2007
golfarn_nr1 skrev:
Kettunen skrev:
NiclasT skrev:

Fy fan.... kan inte vara kul.. sad

Nee. Han går fortfarande på psyk. Han kan inte fatta ännu typ vad som hade hänt.

Bobo
17 juli 2007
Racing_ skrev:

90% tror jag inte stämmer, men kanske 50-60% men då får man tänka på att invandrarna är löst räknat 1.3 miljoner och svenskarna 7.5 miljoner, och slår man ut det statistiskt blir det väldigt mycket procentuellt, finns massor av statistik, finns en bok som heter Välfärd eller mångkultur, där står rätt mycket intressanta saker kortfattat handlar det om vi ska vara egoister och ha det så bra vi kan, eller ha det halvbra/dåligt och försöka hjälpa så många månniskor som möjligt och dela på problemen.

220 Inlägg
17 juli 2007
Maizer skrev:
golfarn_nr1 skrev:
Maizer skrev:

Ja visst gör du det va? wink Men vad beror det i grunden på då? Förklara gärna det för mig.

Väldigt kortfattat beror de på INVANDRINGEN!

Väldigt kortfattat bara för att du inte ser nån annan anledning, lite smartare än så är du väl golfarn? wink Får vi höra nån riktig orsak nu då, vad kan det bero på att det blir så här?

F*n vad du hetsar, det vet väl alla att det ät musiken vi lyssnar på som t.ex blacksabbath.

Bobo
17 juli 2007
Typ sådana här saker blir jag så förbannad på när vänstern bla ska försöka tysta problemen och kalla alla för rasister så fort något tar fram fakta som inte ser bra ut i deras ögon.

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/sto … 64,00.html

Så fort man är kritiskt mot invandringen så blir man kallad rasist det är nog en av de stora anledningarna att exemepelvis SD får så många röster, folk är trötta på att bli tystade om ett problem alla vet finns men ingen får prata om.

Livsnjutare
342 Inlägg
17 juli 2007
Bobo skrev:
Så fort man är kritiskt mot invandringen så blir man kallad rasist det är nog en av de stora anledningarna att exemepelvis SD får så många röster, folk är trötta på att bli tystade om ett problem alla vet finns men ingen får prata om..

Håller med där!

Någon som vet hur mkt skattepengar en invandrare kostar staten som dom själva tar in?

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Sök