Någon som provat Hi-tuning chip?

A4Franke
30 juli 2007 · 11 Inlägg

Kollade efter olika ställen att chippa bilen på och hittade Hi-tuning i hallsberg. Någon här som har provat deras chip?

Obey the Hoffmeister!
Audi_A4_ Larsson
10 augusti 2007 · 154 Inlägg

Undrar samma sak. Någon som vet??

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
13 december 2007 · 441 Inlägg

Jag har chipat två bilar där och blivit väldigt nöjd varje gång. Många av mina vänner kör också med chip från Hi-Tuning

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
FourRings Quattro User
13 december 2007 · 260 Inlägg

Jag kör också med chip från Hi-tuning, det fungerar klockrent!

Släckt check-engine-lampa, felkodsavläsningen funkar felfritt, och bilen går som ett skållat.

Inga konstigheter alls.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
billy IT-Tekniker
14 december 2007 · 376 Inlägg

Jag skulle tro att det är samma programvara i deras chip som vilken annan trimfirma som helst, i alla fall de mindre kända så att säga..

Volvo V70 "Greyline" (1999)
FourRings Quattro User
14 december 2007 · 260 Inlägg

billy skrev:
Jag skulle tro att det är samma programvara i deras chip som vilken annan trimfirma som helst, i alla fall de mindre kända så att säga..

Precis, man får troligen exakt samma ändring av motorstyrningen till ett mkt bättre pris, istället för att betala dyrt för ett visst "märkeschip"

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
billy IT-Tekniker
14 december 2007 · 376 Inlägg

FourRings skrev:

billy skrev:
Jag skulle tro att det är samma programvara i deras chip som vilken annan trimfirma som helst, i alla fall de mindre kända så att säga..

Precis, man får troligen exakt samma ändring av motorstyrningen till ett mkt bättre pris, istället för att betala dyrt för ett visst "märkeschip"

Jo, fast när du besöker en dyr "märkes-trimfirma" så testar de ofta bilen, provkör osv.. och kollar så allting är fräsch och klarar av chippet..

Volvo V70 "Greyline" (1999)
FourRings Quattro User
14 december 2007 · 260 Inlägg

billy skrev:

FourRings skrev:

billy skrev:
Jag skulle tro att det är samma programvara i deras chip som vilken annan trimfirma som helst, i alla fall de mindre kända så att säga..

Precis, man får troligen exakt samma ändring av motorstyrningen till ett mkt bättre pris, istället för att betala dyrt för ett visst "märkeschip"

Jo, fast när du besöker en dyr "märkes-trimfirma" så testar de ofta bilen, provkör osv.. och kollar så allting är fräsch och klarar av chippet..

Jag lödde själv i mina chip och socklar, fick dom skickade till mig, och besitter god kunskap om att kolla igenom bilen själv.

Men möjligheten finns ju att besöka hi-tuning och få bilen chippad, och även testad, för den som kanske inte har så mkt koll, eller inte vill joxa själv.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
billy IT-Tekniker
14 december 2007 · 376 Inlägg

Precis.. jag kommer att byta chip i min 850 till våren då jag kommer att montera en ny downpipe.. då kommer jag endast att switcha mitt steg 2 chipp mot steg 3.. smile

Volvo V70 "Greyline" (1999)
FourRings Quattro User
14 december 2007 · 260 Inlägg

Namnam ;]~

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
Petersen
14 december 2007 · 76 Inlägg

går de att få bil optimerad i bänk me deras chip???

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
FourRings Quattro User
14 december 2007 · 260 Inlägg

Arai75 skrev:
går de att få bil optimerad i bänk me deras chip???

Inget lär ju vara optimalt förutom individuell mappning.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
BennySandstrom
1 mars 2009 · 23 Inlägg

FourRings skrev:

billy skrev:

FourRings skrev:

Precis, man får troligen exakt samma ändring av motorstyrningen till ett mkt bättre pris, istället för att betala dyrt för ett visst "märkeschip"

Jo, fast när du besöker en dyr "märkes-trimfirma" så testar de ofta bilen, provkör osv.. och kollar så allting är fräsch och klarar av chippet..

Jag lödde själv i mina chip och socklar, fick dom skickade till mig, och besitter god kunskap om att kolla igenom bilen själv.

Men möjligheten finns ju att besöka hi-tuning och få bilen chippad, och även testad, för den som kanske inte har så mkt koll, eller inte vill joxa själv.

Är det svårt att göra det själv? alltså om det är pilligt, svårt att se var det ska vara et.c. Hade du några problem? tongue

FourRings Quattro User
2 mars 2009 · 260 Inlägg

BennySandstrom skrev:

FourRings skrev:

billy skrev:

Jo, fast när du besöker en dyr "märkes-trimfirma" så testar de ofta bilen, provkör osv.. och kollar så allting är fräsch och klarar av chippet..

Jag lödde själv i mina chip och socklar, fick dom skickade till mig, och besitter god kunskap om att kolla igenom bilen själv.

Men möjligheten finns ju att besöka hi-tuning och få bilen chippad, och även testad, för den som kanske inte har så mkt koll, eller inte vill joxa själv.

Är det svårt att göra det själv? alltså om det är pilligt, svårt att se var det ska vara et.c. Hade du några problem? tongue

Kan du löda så är det inte svårt, gäller att vara noggrann bara. Pilligt? -Javisst.
Du behöver även tennsug eller tennfläta för att få loss originalchippen om du inte har socklar i boxen.
Hade inga problem, men det tog ett tag som den petiga jävel man är.

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang