2973
Sök

Lindgren_ ´s vectra projekt.

2 644 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Sokrates skrev:
Du vet om att det är en s.k. helfordonsgodkänd bil?

/T

Min bil är för 90 så det vet i fan om den är..

Men jag bygger inte en bil efter hur besiktningen vill ha den isf skulle den va orginal jag bygger dne efter hur jag vill ha den sen får jag göra om massa inför besiktingen men det är skitsamma för då har jag en bil jag tycker om smile

Johan Lindgren

Eliminator
1 441 Inlägg
4 april 2008
Ok, jag läste bara 2000 i infon, kollade inte på bilen,, då är det en annan sak,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

2 644 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
Sokrates skrev:
Ok, jag läste bara 2000 i infon, kollade inte på bilen,, då är det en annan sak,,,

/Tommy.

Det är en Opel vectra 2000 från 1990 smile

Johan Lindgren

136 Inlägg
4 april 2008
en sak jag inte fattar, varför får man inte ha rallystolar bak på besiktning?

Vad jag vet får man besikta utan baksäte? så varför får man inte ha rallystolar där istället bara? de lär ju knappast vara farligt för passagerare eftersom de sitter mycket bättre, med rallybältena då också..(som också är olagligt? :S)

Säkerhet som är olaglig.. förstår inte de..

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
4 april 2008
har läst i en annan tråd att man får ha säterna bara man har orginal bälten. tror det va samma för stolar bak. och att man inte får ha rally bälten är för att det blir svårare att få ur dig ur bilen när du krockar.

men jag kan inget om detta området och det är så jag har uppfattat hur det är.

//mackan

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
10 april 2008
Vafan lindgren har du dött eller? yikes

/// SyyHn

325 Inlägg
10 april 2008
strobona var ju grymma big_smile

SweeXic skrev:

Vad jag vet får man besikta utan baksäte? så varför får man inte ha rallystolar där istället bara? de lär ju knappast vara farligt för passagerare eftersom de sitter mycket bättre, med rallybältena då också..(som också är olagligt? :S)

det där med baksätet i besiktning har att göra med att man borde använda orginal fästpunkter för sätena, vilket just i baksätet blir rättså omöjligt i de flesta bilar om man skall ersätta med sportbänkar smile

mvh elmer

1 892 Inlägg
10 april 2008
Tjenare Lindgren, satan vad fint det blir med dom storlarna!! tongue  kanon!!!  Mvh/ Englund  Keep it up!

2 644 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
Tjenare Lindgren, satan vad fint det blir med dom storlarna!! tongue  kanon!!!  Mvh/ Englund  Keep it up!

Tack tack smile

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Syyhn skrev:

Japp typ.. FY FAN SÅ ÄCKLIGT TRÅKIGT det är att slipa..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
elmer skrev:
strobona var ju grymma big_smile

SweeXic skrev:

det där med baksätet i besiktning har att göra med att man borde använda orginal fästpunkter för sätena, vilket just i baksätet blir rättså omöjligt i de flesta bilar om man skall ersätta med sportbänkar smile

mvh elmer

Tack tack!

Hehe japp smile

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
SweeXic skrev:

Jag fattar inte heller men man har vell inget att säga till om så bara byta till besiktningen..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
weser skrev:
har läst i en annan tråd att man får ha säterna bara man har orginal bälten. tror det va samma för stolar bak. och att man inte får ha rally bälten är för att det blir svårare att få ur dig ur bilen när du krockar.

men jag kan inget om detta området och det är så jag har uppfattat hur det är.

//mackan

Japp man måste ha orginalbälten.. Dock får man ha 4punkts bälten om man har orginal och typ säger att man inte andvänder dom smile

Johan Lindgren

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
12 april 2008
Lindgren_ skrev:
Syyhn skrev:

Haha jaa jag vet... Men man måste ju de med tyvärr =S =P

/// SyyHn

2 644 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Syyhn skrev:
Lindgren_ skrev:
Syyhn skrev:

Haha jaa jag vet... Men man måste ju de med tyvärr =S =P

Ja fy fan.. finns inget tråkigare..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Nu kommer vell den uppdateringen många längtat efter..

Iaf lemon tror jag smile

Jag har gått och skaffat mig en turbo en garret gt17 blir det att börja med då jag vill kunna andvädna bilen tills jag skaffat nått nytt då ska jag nog slå på stort.. smile

Har funderat lite på drivlinan för dne är ju kass orginal.. så blir att lämna in och förlänga kardan och ta bort viskokopplingen så slipper den slira bort all effekt då den bara klarar att driva över 90nm bak..  Sen förstärka fördelningslådan.. smile

Så kommer börja handla på mig motorgrejer så märker vi när det blir dags för motorn.. är tveksammt om det blir till sommarn iaf tror jag inte..

Johan Lindgren

Japan Quality
670 Inlägg
14 april 2008
Lindgren_ skrev:

Iaf lemon tror jag smile

Jag har gått och skaffat mig en turbo en garret gt17 blir det att börja med då jag vill kunna andvädna bilen tills jag skaffat nått nytt då ska jag nog slå på stort.. smile

Har funderat lite på drivlinan för dne är ju kass orginal.. så blir att lämna in och förlänga kardan och ta bort viskokopplingen så slipper den slira bort all effekt då den bara klarar att driva över 90nm bak..  Sen förstärka fördelningslådan.. smile

Så kommer börja handla på mig motorgrejer så märker vi när det blir dags för motorn.. är tveksammt om det blir till sommarn iaf tror jag inte..

Härligt Johan   smile   smile   smile

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

2 644 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Powerman skrev:
Lindgren_ skrev:

Iaf lemon tror jag smile

Härligt Johan   smile   smile   smile

Va fan! kan ju inte åka och se helt unerbart ut måste ju gå bra med! smile

Johan Lindgren

Egenföretagare
2 496 Inlägg
14 april 2008
Fyfan ! jadu det är inte lite du gör på din åpel wink

Du behöver inte en intercooler ? wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

2 644 Inlägg
15 april 2008
Trådstartare