10386
Sök

Hjälp att hitta säkringarna i VW Golf. akut...

2 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Hej.
Har ett problem med min vw golf, fläkten startas inte när bilen startas. Det går att tjuvkoppla fläkten så det är inte den det är fel på, strömmen försvinner alltså någonstans på vägen.
Min fråga är nu var jag ska leta för att hitta säkringarna. Har hittat en grupp under ratten men ingen av dem var trasiga. Det står i manualen att det finns en separat säkringsbox någon annan stans..kan dock ej hitta den.  är nybörjare när det gäller bilar så förklara gärna så basic så möjligt.
tack på förhand.

Blomdell

CORRADOÄLSKARE
205 Inlägg
24 juli 2007
blomdell skrev:
Hej.
Har ett problem med min vw golf, fläkten startas inte när bilen startas. Det går att tjuvkoppla fläkten så det är inte den det är fel på, strömmen försvinner alltså någonstans på vägen.
Min fråga är nu var jag ska leta för att hitta säkringarna. Har hittat en grupp under ratten men ingen av dem var trasiga. Det står i manualen att det finns en separat säkringsbox någon annan stans..kan dock ej hitta den.  är nybörjare när det gäller bilar så förklara gärna så basic så möjligt.
tack på förhand.

Blomdell

du har inte skrivit vad det är för modell men jag antar att det är en 2:a för där e säkringarna under ratten. men vet inte var dom andra är om deär skall vara fler. bör vara i motorutrymmet under nått plastlock

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219

2 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
stämmer bra att det är en 2a, ursäkta för min otydlighet.
okej, får väl kolla där, är dock inte så het på att leta runt där.
Ingen annan som vet mer exakt var de kan hittas?

210 Inlägg
24 juli 2007
exakt vart dom hittas på en 2:a?
dom sitter under ratten...
antar du inte tittat så noga, för det finns en plastfack under ratten som du drar bort och där sitter alla, tar ungefär 1.5 sekunder MAX att får bort locket =P

Sök