11005
Sök

Många basar spelar bättre? Lika bas leka bäst?

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Hejsan har ett par frågor.

Om man ska dunka högt alltså riktigt bra dunk endast ska man ha samma högtalare eller kan man ha som jag har sett i vissa ljudbyggen 2st av ett märke som är på 500 rms och 20st små på 150rms eller är det bättre att ha enbart samma basar?

Spelar det verkligen bättre med fler basar?

Och nu kommer den dumma frågan är verkligen 1500rms mycket?
En del säger ju att en bra musik bas ligger på mellan 200rms och 400rms. Men om man ska dunka högst/värst då bör den ju vara högre?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 878 Inlägg
18 juli 2007
watt är inte allt, men spelar in en stor roll om du har ett kraftigt steg. för annars orkar juh inte steget av att driva basen/basarna.

nåt speciellt bygge du hade tänkt dig?

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Nee funderar på att göra ett snyggt ljud bygge i bilen bara för att testa på lite.

Så jag funderade på att köpa ett par 8" 150rms märke vet jag inte än men nått hyffsat billigt så man har råd tongue typ en 10st eller nått och sedan också köpa till 1st cerwin vega v-max tycker om dom så vill köra på dom. Men kommer det låta nått? Eller rättare sagt kommer det bli bra? Vill även köpa till ett bra framsystem som mäter sej lite med basen men detta kommer ändå bara vara ett ljudbygge för dunk.
Senast redigerat av haxer (18 juli 2007)

med lem
1 925 Inlägg
18 juli 2007
haxer skrev:
Nee funderar på att göra ett snyggt ljud bygge i bilen bara för att testa på lite.

Så jag funderade på att köpa ett par 8" 150rms märke vet jag inte än men nått hyffsat billigt så man har råd tongue typ en 10st eller nått och sedan också köpa till 1st cerwin vega v-max tycker om dom så vill köra på dom. Men kommer det låta nått? Eller rättare sagt kommer det bli bra? Vill även köpa till ett bra framsystem som mäter sej lite med basen men detta kommer ändå bara vara ett ljudbygge för dunk.

förmodligen kommer det låta bajs med blandade basar o storlekar !

satsa på digital desins 1508 en duktigt fet 8" bas som spelar skiten i stort sett alla andra märken ( 8" då alså )

finns på soundpressure.com

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Men varför bygger folk med det då om det låter bajs?

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 juli 2007
haxer skrev:
Men varför bygger folk med det då om det låter bajs?

Kanske tycker det är "rått"?
Haha nej men tänk dig själv om du sätter ett 4" och ett 2" utblås på bilen... (Kanske dålig jämförelse men tror du förstår...)

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Jo klart att det ska se snyggt ut men lite trist för dom cerwin vegorna får ju inte plats i skuffen typ 4st om inte lådan fyller hela skiten tongue och det vill jag inte. Har valt dom basarna för att dom spelar duktigt och behöver inte mer än 21l låda jag har 25-28l i min låda och fyllt den med dämpull så den låter riktigt fint alltså och för det priset kan jag tänka mej minst 1till sen blir det problem med strömmen....... inte så kul att sitte med 2st extra batterier när man dunkar på lite... hmm

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 juli 2007
Haha hade varit kul att se Polo'n med 4st 12" i big_smile
fast jag tror de räcker gott å väl med 2 kanske?
Så slipper du uppgradera allt annat också?

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Jo det som är det trist bra bil att bygga i för det mesta låter som fasiken i den men ingen direkt plats att bygga tongue Slippa uppgradera vad? tongue Framsystemet och sådant vet jag inte om jag bryr mej om och 1 till cerwin vega v-max kommer det att bli klart man vill uppgradera tongue

Ska även gå på att ljudisolera det mesta av bilen så man får ordentligt ljud i den lilla stackaren big_smile
Senast redigerat av haxer (18 juli 2007)

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
18 juli 2007
Spela skiten ur bilen? tongue
Jag mena om du skulle ha grövre kablar, mer batteri, slutsteg osv...

Proljece?
1 464 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
Jo priset blir rätt laddat kanske tongue

1 661 Inlägg
19 juli 2007
ska du tävla eller? Annars behöver du inte ha massvis basar.
i min alto har jag en JBL 12a och den spelar så det dunkar i ryggen.
Låter ju mera om man ha cupe eller kombi också såklart.
Sedan behövs lite mer för att det ska väsnas lika mkt inne i bilen.
MVH

Sök