11585
Sök

Saab 9-5 dörrsidor, ta bort?, Airbag och elfrågor....

265 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
Googlat men antingen är jag kass eller så finns det inget tongue.

Min första Saab och tänkte bara fråga hur saabs dörrsidor är konstruerade, skall ta bort sidan nu i helgen och kika lite. Enbart skruvar, clips, hakar eller allt som nu finns?.

Sen så när jag meckat stereo i bil med airbag har jag alltid kunnat dra kablar utan att montera ner panelen, men hört att det skall vara jävligt trångt i en saab. Men de ska väll räcka med att strömen är bruten?, om jag nu lyckades med allt utan att plocka bort en massa saker runt just airbagen. Visserligen är höger sidas airbag urkopplad pga bilbarnstol, känns nästan ännu tryggare.

Och sist, bör man tänka på nått när man bryter strömen på en saab?, med alla dessa elprylar tongue (bilen är orginal, inte chippad eller så) Lådan är klar så nu vill fortsätta wink, kanske hinner jag klart före semestern.

-

265 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
Kom på en till sak, när man plockar cd,n i saaben får man en tom plats över. Hittade tidigare en "bit" som passade där och var till för montering av mätare tex volt,laddtryck osv. Hittar inte på den igen :S, någon som vet hemsida där det finns?

-

Örebroare i exil
970 Inlägg
27 juli 2007
Dels är det två skruvar i handtagen på dörrsidorna. Sedan döljer sig det en skruv vid öppningshandtaget (finner inget bättre ord just nu). Sen får du försöka lirka bort öppningshandtaget från sin "lestång" som den hakar i. Plastramen runt sidorutan sitter med clips, så den är bara att rycka loss. Sedan har du kanske sett att det sitter som en svart plastram runt hela dörrsidan. Den sitter med clips/plastpiggar runt hela dörrsidan, så den får du rycka rakt ut. Dålig förklaring jag vet, men det är mycket enkelt bara man sätter igång smile

Jag behövde inte mecka bort speciellt mycket panel för att dra kabel i min 9-5a, så nja jag kan nog inte hålla med om att det är så speciellt trångt. Inget speciellt att tänka på när du bryter strömmen. Bara lyfta av minuspolen så är det fritt fram sedan.

Hej FRA!

265 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
_Kekke_ skrev:
Dels är det två skruvar i handtagen på dörrsidorna. Sedan döljer sig det en skruv vid öppningshandtaget (finner inget bättre ord just nu). Sen får du försöka lirka bort öppningshandtaget från sin "lestång" som den hakar i. Plastramen runt sidorutan sitter med clips, så den är bara att rycka loss. Sedan har du kanske sett att det sitter som en svart plastram runt hela dörrsidan. Den sitter med clips/plastpiggar runt hela dörrsidan, så den får du rycka rakt ut. Dålig förklaring jag vet, men det är mycket enkelt bara man sätter igång smile

Jag behövde inte mecka bort speciellt mycket panel för att dra kabel i min 9-5a, så nja jag kan nog inte hålla med om att det är så speciellt trångt. Inget speciellt att tänka på när du bryter strömmen. Bara lyfta av minuspolen så är det fritt fram sedan.

Fattar vad du menar med dörrsidan, låter väldigt lika många andra dörrsidor jag tagit bort.  Låter ju som att det kommer gå helt finemang tongue, tack för hjälpen.

Ingen som vet vad jag menar med att det kommer bli en tom plats efter att jag satt i en vanlig cd.

-

666 Inlägg
27 juli 2007
det tom rummet fylls ut med en plastbit, inhandlas på saab... till min bil så blev det ett fack, vet inte exakt hur det kommer bli på din bil

Edit: Mätarhållare för 1 din plats hittar du tillexempel på http://www.speedparts.se

//Silver
Senast redigerat av silverbird (27 juli 2007)

265 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
det tom rummet fylls ut med en plastbit, inhandlas på saab... till min bil så blev det ett fack, vet inte exakt hur det kommer bli på din bil

Edit: Mätarhållare för 1 din plats hittar du tillexempel på http://www.speedparts.se

//Silver

Din 1, tackar blir lättare att söka nu big_smile. Minne som en bananfluga,hehe.

-

Sök