Helskum tråd om Domedagen och Jesu andra tillkommelse.

UFO
27 juli 2007 ·

Det finns två alternativ här:
A: den är skriven i efterhand som en bekräftelse på att kristendomen är den Enda Sanna Läran, och att vi måste ta oss i akt innan det är för sent, blah blah...
B: det skrivs väl ungefär 5 miljarder bajsartiklar/fiktion/allmänt blaj per år, du lär kunna hitta en domedagsprofetia för varje tänkbart scenario vid det här laget... Och denna råkar passa på dina värderingar. Ergo, den är sann!
Religion är bara ett värderingsystem som försöker skrämma med anor och en jävla massa text....

Senast redigerat av UFO (27 juli 2007)

xorox_88 Smack that ass!!
27 juli 2007 · 2 953 Inlägg

de där va ju festligt att den där typen bara skrev strunt typ får man väll hoppas iaf big_smile för jag vill se den där kometen som kanske skulle träffa jorden år 2017 eller va de va... har slutat trott på sånt där strunt jag sen tomten glömde bort mig ett år big_smile fast jag sitter forfarande med ett sniper på taket på julafton för säkerhets skull ifall han skulle titta förbi.. oops nu skrev jag oxå en massa strunt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
blacken
27 juli 2007 ·

UFO skrev:
Det finns två alternativ här:
A: den är skriven i efterhand som en bekräftelse på att kristendomen är den Enda Sanna Läran, och att vi måste ta oss i akt innan det är för sent, blah blah...
B: det skrivs väl ungefär 5 miljarder bajsartiklar/fiktion/allmänt blaj per år, du lär kunna hitta en domedagsprofetia för varje tänkbart scenario vid det här laget... Och denna råkar passa på dina värderingar. Ergo, den är sann!
Religion är bara ett värderingsystem som försöker skrämma med anor och en jävla massa text....

Det finns ett tredje alterantiv Det kan var sant.

UFO
27 juli 2007 ·

blacken skrev:
Det finns ett tredje alterantiv Det kan var sant.

Jo, och grisar flyger ur röven på mig när jag tänker lyckliga tankar.
Allt kan vara sant, men tills nån ger mig otvetydiga bevis på att Gud existerar, Jesus dog på korset för våra synders skull och att bibeln är någonting mer än ett sällsynt våldsamt fantasyalster så är det SKITSNACK.

Senast redigerat av UFO (27 juli 2007)

Widowmaker
28 juli 2007 · 1 112 Inlägg

Gött att några instämmer iallafall! Nu känner jag mig inte helt dum i hövvet!


OK! Ny fråga!

När vi ändå pratar profeter!!

Då skall ni som tycker att allt är skitsnack få förklara varför Nostradamus förutspådde en hel jävla bunt med saker som sedan blev verklighet när han var död! Han dog ju typ långt innan första och andra världskriget och han beskrev anledningar till varför det skulle bryta ut! när han sendan var dör så drog krigen igång ordagrant med de anledningar som han beskrev!
Det är inte bileln de! Det låter inte ett skit bullshit utan som en ren bekräftelse på att det finns folk som kan se syner som kommer att inträffa!"

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Alecci
28 juli 2007 · 2 014 Inlägg

Lite skillnad på religiösa profetior och profetior av de slag som Nostradamus nedtecknade, om nu ens profetia är rätt ord att använda (nyvaken som man är). Nostradamus, eller Michel de Notre-Dame som han egentligen hette, får nog anses vara den mest framgångsrike inom detta gebit, där ett stort antal av hans profetior faktiskt har gått i uppfyllelse, och med de väsentliga detaljerna korrekt uppfattade. Även han har dock felat, exempelvis var det ingen "man från de mellanöstern med blå huvudbonad" (eller hur den profetian nu löd) som startade 3:e världskriget år 1999. Även om Saddam Hussein ett bra tag var en lovanda kandidat...

Finns många liknande, förment övernaturliga, och intressanta saker att diskutera om man tycker om såna här diskussioner (vilket jag personligen gör).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Johankocken
28 juli 2007 · 529 Inlägg

Va fan har detta med ett Bilforum o göra ?

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
blacken
28 juli 2007 ·

JohanMR850 skrev:
Va fan har detta med ett Bilforum o göra ?

off topic betyder, just det off topic.

blacken
28 juli 2007 ·

Widowmaker skrev:
Gött att några instämmer iallafall! Nu känner jag mig inte helt dum i hövvet!


OK! Ny fråga!

När vi ändå pratar profeter!!

Då skall ni som tycker att allt är skitsnack få förklara varför Nostradamus förutspådde en hel jävla bunt med saker som sedan blev verklighet när han var död! Han dog ju typ långt innan första och andra världskriget och han beskrev anledningar till varför det skulle bryta ut! när han sendan var dör så drog krigen igång ordagrant med de anledningar som han beskrev!
Det är inte bileln de! Det låter inte ett skit bullshit utan som en ren bekräftelse på att det finns folk som kan se syner som kommer att inträffa!"

Och det Nostradamus skriver om är samma som johannes uppenbarelse.

Widowmaker
29 juli 2007 · 1 112 Inlägg

nostra damus har en profetia som påminner mycket om detta brevet jag hittade!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
JohanW
30 juli 2007 · 212 Inlägg

Widowmaker skrev:
Gött att några instämmer iallafall! Nu känner jag mig inte helt dum i hövvet!


OK! Ny fråga!

När vi ändå pratar profeter!!

Då skall ni som tycker att allt är skitsnack få förklara varför Nostradamus förutspådde en hel jävla bunt med saker som sedan blev verklighet när han var död! Han dog ju typ långt innan första och andra världskriget och han beskrev anledningar till varför det skulle bryta ut! när han sendan var dör så drog krigen igång ordagrant med de anledningar som han beskrev!
Det är inte bileln de! Det låter inte ett skit bullshit utan som en ren bekräftelse på att det finns folk som kan se syner som kommer att inträffa!"

Har du läst hans spådomar? Det vi läst och ofta får läsa på internet är folks tolkningar av han spådomar och vad jag försåttt är det ganska lätt att tolka dom lite hur som helst, m.a.o. är dom väldigt luddigt skrivna

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nostradamus

Mini JCW (2016)
Widowmaker
30 juli 2007 · 1 112 Inlägg

Om det är tolkningar eller hans egna vetefan! Skumma iallafall!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
31 juli 2007 · 661 Inlägg

WELL så fort människan tror på sig själv som sin egen  härskare och styr sitt eget öde efter förmåga istället för tron på spirituellt trams, Är också den dagen vi människor har gjort oss själva världens största tjänst smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Persson
31 juli 2007 · 43 Inlägg

Alecci skrev:
Lite skillnad på religiösa profetior och profetior av de slag som Nostradamus nedtecknade, om nu ens profetia är rätt ord att använda (nyvaken som man är). Nostradamus, eller Michel de Notre-Dame som han egentligen hette, får nog anses vara den mest framgångsrike inom detta gebit, där ett stort antal av hans profetior faktiskt har gått i uppfyllelse, och med de väsentliga detaljerna korrekt uppfattade. Även han har dock felat, exempelvis var det ingen "man från de mellanöstern med blå huvudbonad" (eller hur den profetian nu löd) som startade 3:e världskriget år 1999. Även om Saddam Hussein ett bra tag var en lovanda kandidat...

Finns många liknande, förment övernaturliga, och intressanta saker att diskutera om man tycker om såna här diskussioner (vilket jag personligen gör).

"Alltsedan Nostradamus död har hans "Centurier" fascinerat generationerna. Kritiker pekar på att det är möjligt att tolka hans profetior näst intill hur man vill och att samma stycken använts som en förutsägelse av en mängd olika händelser. Det påpekas också att inte någon lyckats förutse en händelse med hjälp av texterna, de har istället använts för att leta efter lämpliga textpassager som kan tolkas som en beskrivning av händelser som redan inträffat. Trots, eller på grund av, denna dunkelhet har hans skrivelser ännu i våra dagar en fascinerande dragningskraft. Under andra världskriget användes de till och med som krigspropaganda. Tyska Luftwaffe släppte år 1940 ner flygblad med Nostradamus profetior som ansågs förutspå ett franskt nederlag i kriget." källa: wikipedia.org!


det är ju som vanligt, det är lätt att vara efterklok...

haxer Proljece?
31 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Tycker vi kan enas om en sak vare sej det finns eller inte alla dom snubbarna är döda och har varit väldigt länge och jag fick precis en uppenbarelse! Tänk om allt är påhittat? big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Rejad Maskin stundent!
31 juli 2007 · 218 Inlägg

ja ja, bla bla bla, bullshit här bullshit där...

Det finns en j-lar massa saker vi aldrig kommer begripa/få reda på, så skit samma, lev mer bekymmra dej mindre. Jag lever idag nog med det, är väl för f-n ingen som lovat mej att jag ska leva tills ja e 87 å fullständigt senildement.

//Rejad

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Xarion
1 augusti 2007 · 76 Inlägg

MEH!! vafaN! NU!? jag e ju bara 16 å har lust å lära mig love me tender med Elton John... Asså.. detta är orättvist...
(Ärligt, vem tror på det här?, Jag tror på i alla fall att vi alla kan smida vårat eget öde, jag vägrar gå in i krig med mina medmänniskor. varför ska jag kriga när jag kan hjälpa istället? Vi människor börjar nog sakta fatta att krig är värdelöst, schyst för det. Men visst, lite läskigt att krig har alltid funnits och dominerat i våran historia, HELA våran historia, så är det inte dags att bryta vanan? tongue)

EDIT: Love me tender sjöngs av the king jag vet, men det var det som ingick i skämtet x)

Senast redigerat av Xarion (1 augusti 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang