Arbetslös skollös

Markus_C Kart & Mätningstekniker
3 oktober 2005 · 701 Inlägg

Ja du satsa på skolan, nästan ett måste för att få jobb. Så vidare man inte har rätt kontakter. Med tanke på att nästintill alla jobb kräver att man skickar in ett personligt brev innan de kallar till interljuv. Så kvittar det hur trevlig och arbetsam man är som person för att utan gymnasiekompetens så är risken stor att man inte blir kallad till interljuv. Det var gö synd för dig att du slutade på donken. Har själv jobbat på Mc Donalds paralett med skolan sen jag var 16. Dvs 5 år nu i höst. Och det är en bra merit sen när man ska ut i arbetslivet. Och har du väl kommit in på en arbetsplats så är det betydligt lättare att ta sig till nästa. Men om du absolut inte vill gå i skolan så kan du gö satsa på att ta truckkort eller se om du kan få gå som lärling på någon plåtfirma så att du sen kan söka jobb som svetsare.

Senast redigerat av Markus_C (3 oktober 2005)

Markus_C Kart & Mätningstekniker
3 oktober 2005 · 701 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Feffy skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

nja ja vet inte min handledare säger hela tiden "betygen är inte allt dom flesta företag går på hur du här och gungerar som människa inte vad som står på betyget" och om det så skulle krisa finnd X antaljobb där man inte behöver kunna mkt i fremtid bland andra Mc bud, taxi , starta eget finns många tro mig bara det att jag är under 18 och körkorts lös det är det som är hela problemet vill på peka att jag bor i sthlm med stor stad = många jobb

Jag är 18 bor i sthlm och tro mig man får inte jobb, inte ens på MC Donalds. Jag har en kompis som hoppade av och sökte och sökte jobb men fick inget så hon gick tillbaka till skolan. Och tro mig man behöver en utbildning för det flesta jobben om man inet vill ha ett jobb med dåliga arbetsförhållanden och dålig lön.

Jag tar studenten  till sommaren och det ser inte ljust ut för min del om jag vill ha ett jobb. Nu ska jag visserligen söka jobb som barnflicka i ett år i väntan på att min kille ska ta studenten.

har redan haft jobb på donken i norra sköndal men pallade ej allt drygt folk så jag sa upp mig och min syrras kille har inte nån gymasie utbildning alls och han har nu försäljnings chef på ett företag i globen och har testat 13olika yrken sen han va 16bast ... o nu är ha 24

13 yrken på 8 år, det säger en del om hur stimulerande de jobben är. Inte precis någon merit.

M1cha
3 oktober 2005 · 645 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

_Street_ skrev:
Lika bra att läsa upp det du tappat tongue
Annars måste du betala för att läsa upp det när du blir äldre tongue

nja ja vet inte min handledare säger hela tiden "betygen är inte allt dom flesta företag går på hur du här och gungerar som människa inte vad som står på betyget" och om det så skulle krisa finnd X antaljobb där man inte behöver kunna mkt i fremtid bland andra Mc bud, taxi , starta eget finns många tro mig bara det att jag är under 18 och körkorts lös det är det som är hela problemet vill på peka att jag bor i sthlm med stor stad = många jobb

Delvis rätt i det. Det viktigaste är nog kontakter..

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Markus_C skrev:
Ja du satsa på skolan, nästan ett måste för att få jobb. Så vidare man inte har rätt kontakter. Med tanke på att nästintill alla jobb kräver att man skickar in ett personligt brev innan de kallar till interljuv. Så kvittar det hur trevlig och arbetsam man är som person för att utan gymnasiekompetens så är risken stor att man inte blir kallad till interljuv. Det var gö synd för dig att du slutade på donken. Har själv jobbat på Mc Donalds paralett med skolan sen jag var 16. Dvs 5 år nu i höst. Och det är en bra merit sen när man ska ut i arbetslivet. Och har du väl kommit in på en arbetsplats så är det betydligt lättare att ta sig till nästa. Men om du absolut inte vill gå i skolan så kan du gö satsa på att ta truckkort eller se om du kan få gå som lärling på någon plåtfirma så att du sen kan söka jobb som svetsare.

jag ska eventuelt börja en lärlings utbildning men det känns så segt att gå till jobbet varje dag o inte få en krona för det


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Kan berätta hur min syrras kille har fått alla sina jobb han har åkt upp på huvud kontoert frågat efter chefen o frågat om dom sökt jobb han checka 10företag om tagen till han fick ett jobb och om företaget söker personol vilken kille tar dom kontakt med först den trevliga killen som kom in till hvudkontoer eller snubben som sitte ro latar sig från datan o skriver mejl genom arbetsförmedling Inget av dom jobben han har haft så har inga kontakter som hjälpt han


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
3 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Många sitter bara o beklagar sig med sina betyg att de inte får några  jobb men va fan ta sveavägen åk dit en då fråga alla butiker/företag om nån söker personal lovar att du kommer få några på heta på gröten iaf tror det handlar om HUR MKT man vill ha ett jobb


Bmw osv..
Feffy
3 oktober 2005 · 231 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Många sitter bara o beklagar sig med sina betyg att de inte får några  jobb men va fan ta sveavägen åk dit en då fråga alla butiker/företag om nån söker personal lovar att du kommer få några på heta på gröten iaf tror det handlar om HUR MKT man vill ha ett jobb

*host* Jag har vandrat från Caféer till butik m.m. till och med sökt städjobb och inte fått det. Bara för att man visar upp sig så är det inget som garranterar ett jobb. På många jobb krävs det även kunskaper, kunskaper en kille/tjej inte kan ha om den slutade skolan vid 16 års ålder utan som man får genom hårt slit i skolan. Jag kan förstå att en del klagar när dom sitter där med studielån och ingengörsutbildning och inte får jobb utan får nöja sig med att jobba som vikarei till odrägliga högstadieklasser. Jag skulle inte vilja ta vilket jobb som helst om jag slitit ärslet av mig i skolan för en speciell utbildning för att få mitt drömjobb.

Det är jättemånga som utan utbildning tänker men jag staratar eget och sen sitter dom där med en hel bunt skudler hos kronofogden för att man saknat kunnskaper i hur det funkar att marknadsföra m.m.

Om jag jobbade på ett företag skulle jag självklart se det positivt att en person kommer in men har jag ett företag vill jag att mina anstälda ska kunna sin sak, veta vad dom gör.

Senast redigerat av Feffy (4 oktober 2005)

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
3 oktober 2005 · 1 660 Inlägg

Hehe! Har haft "semester" sen mitten av mars med ca 10.000kr/mån. så man känner sig lite bekväm... Varför knega för ung. samma penning???

Zonic_boom VO i Team Carkings Garage
4 oktober 2005 · 146 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
jag ska eventuelt börja en lärlings utbildning men det känns så segt att gå till jobbet varje dag o inte få en krona för det

Du tycker det är synd att du är arbetslös o skollös nu har du chansen att kanske få ett jobb genom lärlingsutbildningen o ändå klagar du. vad vill du göra med ditt liv? själv är jag arbetlös sen två månader tillbaka o jag hade gjort vad som helst för att få något att göra om dagarna. du skrev att du kunde ta ett taxi jobb. det måste du ha fyllt 21 o haft körkort i två år utan avbrott. även budbilsförare begär dom ska ha taxikort då det är en betald tjänst o då krävs taxikort vilket du inte kan ta förän du är 21. jag kan hålla med om att det inte är lätt att få ett jobb vilken utbildning man än har. är själv utbildad automationstekniker men var finns jobben? söker det mesta inom det mesta.

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL
M1cha
4 oktober 2005 · 645 Inlägg

Ang lärlings-jobbet: Om du skriver in dig i en skola och sen pratar med dem och säger att du praktiserar får du iaf studiebidraget. Det var iaf vad min lärare sa när jag sluta...

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

BAD_ROBOT skrev:
Ang lärlings-jobbet: Om du skriver in dig i en skola och sen pratar med dem och säger att du praktiserar får du iaf studiebidraget. Det var iaf vad min lärare sa när jag sluta...

jo men 950kr de kostar knappt lunchen en månad om man ska va ute o jobba


Bmw osv..
Feffy
4 oktober 2005 · 231 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

BAD_ROBOT skrev:
Ang lärlings-jobbet: Om du skriver in dig i en skola och sen pratar med dem och säger att du praktiserar får du iaf studiebidraget. Det var iaf vad min lärare sa när jag sluta...

jo men 950kr de kostar knappt lunchen en månad om man ska va ute o jobba

Ta med matlåda??

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
RAVEN_80
5 oktober 2005 · 140 Inlägg

Black Knight jag kunde väl inte veta att han bara va sexton tills han skrev det efter mitt inlägg.......

Better to burn out than fadeaway!
M1cha
5 oktober 2005 · 645 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

BAD_ROBOT skrev:
Ang lärlings-jobbet: Om du skriver in dig i en skola och sen pratar med dem och säger att du praktiserar får du iaf studiebidraget. Det var iaf vad min lärare sa när jag sluta...

jo men 950kr de kostar knappt lunchen en månad om man ska va ute o jobba

Bättre än ingenting. Sen får du ju ett jobb lite längre fram in i framtiden! Tänk framåt min vän. Det kanske kan va värt lite slit i början...

Dessutom är det väl 950 kr mer än 0, eller hur?

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
5 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

NU så jävlar hehe nu har jag vart på möte hos min handledare och nu är snart ett lärlingsjobb på g hon frågade vad jag ville göra osv så nu har man fått iuppgift att skriva ner så många styling firmor i sthlm som jag hittar big_smile


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

RAVEN_80 skrev:
Sök jobb som väktare. Rätt enkelt jobb och bra betalt, dessutom är det ganska lätt och få jobb smile

Sitter och tittar på efterlyst och det är en kille som har hur långt straffregister som helst och blivit dömd för 5 våldtäckter och han jobbar som dörrvakt här i stockholm om han kan få det kan jag nog få det i framtid jobb som vakt alltså


Bmw osv..
Feffy
6 oktober 2005 · 231 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

RAVEN_80 skrev:
Sök jobb som väktare. Rätt enkelt jobb och bra betalt, dessutom är det ganska lätt och få jobb smile

Sitter och tittar på efterlyst och det är en kille som har hur långt straffregister som helst och blivit dömd för 5 våldtäckter och han jobbar som dörrvakt här i stockholm om han kan få det kan jag nog få det i framtid jobb som vakt alltså

Positiva framtidsplaner. Sen är ju synen på väktare och så inte den bästa. Dom brukar kallas wannabes poliser eller misslyckade poliser. Helt enkelt de hade inte det som krävdes för att komma in på polishögskolan.

Sen tror jag knappast att den killen lär få jobb som dörrvackt eller så igen. Och sen eftersom fallet är i rätten så får han inte jobba.

Tro mig, det är många arbetsgivare som kräver utdrag ur starffregistret för att se att man inte gjort något olagligt.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Feffy skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

RAVEN_80 skrev:
Sök jobb som väktare. Rätt enkelt jobb och bra betalt, dessutom är det ganska lätt och få jobb smile

Sitter och tittar på efterlyst och det är en kille som har hur långt straffregister som helst och blivit dömd för 5 våldtäckter och han jobbar som dörrvakt här i stockholm om han kan få det kan jag nog få det i framtid jobb som vakt alltså

Positiva framtidsplaner. Sen är ju synen på väktare och så inte den bästa. Dom brukar kallas wannabes poliser eller misslyckade poliser. Helt enkelt de hade inte det som krävdes för att komma in på polishögskolan.

Sen tror jag knappast att den killen lär få jobb som dörrvackt eller så igen. Och sen eftersom fallet är i rätten så får han inte jobba.

Tro mig, det är många arbetsgivare som kräver utdrag ur starffregistret för att se att man inte gjort något olagligt.

han var ju DÖMD för 5 våldtäkter innan plus massa annat som grov mishandel rattfylleri med mera och ändå hade han jobb som dörrvakt sen så självaklart kommer han få sparken nu utan tvekan men sen är det väktare och inte dörrvakter på krogar och clubbar osv som har "wonnabe rykten" men det samma företag som har hand om dörrvakterna och väktarna


Bmw osv..
Feffy
6 oktober 2005 · 231 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Feffy skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Sitter och tittar på efterlyst och det är en kille som har hur långt straffregister som helst och blivit dömd för 5 våldtäckter och han jobbar som dörrvakt här i stockholm om han kan få det kan jag nog få det i framtid jobb som vakt alltså

Positiva framtidsplaner. Sen är ju synen på väktare och så inte den bästa. Dom brukar kallas wannabes poliser eller misslyckade poliser. Helt enkelt de hade inte det som krävdes för att komma in på polishögskolan.

Sen tror jag knappast att den killen lär få jobb som dörrvackt eller så igen. Och sen eftersom fallet är i rätten så får han inte jobba.

Tro mig, det är många arbetsgivare som kräver utdrag ur starffregistret för att se att man inte gjort något olagligt.

han var ju DÖMD för 5 våldtäkter innan plus massa annat som grov mishandel rattfylleri med mera och ändå hade han jobb som dörrvakt sen så självaklart kommer han få sparken nu utan tvekan men sen är det väktare och inte dörrvakter på krogar och clubbar osv som har "wonnabe rykten" men det samma företag som har hand om dörrvakterna och väktarna

Klart en del företag slarvara med att kolla upp personalen men jag tror många företag kollar upp dem. Arbetsgivare har ju till och med börjat kräva krediduppgifter m.m. Arbetsmarknaden och arbetsgivarna blir hårdare. Man får ju inte ens städjobb om man inte gått en viss "utbildning".

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 oktober 2005 · 3 804 Inlägg

Feffy skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Feffy skrev:

Positiva framtidsplaner. Sen är ju synen på väktare och så inte den bästa. Dom brukar kallas wannabes poliser eller misslyckade poliser. Helt enkelt de hade inte det som krävdes för att komma in på polishögskolan.

Sen tror jag knappast att den killen lär få jobb som dörrvackt eller så igen. Och sen eftersom fallet är i rätten så får han inte jobba.

Tro mig, det är många arbetsgivare som kräver utdrag ur starffregistret för att se att man inte gjort något olagligt.

han var ju DÖMD för 5 våldtäkter innan plus massa annat som grov mishandel rattfylleri med mera och ändå hade han jobb som dörrvakt sen så självaklart kommer han få sparken nu utan tvekan men sen är det väktare och inte dörrvakter på krogar och clubbar osv som har "wonnabe rykten" men det samma företag som har hand om dörrvakterna och väktarna

Klart en del företag slarvara med att kolla upp personalen men jag tror många företag kollar upp dem. Arbetsgivare har ju till och med börjat kräva krediduppgifter m.m. Arbetsmarknaden och arbetsgivarna blir hårdare. Man får ju inte ens städjobb om man inte gått en viss "utbildning".

tråkig inställning alla har här inne men om do skulle kolla upp mig skulle dom inte hitta nått för jag är straffri + städjobb kan du anonsera själv om utan att gå genom ett företag fult lagligt så länge du deklarerar för pengarna


Bmw osv..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang