Det störta felet är att politikerna har tagit in fler invandrare än vad vi klarar av att ta hand om, ingen kan väl vara nöjd med ställen som Rosengård, Ronna, Rinkeby, Fittja, Alby, alla större städer har samma ghetton. Lite skillnad idag mot 80 talet, jag är uppväxt på 80 talet behöver jag säga att de problemen inte fanns då som det gör idag.
http://www.basio.de/upptillst.gifFinland använder Sverige som skräckexempel när det gäller invandringen.
Vill inte höra massa ord om att jag är rasist, jag har varit sambo med en andra generationsinvandrare i flera år förut. Däremot kan jag se problem, jag har jobb osv så jag behöver inte skylla på invandre för att jag själv har det dåligt för det har jag inte, men jag har ögon att se med jag vet vad jag själv sätt och varit med om, man kan säga kort och gått de som vill bli som svenskar är som vem som helst men de är de grupperna som vill stå utanför sveriges lagar och inte visar respekt för landet de kommit till som måste bort, därför är jag för hårdare straff för invandrare, hårdare krav för att få stanna här osv, flyktingar för humanitära skäl är jag emot så länge vi inte har kontroll över situationen. Miljöpartiet här i stan vill ta emot flera 100 tals ensamma flyktingbarn, visst det låter bra osv, men hur ska vi klara det i praktiken och vem ska betala för detta, man kan inte hjälpa alla så är det bara och då bör vi ta hand om dem som föddes i Sverige i första hand och så länge vi inte klarar detta kan vi inte ta emot invandrare så länge det inte är arbetskraftsinvandringen som är något helt annat.