Hur gör ni med era hundar?

Frippe08 Galen
19 juli 2007 · 849 Inlägg

Tjenare,
jag undrar vad ni gör med hundarna när ni jobbar?

Jag vill veta eftersom någondag kanske man skaffar en hund och eftersom jag ska utbilda mig till elektriker och kommer vara borta från mitt hus/lägenhet från 7 - 16 och då kan man ju inte lämna en hund ensam så länge, så hur gör ni??
Skulle vara skit kul om ni som är Elektriker byggare eller något liknande kan förklara hur ni gör med eran hund.

Och vilka raser som är trevliga skadar inte heller att skriva och om man aldrig haft en Hund förut ska man börja med en valp eller ska man köpa en lite äldre hund och ta hand om den först?

Mvh Fredde

P:S Jag vet att det finns riktiga Hund forum och sånt men eftersom jag bara är nyfiken och inte medlem på något djur forum så frågar jag här.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
TRYIT Teddan
19 juli 2007 · 2 495 Inlägg

har oxå skaffat hund och semestern tar ju slut förr eller senare så , jag har en amstaff och han skall få vara på hunddagis 2dagar i veckan.
jag jobbar ju borta 3dagar i veckan och en av dagarna jag är borta så jobbar sambon halvdag.
så hunddagis är min lösning .

kul å se vad folk har för med förslag

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FugitivE BMW Power
19 juli 2007 · 2 362 Inlägg

Ja när vi hade hund i familjen så var han hemma ensam för länge egentligen, dock så går det bättre om dom är två (två hundar) så dom håller varandra sällskap.. men sen efter ena hunden dog så hade man bara en kvar.. dock så klarade han sig som sagt jäkla bra.. när alla var borta så var han väl hemma ifrån cirka 07:00 till runt 14-16:00 beroende på när man slutade..

Han levde förövrigt i 13år

Belgisk vallhund (Terv)

Senast redigerat av FugitivE (19 juli 2007)

BMW, bogsering med wire :/
dallelito med lem
19 juli 2007 · 1 147 Inlägg

hundgård:) och kan du inte vara med hunden på en hel dag bör du ju iaf inte skaffa en arbetshund som behöver mycket motion...och deffinitivt ingen hund som behöver stadig hand för att inte bli farlig...

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
TRYIT Teddan
19 juli 2007 · 2 495 Inlägg

dallelito skrev:
hundgård:) och kan du inte vara med hunden på en hel dag bör du ju iaf inte skaffa en arbetshund som behöver mycket motion...och deffinitivt ingen hund som behöver stadig hand för att inte bli farlig...

Stadig hand för att inte bli farlig ??  alla hundar kan bli farliga;)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Frippe08 Galen
19 juli 2007 · 849 Inlägg

dallelito skrev:
hundgård:) och kan du inte vara med hunden på en hel dag bör du ju iaf inte skaffa en arbetshund som behöver mycket motion...och deffinitivt ingen hund som behöver stadig hand för att inte bli farlig...

okej, men jag tänkte mer på dom som jobbar som byggare och tar med sina Hundar till byggen och sånt vad tycker chefer arbetsledare om det?

Fortsätt med mer svar!!tongue

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
dallelito med lem
19 juli 2007 · 1 147 Inlägg

r-ted skrev:

dallelito skrev:
hundgård:) och kan du inte vara med hunden på en hel dag bör du ju iaf inte skaffa en arbetshund som behöver mycket motion...och deffinitivt ingen hund som behöver stadig hand för att inte bli farlig...

Stadig hand för att inte bli farlig ??  alla hundar kan bli farliga;)

sant sant. men en del raser har större förutsättningar helt klart.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Hakan_J
19 juli 2007 · 380 Inlägg

Jag å tjejen har en schäfer tik på 2 år,tjejen är arbetslös så men får hoppa in på lite extrajobb i bland å krockar det med mina arbetstider så har vi min hundtokiga far som gärna ställer upp som hundvakt,han är ju pensionär så det är aldrig några problem å tur ä dä för det är ju inte bara jobbet som kan ställa till det,framförallt den här årstiden med alla bilträffar å partyn som man vill delta i å inte kan ha med sig vovven.

TRYIT Teddan
19 juli 2007 · 2 495 Inlägg

Frippe08 skrev:

dallelito skrev:
hundgård:) och kan du inte vara med hunden på en hel dag bör du ju iaf inte skaffa en arbetshund som behöver mycket motion...och deffinitivt ingen hund som behöver stadig hand för att inte bli farlig...

okej, men jag tänkte mer på dom som jobbar som byggare och tar med sina Hundar till byggen och sånt vad tycker chefer arbetsledare om det?

Fortsätt med mer svar!!tongue

jag är själv chef och tycker det är okej med hundar på arbetsplatsen, om dom håller käft och klarar sig utan husse/matte.
har hundar på kontoret då jag har 2 hund älskande arbetskamrater tycker det funakr fint förutom att dom kan skälle som fan ibland  vilket kan vara väldigt störande när man skall räkna eller sitter i möte/telefon.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TRYIT Teddan
19 juli 2007 · 2 495 Inlägg

dallelito skrev:

r-ted skrev:

dallelito skrev:
hundgård:) och kan du inte vara med hunden på en hel dag bör du ju iaf inte skaffa en arbetshund som behöver mycket motion...och deffinitivt ingen hund som behöver stadig hand för att inte bli farlig...

Stadig hand för att inte bli farlig ??  alla hundar kan bli farliga;)

sant sant. men en del raser har större förutsättningar helt klart.

ja det är sant.. tur man har en amstaff då cool

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
142R
19 juli 2007 · 300 Inlägg

jag har en amstaff å hon fick lära sig i från början å nu funkar de riktigt bra å lämna henne ensam å jag jobbar ju ändå 7-16 å hon klarar sig jätte bra

Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
Frippe08 Galen
19 juli 2007 · 849 Inlägg

Så din hund är ensam från 7 på morgonen till 16:00 ?

Jag har hört att man bara ska lämna hundarna max 3 timmar eller nått sånt och jag tänkte hur alla får ihop sina tider osv..

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
blyfot
19 juli 2007 · 7 Inlägg

jag och tjejen har en Amstaff och en italensk vinthund och de är ensamma as we speak, 8-10 timmar är inga problem, bara man har tröttat ut dem totalt innan både fysiskt och psykiskt, ta en tur på cyckel eller inlines så de får arbeta så känner de att de inte behöver gå ut utan bara sover hemma, vi bor i lägenhet som har en garderob som är som ett litet rum som är hundarnas med säng osv och det är där de ligger när vi inte är hemma.

Mvh

sonab
20 juli 2007 · 96 Inlägg

Jobbar natt respektive dag =hundarna (3st.) mycketsällan  ensamma.

Visst kan man lämna en hund ensam 10 timmar, vid enstaka tillfällen. En hund som
får vara mycket ensam mår icke bra efter ett tag!

142R
20 juli 2007 · 300 Inlägg

Frippe08 skrev:
Så din hund är ensam från 7 på morgonen till 16:00 ?

Jag har hört att man bara ska lämna hundarna max 3 timmar eller nått sånt och jag tänkte hur alla får ihop sina tider osv..

Ja ibland mer  ibland mindre de beror på hur länge min flickvän jobbar men drygt 9h om dagen.. men hon är ju allt busig när man öppnar dörren efter jobbet..

Volkswagen Passat TDI "NrOne" (2001)
Toyota Supra "Vänsterstyrd Singel Mk18" (1995)
haxer Proljece?
20 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Har 3st hunder + 3st andra som flickorna har som jobbar hos oss och det funkar bra för alla i familjen jobbar oftast hemma "eget företag"  Så dom brukar få vara inne men vi släpper ut dom ungefär 3gg/jobbtid ca 8 timmar. Sen när vi har vår fritid och har mer tid med andra saker så brukar dom få vara ute. Skulle nog rekomendera dej till att inte skaffa hund taskigt men ännu taskigare mot hunden. Helst nu när det är sommar precis som människor vill också hundar vara ute.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Bobo
20 juli 2007 ·

Lämnar man hunden själv ca 6-8 timmar per dag förstår jag inte varför man skaffar en egentligen, kul att sitta inspärrad hela dagarna.

Frippe08 Galen
20 juli 2007 · 849 Inlägg

haxer skrev:
Har 3st hunder + 3st andra som flickorna har som jobbar hos oss och det funkar bra för alla i familjen jobbar oftast hemma "eget företag"  Så dom brukar få vara inne men vi släpper ut dom ungefär 3gg/jobbtid ca 8 timmar. Sen när vi har vår fritid och har mer tid med andra saker så brukar dom få vara ute. Skulle nog rekomendera dej till att inte skaffa hund taskigt men ännu taskigare mot hunden. Helst nu när det är sommar precis som människor vill också hundar vara ute.

Jag har inte tänkt att skaffa hund nu kanske om nåra år när man börjat jobba och jag undrade hur alla gör med sina hundar. Visst jag tänker inte skaffa hund om den måste vara inne från 7 på morgonen till fyra på eftermidagen men jag ville kolla hur alla är på gorg gör.
och om det är Okej att ta med Hunden till jobbet osv...

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202
BMW 328IM individual "kurwa" (1996)
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
20 juli 2007 · 607 Inlägg

Är uppväxt med hund och dom har aldrig lidit av att vara hemma när man har jobbat, dom har alltid vart lika glada och pigga när någon kommit hem.

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
herr lilltroll bullsmugglare
20 juli 2007 · 190 Inlägg

min o tjejens hund är aldrig ensam mer än 4 timmar, hon o jag jobbar aldrig samma tider så det hjälper rätt mycket...
och är det nått så vi måste vara borta en längre tid så lämmnar vi upp hunden så han får hälsa på hos mor o far o deras hundar.

ni som lämmnar hunden från 7 till 4, får ni inte torka upp en jävla massa efter hunden när ni kommer hem då?

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang