1708
Sök

Lindgren_ ´s vectra projekt.

2 644 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Syyhn skrev:
Är de pengarna som är problemet så tycker jag att du har börjat lite i fel ände. Du gör ju inte en sak klar innan du börjar med den andra. Jag menar det är ju inte gratis att bygga bil de vet dom flesta och de tar en jävla tid med och man kan inte spendera varje timma framför bilen även fast man vill de. Och du börjar med inredningen och innan den är klar sliter du ner utsidan och innan nått av dom är klara så plöjer du pengar i motorn så står du där du står nu. Du ser ingen ände på någonting och de blir då inget kul att hålla på. Mitt råd: Ta en sak i taget. Och ge dig fan på att de ska bli klart innan du börjar med nästa grej. Nu fick jag iofs med 2 av anledningarna att man inte vill fortsätta. Men men... Keep it up ffs!

Spelar ju ingen roll om jag rivit ner inredningen slipper få den så in i helvette dammig ås det knappt går att sälja en del grejer är ju ingen vidare..

Och det kostar ju inget att riva ur den heller..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
J-P-R skrev:
Vad är största behovet just nu ? Kanske kan dra till med någon lätt sponsring på något gulligt ting som verkligen behövs. PMa en lista så får jag se om det är något jag kan plocka på företaget.
Kan inte lova något, men iaf kolla om något är möjligt smile

Men som det skrivs kanske du ska försöka koncentrera dig på en sak, men vet hur det är att bygga på, man tänker sällan på ekonomin utan vill bara bli klar.

Kämpa på, klipp grannens gräsmatta, rasta hundar, se till att få lite cash. Men glöm ffs inte tjejen, ge henne lite kärlek ibland med wink

Mvh
Mikke

Härligt att höra att nån är intresserad jag skicakr ett pm när jag kommer hem från skolan sen smile

Johan Lindgren

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
6 maj 2008
Lindgren_ skrev:
Syyhn skrev:
Är de pengarna som är problemet så tycker jag att du har börjat lite i fel ände. Du gör ju inte en sak klar innan du börjar med den andra. Jag menar det är ju inte gratis att bygga bil de vet dom flesta och de tar en jävla tid med och man kan inte spendera varje timma framför bilen även fast man vill de. Och du börjar med inredningen och innan den är klar sliter du ner utsidan och innan nått av dom är klara så plöjer du pengar i motorn så står du där du står nu. Du ser ingen ände på någonting och de blir då inget kul att hålla på. Mitt råd: Ta en sak i taget. Och ge dig fan på att de ska bli klart innan du börjar med nästa grej. Nu fick jag iofs med 2 av anledningarna att man inte vill fortsätta. Men men... Keep it up ffs!

Spelar ju ingen roll om jag rivit ner inredningen slipper få den så in i helvette dammig ås det knappt går att sälja en del grejer är ju ingen vidare..

De spelar roll.. Du ska göra iordning den och det tar tid. Du har väl hört ordspråket "tid är pengar". Och när den är nerriven så ser de ut att vara så mkt mer kvar att göra på hela bilen.

/// SyyHn

2 644 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Syyhn skrev:
Lindgren_ skrev:
Syyhn skrev:

De spelar roll.. Du ska göra iordning den och det tar tid. Du har väl hört ordspråket "tid är pengar". Och när den är nerriven så ser de ut att vara så mkt mer kvar att göra på hela bilen.

För mig spelar det ingen roll om inredningen är ur eller i när jag håller på med utsidan jag tycker bara det är skönt att den inte sitter där smile

Johan Lindgren

LillNaisarn
6 maj 2008
Förstår inte riktigt varför du är så stressad att bli klar med bilen så fort som möjligt?
Huvudsaken är väll att resultatet blir bra och att du blir nöjd med bilen?

Även om du inte har så mkt pengar att spendera så är det bara att lägga allt eftersom att du känner att du har råd, jag vet själv hur det känns att ha lite pengar varje månad då jag själv är en fattig student och försöker fixa på ens egen bil,

Lycka till iaf i fortsättningen, kommer att fortfarande följa bygget m stor spänning.

2 644 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
Förstår inte riktigt varför du är så stressad att bli klar med bilen så fort som möjligt?
Huvudsaken är väll att resultatet blir bra och att du blir nöjd med bilen?

Även om du inte har så mkt pengar att spendera så är det bara att lägga allt eftersom att du känner att du har råd, jag vet själv hur det känns att ha lite pengar varje månad då jag själv är en fattig student och försöker fixa på ens egen bil,

Lycka till iaf i fortsättningen, kommer att fortfarande följa bygget m stor spänning.

Ja klart jag vill göra allt bra och bli nöjd med den.. Och det blir det med.. men saknas en hel del grejer nu..

Jag lgäger mer än allt jag äger på bilen nu.. Har ju inte ett öre över till nått annat än den..

Tack tack!

Johan Lindgren

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
6 maj 2008
Okej men om jag säger så här då. Du lägger pengar på interiör, exteriöt och motor samtidigt. Då är de mkt svårt att få de att räcka till. Lägg pengarna på en sak och gör de klart. Under den tiden du jobbar med tex exteriören kan du troligen spara ihop pengar till resten sen. Om du fattar hur jag menar?

/// SyyHn

112 Inlägg
6 maj 2008
Mitt tips, ta de lugnt med projektet, inget blir bra under stress, låt de bli klart ist 2009 så får du nog bilen i de skicket som du verkligen vill, samtidigt så har du mer tid att få in pengar.
Kom ihåg att sommaren 2008 är riktigt nära...

Själv så har jag nu ett projekt som jag har bästemt mig för att de det riktigt lugnt med från 2-5år är tidsplanen.. (Bluebirden)

Annars så ett kul projekt du har!

2 644 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
Syyhn skrev:
Okej men om jag säger så här då. Du lägger pengar på interiör, exteriöt och motor samtidigt. Då är de mkt svårt att få de att räcka till. Lägg pengarna på en sak och gör de klart. Under den tiden du jobbar med tex exteriören kan du troligen spara ihop pengar till resten sen. Om du fattar hur jag menar?

Ja jag vet..

Kan man göra till nästa bygge smile Jag lär mig mycket nu hur jag ska göra med mina pengar också för den delen.. smile

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
T12 skrev:
Mitt tips, ta de lugnt med projektet, inget blir bra under stress, låt de bli klart ist 2009 så får du nog bilen i de skicket som du verkligen vill, samtidigt så har du mer tid att få in pengar.
Kom ihåg att sommaren 2008 är riktigt nära...

Själv så har jag nu ett projekt som jag har bästemt mig för att de det riktigt lugnt med från 2-5år är tidsplanen.. (Bluebirden)

Annars så ett kul projekt du har!

Mjo men jag fyller 18 i sommar inte nästa sommar smile

hehe okej!

Tack

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Jag kan medela att det kommer en uppdate efter helgen smile På fredag ska jag köra på lite i garaget iaf.. och lördag är det bob marleys minneskonsert här i byn så blir att va där och dricka lite sprit smile.. sen på söndag kör jag på lite om jag orkar sen ska jag åka till tjejen på kvällen smile

Men det kommer en update på söndag kväll eller måndag smile

Och det skulle aldrig gå utan er på garaget! Fy fan så underbart med allt stöd! jag tackar verkligen er annars skulle jag för länge sen kört bilen till skroten.. smile

Jag ska jobba på så in i helvette nu smile Känns riktigt skönt att vara pågång igen smile Stort tack till alla här på garaget smile
Senast redigerat av Lindgren_ (7 maj 2008)

Johan Lindgren

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 maj 2008
Lindgren_ skrev:
J
Och så om nån välig själ skulle vilja sponsra emd 1 krona eller 2 blir jag hur glad som helst.. Det är ju ett steg i rätt riktning..

Lindgren_ skrev:
och lördag är det bob marleys minneskonsert här i byn så blir att va där och dricka lite sprit smile

Hmm? Trodde alkohol kostade dyra slantar jag roll

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
7 maj 2008
Mäki skrev:
Lindgren_ skrev:
J
Och så om nån välig själ skulle vilja sponsra emd 1 krona eller 2 blir jag hur glad som helst.. Det är ju ett steg i rätt riktning..

Lindgren_ skrev:
och lördag är det bob marleys minneskonsert här i byn så blir att va där och dricka lite sprit smile

Jo de har jag oxå för mig..

Aja, kämpa på med bilen!
Mvh Kim

2 644 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Mäki skrev:
Lindgren_ skrev:
J

Lindgren_ skrev:

Faktiskt inte smile Fick en platta av polarn för jag hjälpte han smile

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Mäki skrev:
Lindgren_ skrev:
J

Lindgren_ skrev:

Jo de har jag oxå för mig..

Aja, kämpa på med bilen!
Mvh Kim

som jag skrev nyss , Faktiskt inte smile Fick en platta av polarn för jag hjälpte han smile

Det ska jag smile

Johan Lindgren

Avstängd
653 Inlägg
7 maj 2008
Lindgren_ skrev:
Mäki skrev:
Lindgren_ skrev:
J

Lindgren_ skrev:
och lördag är det bob marleys minneskonsert här i byn så blir att va där och dricka lite sprit :)

Hmm? Trodde alkohol kostade dyra slantar jag :rolleyes:

Faktiskt inte :) Fick en platta av polarn för jag hjälpte han :)

FLAAK! det heter FLAK o inte platta ;) ;) haha var ba tvungen. Bra att du känner att det går framåt med projektet igen du :P

Jag har rätt i vad jag än säger.

2 644 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
airflow skrev:
Lindgren_ skrev:
Mäki skrev:
Lindgren_ skrev:
J

Faktiskt inte smile Fick en platta av polarn för jag hjälpte han smile

FLAAK! det heter FLAK o inte platta wink wink haha var ba tvungen. Bra att du känner att det går framåt med projektet igen du tongue

Haha jag har alltid sagt platta men ett flak då! hahaha smile

Ja riktigt skönt får se hur länge det går frammåt det det är så jääävla illa i kassan så det är sjukt men men jag kan ju slipa och spackla ett tag till innan det kommer massa kostnader iaf.. smile

Johan Lindgren

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 maj 2008
bilar kostar så enkelt är det.

exempelvis så tog min datsun (gröna) 1.5 år i garaget för att bli som den blev, blev nycklad när den var blå o ganska nylackad så efter det skulle alla bevis om blåa lacken bort wink

men tid och pengar finns det inte obegränsat med så man får helt enkelt ta det allt eftersom.

Lokal gasglad kille
112 Inlägg
8 maj 2008
Lindgren har ju skaffat sig en flicka han håller kär..... inte konstigt att projektet stannar upp wink

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 maj 2008
MrBLING skrev:
Lindgren har ju skaffat sig en flicka han håller kär..... inte konstigt att projektet stannar upp wink

Han är väl ingen toffel? roll

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök