5917
Sök

Kan man ta bort stereon på de nya volvo s/v modellerna?

509 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Kan man ta bort stereon på de nya volvo s/v modellerna?

Någon som har gjort detta tidigare?

245 Inlägg
23 juli 2007
Japp, det kan man. Ta först bort pennfacket sen ECC panelen sen stereon.

1 634 Inlägg
23 juli 2007
Ser inte så ut, osäker. Innan var ju stereon en dubbel-din, men nu ser den mer integrerad ut.

Det du kan göra är att skaffa exempelvis "Rockford 3sixty" vet ej om andra tillverkare har liknande prylar, detta är en eq med lågnivåkontakter för slutsteg som man kopplar till nyare bilars integrerade stereos och fick väldigt fin kritik i hifi&musik när den testades. kotar runt 5000kr hos BRL. Att koppla in den för EQ:n skulle tydligen göra under för ljudet med lite tweakning.

Mvh Andreas
Senast redigerat av andreas_gbg_ (23 juli 2007)

Numera Saab 9-5 Aero -00

509 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
okeyt! varför ska det vara så komplicerat!!

1 634 Inlägg
23 juli 2007
E-son skrev:

Är du säker? Det är inte samma som den du har.

Numera Saab 9-5 Aero -00

245 Inlägg
23 juli 2007
andreas_gbg_ skrev:
E-son skrev:

Det hoppas jag verkligen inte att det är för på min trycker man bara in två hakar på sidan om stereon sen är den lös.

245 Inlägg
23 juli 2007
Se till och ta ur nyckeln när du monterar ur stereon, annars får du felkoder.

1 634 Inlägg
23 juli 2007
E-son skrev:
andreas_gbg_ skrev:
E-son skrev:

Det hoppas jag verkligen inte att det är för på min trycker man bara in två hakar på sidan om stereon sen är den lös.

Jo jag tyckte också det wink jag har samma org-stereo som dig liggandes i förrådet wink Nämen allvarligt finns det nån utfyllnad till nyare s60 etc för att montera bort stereon och ersätta med eftermarknads?

Annars är ju org-stereon ganska clean... jag skulle nog kört på rockford 3sixty och behållt orginalet. Om jag inte hade tävlat då smile

Numera Saab 9-5 Aero -00

41 Inlägg
24 augusti 2007
Hmm jag har en s60 2007 och jag va inne på samma fråga häromdan på mds och dom sa att det blir problem på 2007 med tanke på mjukvaan i bilen????dom sa även att på äldre s60 är det lättare...nu känns det som om jag inte vågar pilla med det...nån som vet???

Sök