3136
Sök

Sportratt...

892 Inlägg
27 juli 2007
#21
pz_racing skrev:
helbilsgodkännande gäller bilar från årsmodell 97-

Men vah!? Jag trodde det var från -95! Varför har ingen sagt nått!? lol

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Idiot..
285 Inlägg
28 juli 2007
#22
haxer skrev:
Nattugglan skrev:
haxer skrev:

Så du undrar inte varför bilar typ som min 98 och framåt har airbag? Nee jag menar inte att alla som oturligt nog råkar ut för en krock dör/blir invalid men kan ju vara bra att ha airbagen ibland inget illa menat grabben. Tycker att du ska ha kvar din airbag eller köpa en sportratt med airbag en dag kan det vara bra att ha.

Man blir inte dummare i huvudet av att krocka med eller utan air.
Du kanske inte har tänkt på att ingen av rallybilarna har airbags så airbags gör inte allt.. går ju att köra med andra saker med smile ,Plus att airbag kan både döda dig och rädda dig

Nu tänker jag påpeka igen att rally förare kör inte onyktra och dom har inte 3miljoner svenskar på banan dom kör. Och sen har rally förare en sak till vi inte har på oss hjälm,nackskydd,3-4-5-6 punktsbälten kan inte de där speciellt bra. Men min far som kör modcar racing har iallafall skyddsbur också tongue Och så vitt ja vet och fantasi så tror jag det skyddar rätt bra också. Och sen MG´s motto Safety Fast smile Säkerhet och snabbt tycker många fler i våran ålder nu vet inte jag hur gammal du är .... men säkerhet är rätt viktigt jag personligen känner mej säkrare när jag kör med min bil den är relativt ny,den har stabilitet och den har airbag + abs bromsar kanske jag ska tilläga. Men som sagt du kör som du vill och jag kör som jag vill. Hoppas du fick svar på frågan du undrade om din tuta och airbag.

Jo jag vet det är inte alltid en själv som gör felen,Sen har rally förare ofta sjukpersonal inom 1-2mins räckhåll.
Jag är också ung,annars skulle jag inte varit tvungen att köra en gammal sur golf tongue.
Jo jag är lite nojjig för min golf,för det blir unget kvar av den om man skulle krocka i 50+.
Motorn åker in och krossar ben och kilar fast en mellan instrumentpanelen och stolarna,Sett lite krocktest med mk2an.
Men är verkligen polo säkra?,För småbilar brukar ju vara rätt dåliga när det gäller säkerhet

Abs struntar jag i,fast det är ju självklart en stor fördel att kunna styra lite och att kunna trycka pedalen i mattan utan att låsa däcken totalt och glida av vägen,Ifall man skulle tänka fel när man håller på att smälla med något.


Men airbag går det ju att ta bort och ändå köra säkert/säkrare..
Men det är ju både dyrare och mer jobb att sätta i en bur,andra stolar,bälten osv och regga om den

Proljece?
1 464 Inlägg
28 juli 2007
#23
Nattugglan skrev:
haxer skrev:
Nattugglan skrev:

Man blir inte dummare i huvudet av att krocka med eller utan air.
Du kanske inte har tänkt på att ingen av rallybilarna har airbags så airbags gör inte allt.. går ju att köra med andra saker med smile ,Plus att airbag kan både döda dig och rädda dig

Nu tänker jag påpeka igen att rally förare kör inte onyktra och dom har inte 3miljoner svenskar på banan dom kör. Och sen har rally förare en sak till vi inte har på oss hjälm,nackskydd,3-4-5-6 punktsbälten kan inte de där speciellt bra. Men min far som kör modcar racing har iallafall skyddsbur också tongue Och så vitt ja vet och fantasi så tror jag det skyddar rätt bra också. Och sen MG´s motto Safety Fast smile Säkerhet och snabbt tycker många fler i våran ålder nu vet inte jag hur gammal du är .... men säkerhet är rätt viktigt jag personligen känner mej säkrare när jag kör med min bil den är relativt ny,den har stabilitet och den har airbag + abs bromsar kanske jag ska tilläga. Men som sagt du kör som du vill och jag kör som jag vill. Hoppas du fick svar på frågan du undrade om din tuta och airbag.

Jo jag vet det är inte alltid en själv som gör felen,Sen har rally förare ofta sjukpersonal inom 1-2mins räckhåll.
Jag är också ung,annars skulle jag inte varit tvungen att köra en gammal sur golf tongue.
Jo jag är lite nojjig för min golf,för det blir unget kvar av den om man skulle krocka i 50+.
Motorn åker in och krossar ben och kilar fast en mellan instrumentpanelen och stolarna,Sett lite krocktest med mk2an.
Men är verkligen polo säkra?,För småbilar brukar ju vara rätt dåliga när det gäller säkerhet

Abs struntar jag i,fast det är ju självklart en stor fördel att kunna styra lite och att kunna trycka pedalen i mattan utan att låsa däcken totalt och glida av vägen,Ifall man skulle tänka fel när man håller på att smälla med något.


Men airbag går det ju att ta bort och ändå köra säkert/säkrare..
Men det är ju både dyrare och mer jobb att sätta i en bur,andra stolar,bälten osv och regga om den

Jo helt klart du har många rätt där men enda anledningen till att jag valde polon var

1. Den nyaste bilen jag kunde ha råd med som inte hade skuren motor eller reservdelar som kostade riktigt mycket eller försäkring som kostade sjukt mycket.
2. Den är relativt bra i och med att den är så pass ny.
3. Vw´s motorer är riktigt kända för att hålla bilen ut (lite som volvo).
4. Finns faktiskt galet mycket delar på skroten från golf och seat som passar precis samma motor i dom om du kollar årtalen.


Men som sagt du gör som du vill med sportratt jag va också riktigt inne på att köpa en sådan för att få bilen att kännas sportigare och just de mer jag lärde mej om bilar just de mer kom jag på att det går inte på något vis att göra min polo sportigare än vad den är och fortfarande vara en polo 1.6l smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Idiot..
285 Inlägg
28 juli 2007
#24
haxer skrev:
Nattugglan skrev:
haxer skrev:
Nu tänker jag påpeka igen att rally förare kör inte onyktra och dom har inte 3miljoner svenskar på banan dom kör. Och sen har rally förare en sak till vi inte har på oss hjälm,nackskydd,3-4-5-6 punktsbälten kan inte de där speciellt bra. Men min far som kör modcar racing har iallafall skyddsbur också tongue Och så vitt ja vet och fantasi så tror jag det skyddar rätt bra också. Och sen MG´s motto Safety Fast smile Säkerhet och snabbt tycker många fler i våran ålder nu vet inte jag hur gammal du är .... men säkerhet är rätt viktigt jag personligen känner mej säkrare när jag kör med min bil den är relativt ny,den har stabilitet och den har airbag + abs bromsar kanske jag ska tilläga. Men som sagt du kör som du vill och jag kör som jag vill. Hoppas du fick svar på frågan du undrade om din tuta och airbag.

Jo jag vet det är inte alltid en själv som gör felen,Sen har rally förare ofta sjukpersonal inom 1-2mins räckhåll.
Jag är också ung,annars skulle jag inte varit tvungen att köra en gammal sur golf tongue.
Jo jag är lite nojjig för min golf,för det blir unget kvar av den om man skulle krocka i 50+.
Motorn åker in och krossar ben och kilar fast en mellan instrumentpanelen och stolarna,Sett lite krocktest med mk2an.
Men är verkligen polo säkra?,För småbilar brukar ju vara rätt dåliga när det gäller säkerhet

Abs struntar jag i,fast det är ju självklart en stor fördel att kunna styra lite och att kunna trycka pedalen i mattan utan att låsa däcken totalt och glida av vägen,Ifall man skulle tänka fel när man håller på att smälla med något.


Men airbag går det ju att ta bort och ändå köra säkert/säkrare..
Men det är ju både dyrare och mer jobb att sätta i en bur,andra stolar,bälten osv och regga om den

Jo helt klart du har många rätt där men enda anledningen till att jag valde polon var

1. Den nyaste bilen jag kunde ha råd med som inte hade skuren motor eller reservdelar som kostade riktigt mycket eller försäkring som kostade sjukt mycket.
2. Den är relativt bra i och med att den är så pass ny.
3. Vw´s motorer är riktigt kända för att hålla bilen ut (lite som volvo).
4. Finns faktiskt galet mycket delar på skroten från golf och seat som passar precis samma motor i dom om du kollar årtalen.


Men som sagt du gör som du vill med sportratt jag va också riktigt inne på att köpa en sådan för att få bilen att kännas sportigare och just de mer jag lärde mej om bilar just de mer kom jag på att det går inte på något vis att göra min polo sportigare än vad den är och fortfarande vara en polo 1.6l smile

Så sant.

Jag bytte iaf till sportratt pågrund av att det både var snyggare och den var skönare att köra med,Plus att min gammla ratt gick på något vänster emot någon plastgrej som gjorde ett rätt jobbigt skrapljud varje gång jag svängde.

Fast jag hade ju inte airbag innan


Sen är ju polo en rätt skön bil.
Kvalite,1.6an går billigt och är rätt pigg ändå,sen är den rätt snygg..

Fast nästa bil för mig lär bli någon   Gti/Turbo modell av något märke smile
Senast redigerat av Nattugglan (28 juli 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
28 juli 2007
#25
Nattugglan skrev:
haxer skrev:
Nattugglan skrev:

Jo jag vet det är inte alltid en själv som gör felen,Sen har rally förare ofta sjukpersonal inom 1-2mins räckhåll.
Jag är också ung,annars skulle jag inte varit tvungen att köra en gammal sur golf tongue.
Jo jag är lite nojjig för min golf,för det blir unget kvar av den om man skulle krocka i 50+.
Motorn åker in och krossar ben och kilar fast en mellan instrumentpanelen och stolarna,Sett lite krocktest med mk2an.
Men är verkligen polo säkra?,För småbilar brukar ju vara rätt dåliga när det gäller säkerhet

Abs struntar jag i,fast det är ju självklart en stor fördel att kunna styra lite och att kunna trycka pedalen i mattan utan att låsa däcken totalt och glida av vägen,Ifall man skulle tänka fel när man håller på att smälla med något.


Men airbag går det ju att ta bort och ändå köra säkert/säkrare..
Men det är ju både dyrare och mer jobb att sätta i en bur,andra stolar,bälten osv och regga om den

Jo helt klart du har många rätt där men enda anledningen till att jag valde polon var

1. Den nyaste bilen jag kunde ha råd med som inte hade skuren motor eller reservdelar som kostade riktigt mycket eller försäkring som kostade sjukt mycket.
2. Den är relativt bra i och med att den är så pass ny.
3. Vw´s motorer är riktigt kända för att hålla bilen ut (lite som volvo).
4. Finns faktiskt galet mycket delar på skroten från golf och seat som passar precis samma motor i dom om du kollar årtalen.


Men som sagt du gör som du vill med sportratt jag va också riktigt inne på att köpa en sådan för att få bilen att kännas sportigare och just de mer jag lärde mej om bilar just de mer kom jag på att det går inte på något vis att göra min polo sportigare än vad den är och fortfarande vara en polo 1.6l smile

Så sant.

Jag bytte iaf till sportratt pågrund av att det både var snyggare och den var skönare att köra med,Plus att min gammla ratt gick på något vänster emot någon plastgrej som gjorde ett rätt jobbigt skrapljud varje gång jag svängde.

Fast jag hade ju inte airbag innan


Sen är ju polo en rätt skön bil.
Kvalite,1.6an går billigt och är rätt pigg ändå,sen är den rätt snygg..

Fast nästa bil för mig lär bli någon   Gti/Turbo modell av något märke smile

ja 1.6an på min polo går faktiskt riktigt bra för att ha 75hk fattar inte folk som hackar ner på polo riktigt skön bil att köra helst i stan. Dock skulle gärna  växellådan varit större "växlingar" i blir ju så liten bil små saker. Skulle också kunna tänka mej att ha en Gti/Turbo vw går riktigt bra dock så kostar dom lite mer än mina 14000kr tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
28 juli 2007
#26
haxer skrev:
Nattugglan skrev:
haxer skrev:

Jo helt klart du har många rätt där men enda anledningen till att jag valde polon var

1. Den nyaste bilen jag kunde ha råd med som inte hade skuren motor eller reservdelar som kostade riktigt mycket eller försäkring som kostade sjukt mycket.
2. Den är relativt bra i och med att den är så pass ny.
3. Vw´s motorer är riktigt kända för att hålla bilen ut (lite som volvo).
4. Finns faktiskt galet mycket delar på skroten från golf och seat som passar precis samma motor i dom om du kollar årtalen.


Men som sagt du gör som du vill med sportratt jag va också riktigt inne på att köpa en sådan för att få bilen att kännas sportigare och just de mer jag lärde mej om bilar just de mer kom jag på att det går inte på något vis att göra min polo sportigare än vad den är och fortfarande vara en polo 1.6l smile

Så sant.

Jag bytte iaf till sportratt pågrund av att det både var snyggare och den var skönare att köra med,Plus att min gammla ratt gick på något vänster emot någon plastgrej som gjorde ett rätt jobbigt skrapljud varje gång jag svängde.

Fast jag hade ju inte airbag innan


Sen är ju polo en rätt skön bil.
Kvalite,1.6an går billigt och är rätt pigg ändå,sen är den rätt snygg..

Fast nästa bil för mig lär bli någon   Gti/Turbo modell av något märke smile

ja 1.6an på min polo går faktiskt riktigt bra för att ha 75hk fattar inte folk som hackar ner på polo riktigt skön bil att köra helst i stan. Dock skulle gärna  växellådan varit större "växlingar" i blir ju så liten bil små saker. Skulle också kunna tänka mej att ha en Gti/Turbo vw går riktigt bra dock så kostar dom lite mer än mina 14000kr tongue

Håller med dig! De är sköna bilar i stan men motorväg är en annan fema. 6 växlad låda kanske? wink


red daddy
28 juli 2007
#27
Nattugglan skrev:
haxer skrev:
Nattugglan skrev:
Man blir inte dummare i huvudet av att krocka med eller utan air.
Du kanske inte har tänkt på att ingen av rallybilarna har airbags så airbags gör inte allt.. går ju att köra med andra saker med smile ,Plus att airbag kan både döda dig och rädda dig

Nu tänker jag påpeka igen att rally förare kör inte onyktra och dom har inte 3miljoner svenskar på banan dom kör. Och sen har rally förare en sak till vi inte har på oss hjälm,nackskydd,3-4-5-6 punktsbälten kan inte de där speciellt bra. Men min far som kör modcar racing har iallafall skyddsbur också tongue Och så vitt ja vet och fantasi så tror jag det skyddar rätt bra också. Och sen MG´s motto Safety Fast smile Säkerhet och snabbt tycker många fler i våran ålder nu vet inte jag hur gammal du är .... men säkerhet är rätt viktigt jag personligen känner mej säkrare när jag kör med min bil den är relativt ny,den har stabilitet och den har airbag + abs bromsar kanske jag ska tilläga. Men som sagt du kör som du vill och jag kör som jag vill. Hoppas du fick svar på frågan du undrade om din tuta och airbag.

Jo jag vet det är inte alltid en själv som gör felen,Sen har rally förare ofta sjukpersonal inom 1-2mins räckhåll.
Jag är också ung,annars skulle jag inte varit tvungen att köra en gammal sur golf tongue.
Jo jag är lite nojjig för min golf,för det blir unget kvar av den om man skulle krocka i 50+.
Motorn åker in och krossar ben och kilar fast en mellan instrumentpanelen och stolarna,Sett lite krocktest med mk2an.
Men är verkligen polo säkra?,För småbilar brukar ju vara rätt dåliga när det gäller säkerhet

Abs struntar jag i,fast det är ju självklart en stor fördel att kunna styra lite och att kunna trycka pedalen i mattan utan att låsa däcken totalt och glida av vägen,Ifall man skulle tänka fel när man håller på att smälla med något.


Men airbag går det ju att ta bort och ändå köra säkert/säkrare..
Men det är ju både dyrare och mer jobb att sätta i en bur,andra stolar,bälten osv och regga om den

Säkert och säkert...
Nuförtiden testas alla i Euro NCAP med diverse sjärnor som belöning...
Vet alla att dom testar samma bil mot samma bil?

"Maximala 5 stjärnor för nya Toyota Yaris i Euro NCAP:s krocksäkerhetstest. "

Hur mår lilla yaris mot en 745 tex? (den blir nog mos tror jag)

Dåligt försäljnings argument tycker jag.

Sitter hellre i en 740 än i en yaris...neutral

Proljece?
1 464 Inlägg
28 juli 2007
#28
Grabber skrev:
haxer skrev:
Nattugglan skrev:

Så sant.

Jag bytte iaf till sportratt pågrund av att det både var snyggare och den var skönare att köra med,Plus att min gammla ratt gick på något vänster emot någon plastgrej som gjorde ett rätt jobbigt skrapljud varje gång jag svängde.

Fast jag hade ju inte airbag innan


Sen är ju polo en rätt skön bil.
Kvalite,1.6an går billigt och är rätt pigg ändå,sen är den rätt snygg..

Fast nästa bil för mig lär bli någon   Gti/Turbo modell av något märke smile

ja 1.6an på min polo går faktiskt riktigt bra för att ha 75hk fattar inte folk som hackar ner på polo riktigt skön bil att köra helst i stan. Dock skulle gärna  växellådan varit större "växlingar" i blir ju så liten bil små saker. Skulle också kunna tänka mej att ha en Gti/Turbo vw går riktigt bra dock så kostar dom lite mer än mina 14000kr tongue

Håller med dig! De är sköna bilar i stan men motorväg är en annan fema. 6 växlad låda kanske? wink

Oh herregud nee gaah min körskola har en 1.6l vw golf fsi motor bläääh 6växlad och är fortfarande inte direkt "sportig" big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!


Sök