7203
Sök

Glöm denna tråd.. d va inte så mycket till hjälp :(

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
18 juli 2007
Man måste väll ha kakan för att kunna äta den? smile

1 120 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
M155E skrev:
Hur exakt menar du? Typ ha en tjej som stadigt sällskap men endå vara fri och kunna göra som dom vill eller? (en vild chansning)

exakt.. varför är en kille aldrig nöjd??

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!

1 120 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
loffe007 skrev:
generalisering är ofta felaktigt använt sad

Men det är väl klart att om man har en kaka, varför inte äta upp den? Det är en drift som vi föddes med och som kommer leva kvar så länge vi finns. Men få inte för dig att alla killar är likdana, dock hoppas jag du inte att du tror du kommer hitta den perfekta. Perfekta killar finns inte, inte tjejjer heller.

sant...

Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!

1 120 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
men varför kan man inte proppa i sig kakor så man spyr å sen njöjer sig med en.... jobbit bara sad

(Självklart gäller det här både Tjejer och Killar)

Lagerhjon
178 Inlägg
18 juli 2007
Jag hade min kaka! smile Men nu har jag bara smulor kvar sad
Du kommer säkert hitta ditt proppmätta kakmonster en dag wink

VAG entusiast
277 Inlägg
18 juli 2007
kanske för att kakor är goda och om man inte äter den så möglar den cool

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

1 741 Inlägg
18 juli 2007
BMW_Galen_Tjej skrev:
men varför kan man inte proppa i sig kakor så man spyr å sen njöjer sig med en.... jobbit bara sad

enkelt svar... människan är inte så utvecklad så att den verkligen kommer ihåg alla smaker och lukter som man testat. och det finns garanterat fler kakor än vad människan kan komma ihåg. d.v.s om man proppar i sig så många kakor så man spyr så finns det ju alltid en annan kaka som smakar annorlunda i bageriet bakom hörnet.

gäller ju även folk... alla är olika och folk förändras (oftast iaf) så när man har testat ett par st så har man glömt hur den första verkligen var och blir sugen på den igen (kanske)...

så är människan av naturen skapad. söker nya upplevelser och smaker i livet. har något förändrats sen sist. är det verkligen samma/likadan "kaka" som jag åt förra året?  kommer det bli samma eftersmak av den här kakan som den hade då?

d.v.s bara att testa vidare och leta nya smaker och upplevelser så kanske du hittar din favoritkaka.. men bli inte för kräsen för då kommer du glömma hur dom andra smakade och måste börja om.

(lagom flummigt inlägg i en lagom flummig tråd)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

905 Inlägg
18 juli 2007
BMW_Galen_Tjej skrev:

kan väl var så att då man hittar den rätta kakan så njuter man av denna om och om igen. typ singoalla, den kakan kan man inte får för mycket av.

1 741 Inlägg
18 juli 2007
loffe007 skrev:
kan väl var så att då man hittar den rätta kakan så njuter man av denna om och om igen. typ singoalla, den kakan kan man inte får för mycket av.

du var då ingen thrillseeker... en kaka njuter man ju bara av ett par ggr. sen har man fått för mycket av den och vill testa något annat.. men man kan ju gå tillbaka till den gamla ändå för man har i bakhuvet att den var ju faktiskt god. testar den igen men "hmm.. har den förändrats eller smakar den som förut?"

tycker det skulle vara tråkigt i längden att bara äta samma sorts kaka....

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

905 Inlägg
18 juli 2007
tecman skrev:
loffe007 skrev:

du var då ingen thrillseeker... en kaka njuter man ju bara av ett par ggr. sen har man fått för mycket av den och vill testa något annat.. men man kan ju gå tillbaka till den gamla ändå för man har i bakhuvet att den var ju faktiskt god. testar den igen men "hmm.. har den förändrats eller smakar den som förut?"

tycker det skulle vara tråkigt i längden att bara äta samma sorts kaka....

smaken är som baken, alla har vi en.

nje spänningen hittar jag mer i hur jag äter kakan istället för vad för kaka jag äter, och hittar jag nu en kaka som jag tycker så förbannat mycket om så kan man juh inte svika den. smile

Sök