10852
Sök

CD spelare som är kopplad förbi tändningen. Hur kopplar ja tillbaka?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Tjena.

Hoppas rubriken säger nått. De är lite svårt att förklara snabbt.
Ja håller på att koppla in mitt nya billjud.

Grejjen är att cdn och steget står på konstant. Alltså, cdn står på standby och steget står ju å drar lite ström hela tiden. Ja har förstått att de är ACC kabeln som ska kopplas om för att bli styrd av tändningen. I nuläget kan ja inte ta bort laddaren för då är batteriet dött på ett dygn (då är ja jävligt optimistisk tongue). Ja vet bara inte hur ja ska koppla om den och vars, någon som vet? yikes

De är ju rätt kopplat original, men förra ägaren kopplade om det för att kunna vrida av tändningen och ändå lyssna på musik. De var ju bra så länge man inte hade slutsteg (vid skruvning och så smile) Men nu äre ju lite trist ifall man blir strömlös:/

Tack på förhand.
Senast redigerat av patrikhornfeldt (19 juli 2007)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Ingen bilelektriker som kan eller så hmm ?

m5portal.com
m3portal.com

BMW Power
2 362 Inlägg
19 juli 2007
Jag hade så på min förra bil samt bilen jag har nu, med andra ord, steget stängs av när stereon stängs av..

BMW, bogsering med wire :/

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Mm, men mitt steg är inte kopplat in i stereon. Den är kopplad direkt på ACC kabeln. Och det går inte att koppla igenom stereon heller hmm Så enda sättet för mej är att koppla om alltsammans så att när ja vrider nyckeln till nollan så dör stereon och steget.

m5portal.com
m3portal.com

1 008 Inlägg
19 juli 2007
hmm klart det måste gå koppla steget till stereon ??
har stereon en lågnivåutgång så har den med säkerhet en "remote" utång, dvs styrutgång för elantenn eller slutsteg.
denna kabel brukar oftast vara Blå eller Blå/vit och lämnar 12v när stereon är påslagen.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
Kan hända att den finns. Men ja hittade där de var omkopplat på min så nu funkar allt riktigt smile

m5portal.com
m3portal.com

Sök