2906
Sök

Lindgren_ ´s vectra projekt.

2 644 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Nån som vet hur jag får bort rutorna i alla dörrar ? smile

Johan Lindgren

Bilplåtslagare
70 Inlägg
16 mars 2008
Lindgren_ skrev:

ta kort på hur det ser ut innanför klädsen så man ser hur hissanordningen sitter ihop med rutan så kan jag nog hjälpa! smile
Om inte nån mer kunnig om just vectra vet hur man gör!tongue

2 644 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
ST3N skrev:
Lindgren_ skrev:

ta kort på hur det ser ut innanför klädsen så man ser hur hissanordningen sitter ihop med rutan så kan jag nog hjälpa! smile

hehe okej smile Ska försöka fixxa en bild måste ju dra ner rutan och det är en jävla massa jobb för att göra måste koppla massa el i bilfan då smile

Johan Lindgren

Bilplåtslagare
70 Inlägg
16 mars 2008
Lindgren_ skrev:
ST3N skrev:
Lindgren_ skrev:

hehe okej smile Ska försöka fixxa en bild måste ju dra ner rutan och det är en jävla massa jobb för att göra måste koppla massa el i bilfan då smile

ahaa.. fan segt!
men då hoppas vi på att nån kan bättre än mig! tongue

2 644 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
ST3N skrev:
Lindgren_ skrev:
ST3N skrev:

ahaa.. fan segt!
men då hoppas vi på att nån kan bättre än mig! tongue

hehe måste ju i vilket fall som helst dra ner rutorna lite anar jag.. Blir ju lättare när man ser infästingen.. men nu äre ju inte så lätt att veta smile ska se hur mycket det är att koppla och var alla grjer ligger tongue

Johan Lindgren

136 Inlägg
16 mars 2008
Lindgren_ skrev:
ST3N skrev:
Lindgren_ skrev:

koppla massa el o koppla massa el..

De går väl på 12v eller?

Dra fram två sladdar o ställ bilbatteriet nära bildörren o kör in sladdarna på rätt ställe i kontakten så sänker du rutan.. sen gör du likadant när du ska ha upp rutan, fast då ska ju plus kopplas in på nått annat ställe. smile

Så gjorde jag o farsan.. vi hade en som bytade trösklar o golv på min 240 medans jag o farsan bytade innehållet i dörrarna.. jag hade elhissar, de nya dörrarna hade endast vev.. smile

vectra--power
16 mars 2008
Lindgren_ skrev:

Du har väl en Haynes reparationshandbok? wink

Gillar ditt projekt, kommer bli skitnice!
Senast redigerat av vectra--power (16 mars 2008)

169 Inlägg
17 mars 2008
Lindgren_ skrev:
Jag har ett litet problem.. eller jävligt stort faktiskt..

Det är såhär att jag får under en cola burk under fronten.. och får nästan in den i hjulhuset skiljer typ 1 cm.. Och jag vill ha skärmkanten slicka däcket.. men då kommer fronten slicka backen så att inte ens trottoarkanten går att komma över.. och jag totalvägrar att ha den hög i hjulhusen..

VA FAN SKA JAG GÖRA ?

Luftfjädring osv är inte att tänka på..

jag hade nog skaffat större fälgar då ist...

Full Gas Spar Tid:P

2 644 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
SweeXic skrev:
Lindgren_ skrev:
ST3N skrev:

De går väl på 12v eller?

Dra fram två sladdar o ställ bilbatteriet nära bildörren o kör in sladdarna på rätt ställe i kontakten så sänker du rutan.. sen gör du likadant när du ska ha upp rutan, fast då ska ju plus kopplas in på nått annat ställe. smile

Så gjorde jag o farsan.. vi hade en som bytade trösklar o golv på min 240 medans jag o farsan bytade innehållet i dörrarna.. jag hade elhissar, de nya dörrarna hade endast vev.. smile

Smart det tänkte inte jag på smile Tack!

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
vectra--power skrev:
Lindgren_ skrev:

Du har väl en Haynes reparationshandbok? wink

Gillar ditt projekt, kommer bli skitnice!

Nae det har jag inte smile Haynes går att ersätta med kofot och hammare smile

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
MazLer skrev:
Lindgren_ skrev:
Jag har ett litet problem.. eller jävligt stort faktiskt..

Det är såhär att jag får under en cola burk under fronten.. och får nästan in den i hjulhuset skiljer typ 1 cm.. Och jag vill ha skärmkanten slicka däcket.. men då kommer fronten slicka backen så att inte ens trottoarkanten går att komma över.. och jag totalvägrar att ha den hög i hjulhusen..

VA FAN SKA JAG GÖRA ?

Luftfjädring osv är inte att tänka på..

jag hade nog skaffat större fälgar då ist...

Nästa år smile

Johan Lindgren

136 Inlägg
17 mars 2008
Lindgren_ skrev:
SweeXic skrev:
Lindgren_ skrev:

De går väl på 12v eller?

Smart det tänkte inte jag på smile Tack!

De var så lite så. smile

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
17 mars 2008
Lindgren_ skrev:
Det som gjorts med fronten idag (ska inte ha "utaget" för reggskylten) =

Från =
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ … tjobb1.jpg
Till =
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ … tjobb2.jpg

Det ska slipas en del till sen spacklas på det och slipa slipa slipa..smile

Tjenare!Måste bara säga att jag tror att det här kommer bli skit bra i slutändan så ge inte upp. Sen undrar jag på den övresta bilden här så har du haft på något skum eller något. Vad är det för skum ? Och slipade du bara ner det och spacklade över så var det klart eller ?

Lycka till!

TritoN

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

2 644 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
TritoN skrev:
Lindgren_ skrev:
Det som gjorts med fronten idag (ska inte ha "utaget" för reggskylten) =

Från =
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ … tjobb1.jpg
Till =
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ … tjobb2.jpg

Det ska slipas en del till sen spacklas på det och slipa slipa slipa..smile

Tjenare!Måste bara säga att jag tror att det här kommer bli skit bra i slutändan så ge inte upp. Sen undrar jag på den övresta bilden här så har du haft på något skum eller något. Vad är det för skum ? Och slipade du bara ner det och spacklade över så var det klart eller ?

Lycka till!

TritoN

Tja! Jag la på skummet som heter Fogskum köp inget billigt smälter när du har på polyestyer.. sen så tog ja en kniv och skar bort det överflödiga sen slipa till det. sen så plastade jag på foggskummet sen slipa ner sen spackla och slipa smile

Johan Lindgren

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
17 mars 2008
Aa okej, bra tack då vet jag big_smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

2 644 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Idag har jag rullat ut bilen och soppat golvet!

Sen var jag på biltema med tias! Köpt spackel i mängder , grill nät , lite verktyg och sådär smile

Tack för det tias!

Johan Lindgren

18 Inlägg
18 mars 2008
Tias är kung!!! Kul att det går framåt Lindgren. Inte bara slösa pengar på annat skit, såsom mat.

Günter

2 644 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
kinga_ skrev:
Tias är kung!!! Kul att det går framåt Lindgren. Inte bara slösa pengar på annat skit, såsom mat.

Haha! Japp går ju frammåt smile Ja fy fan tror det går runt 500 kr i veckan på mat och godis och läsk och sånt skit.. Fatta om man skulle få ner det till 100 kr istället skulle ju va guld smile

Johan Lindgren

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
20 mars 2008
jävlar va du slösar pengar lägger bara 150 kr i veckan på sånt:D hoppas det händer nått med bilen på lovet:D

2 644 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Var på elmia idag med saabjohan203s nissan smile

Köpte en sån mätare som jag har fast volt smile

Johan Lindgren

Sök