dubbla 10" sammarbetar inte!? vart kan felet ligga?

D4nN3-85
18 juli 2007 · 166 Inlägg

har 2x10" MDS digital i öppen låda, men när jag kollar på basarna när de spelar så går de "olika hårt" den ena jobbar på normalt medans den andra bara glider med lite försiktigt. har ett USBlaster 2kanals steg som driver tiorna.
Tack på förhand. Mvh

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
AudiEngineering Beroende av billjud
18 juli 2007 · 151 Inlägg

En sak som jag varit med om är att ena basen är ur funktion och det där "glider med" är att den börjar flexa pga lufttrycken inne i  lådan som andra basen skapar. Kolla så att båda fungerar och är rätt ikopplade.
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"
D4nN3-85
18 juli 2007 · 166 Inlägg

AudiEngineering skrev:
En sak som jag varit med om är att ena basen är ur funktion och det där "glider med" är att den börjar flexa pga lufttrycken inne i  lådan som andra basen skapar. Kolla så att båda fungerar och är rätt ikopplade.
/Wikberg

jodå båda basarna fungerar, men den ena går starkare på något sätt. kan det vara problem med steget eftersom jag hade bryggat det till förra basen? eller är det bara lufttrycket som spökar?

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
MOVIEMENT
18 juli 2007 · 592 Inlägg

Hur har du kopplat basarna på steget då?

2much.fi
Accessories for your DSLR
_fillan_ med lem
18 juli 2007 · 1 925 Inlägg

det är att den inte är inkopplad eller så har den eller steget pajjat på ena kanalen ! prova att paralell koppla basarna på en kanal ! men spela försiktigt då, bara så du ser hur dom rör sig.. rör dom sig riktigt då har en kanal på steget pajjat !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Christian_
18 juli 2007 · 19 Inlägg

prova med ett litet batteri. plus på plus & minus på minus. rör sig basarna åt samma håll? om inte så har du fasfel på den som rör sig inått.. ett 1,5v batteri duger

AudiEngineering Beroende av billjud
18 juli 2007 · 151 Inlägg

Pröva stoppa in en skiljevägg i lådan mellan basarna. Kan ju vara trycket i lådan som är helknasigt och slår ena basen fel, tror inte riktigt själv det :p men värt ett försök!
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"
Sharky
18 juli 2007 · 10 287 Inlägg

Skiljevägg gör ingen skillnad. Felet ligger någon annan stans. Element eller anslutning eller kanal på steget.

Men det borde vara lätt för OP att kolla.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
D4nN3-85
18 juli 2007 · 166 Inlägg

tack för alla svar.. ska prova lite i morgon.. se om det funkar.. bland annat så ska jag prova att paralellkoppla båda och se om det funkar.. återkommer om det inte fungerade... :S

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
D4nN3-85
20 juli 2007 · 166 Inlägg

har inte hunnit testa än.. ska jobba nu. men återkommer när testet är gjort.

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
D4nN3-85
21 juli 2007 · 166 Inlägg

Har nu testat att bryggkoppla båda basarna... och då spelade dom gemensamt och samtidigt. kan det vara så att ena kanalen på steget har gått sönder?? kan det då vara något man kan reparera eller ska man köpa nytt? mvh

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
_fillan_ med lem
22 juli 2007 · 1 925 Inlägg

precis det var felet ! förmodligen har kanalen varit överbelastad eller något ! satsa på ett kraftigare steg smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang