4945
Sök

problem med bla, slutsteg

7 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Hej, jag har ett "litet" problem med mitt slutsteg.
Jag hade det inlämnat för byte av transistorer och när jag fick tillbax det så funkade det klockrent  i ca 10 minuter, sen dog det.... förutom protectlampan som vaknade till liv.
Jag har läst att andra har haft liknande problem med att steget funkar en liten stund men sen slår av och protect lampan börjar lysa, är det någon som vet vad det kan vara för fel?. Jag undrar mest ifall slutsteget är helt dött nu eller om det går att laga?  alla kablar är rätt kopplade (har testat med mitt andra slutsteg och det funkar) och det ser inte trasigt ut när man öppnar och kikar på det, och det luktar inte bränt eller så. Går det att koppla förbi protection i steget på nåt sätt?  jag har bryggat basarna i 2 ohm med steget men det funkade innan dom bytte transistorer.  Och det är ett Gas silver 2001 steg.

Sen har jag en liten fråga till, jag får inte stereon i bilen att starta med tändningen så jag är tvungen att starta den manuellt varje gång jag ska lira musik. Hur ska jag koppla? jag har en saab 900 -97 och jag har kopplat acc kabeln och powerkabeln från stereon ihop med batterikabeln från isokontakten så då får den direktström   men jag vill att stereon ska starta så fort man vrider om nyckeln.

Okey jag passar på att fråga en sak till, finns det nån form av silicon eller nåt som man kan laga konens gummiupphängning med?
Senast redigerat av Fantomas (24 juli 2007)

7 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa mig? det är iofs inte så lätt kanske att se vad felet är med mitt slutsteg när man inte kan kolla det irl cool
men det där med att starta stereon med tändningen skulle jag vilja ha hjälp med om det finns någon där ute som kan hjälpa mig?

och om det finns någon form av lim eller silicon som man kan laga membranuipphängningen med. (tanker inte berätta hur det har blivit hål i dom big_smile )

21 761 Inlägg
25 juli 2007
Lyser protectionlampan även om du inte har högtalarkablarna kopplade i steget?

Om den gör det så har nog steget pajjat igen tror jag. Att försöka koppla förbi protection är ingen bra ide, den funktionen är ju till för att det inte ska hända allvarliga saker med steget.

7 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Hej:)   jo protectlampan lyser även när när högtalarna inte är ikopplade hmm   så det är nog som du säger, att steget är paj sad
synd för det va ett bra steg som matade basarna fint med ström.

tack för svaret iallafall smile

Någon som kan svara på mina andra frågor om "start av stereo med tändnyckel samt lagnings lim, silicon till membranupphängning"??

Sök