Jag började med stereo i min 9-5 Aero igår, byggde en baslåda. Hade planer på att ta ur reservhjulet men gör en klassist sluten låda iaf då jag tycker bagaget var stort ändå.
Jag kommer att bygga slutstegen under luckan, plastgrejset över reserhjulet. Övre luckan kommer att ersättas (för att ha kvar om det behövs) och ersättas med något annat, spånskiva eller dyligt. Kommer skära ur och lägga dig hållbart plexi så att stegen syns och golvet ligger kvar i orginalhöjd precis som vanligt. Man kommer kunna komma åt både stegen och reservhjulet när allt är klart.
Vad det gäller lådan så har jag 2 12" som fungerar kanon i små slutna lådor, kommer enbart att vara 27 cm djup i lådan. Lådan kommer bli lagomt hög så att jag kan bygga på ovanpå den för att sen montera 6,9", slipper riva å härja i bakdörrarna, räcker med fram

. Barnvagnen kommer gå in utan problem, hemmikring har man ju inte mycket mer är en skötväska med sig heller. Även matkassar går in. Blir det en långresa och tjejen skall ha med sig halva garderoben som hon brukar, ja då är det enbart högnivån till basarna som skruvas loss från lådan, och *poff*, lådan är borta på 30 sek. Som backp har jag 2 små hyllplan för att kunna ha kvar 6,9orna även utan låda. Vilket ger mig ett okej ljud om det är så att lådan måste tas ur vid något tillfälle.
Kommer lägga upp bilder när jag är klar, kommer dock ta ett tag då jag jobbar nu och drar till gotland på semester om 10 dagar.