Hej på er, nu är en till Rockford T110D2 påväg hem. Så ingen återvändo längre, nu blir det 2*10" som gäller. Sluten är väll kanske att rekomendera, men har alltid kört sluten och vill ha något nytt. Hittade en kille som byggde en låda till "en" T110D2, bilder finns på ....
Där visas deras egna förslag på lådor som ska kunna spela högt iaf. Den basen får ganska lång port i en basreflexlåda eftersom den inte behöver så stor volym och har ett någorlunda högt Qts.
Där visas deras egna förslag på lådor som ska kunna spela högt iaf. Den basen får ganska lång port i en basreflexlåda eftersom den inte behöver så stor volym och har ett någorlunda högt Qts.
Tack för att du tog dig tid. Länken fungerar inte btw . Men har vart dä redan, jag hittar dock bara lådor för en bas med port, inte 2 basar. Jag som är blind kanske,hehe.
länken funkar fint för mig och det är en PDF fil som öppnas. lådor med en bas är det bara göra dubbel så får du för 2 ;-)
Ha ha ja men det blir väll lite andra litrar och eventuellt portstorlek. Ska ju vara väldigt noga de där på portade lådor va jag har hört iaf.
alltså.... om du har 2 basar och bygger identiska lådor till båda så stämmer det, men om du gör en stor låda med exakt antal samma Liter för 2 basar och gör tex 2 identiska portar och sätter en skiljevägg imellan så blir det precis som 2 st lösa lådor.
vimsigt förklarat, är färdig för sängen känner jag...
länken funkar fint för mig och det är en PDF fil som öppnas. lådor med en bas är det bara göra dubbel så får du för 2 ;-)
Ha ha ja men det blir väll lite andra litrar och eventuellt portstorlek. Ska ju vara väldigt noga de där på portade lådor va jag har hört iaf.
alltså.... om du har 2 basar och bygger identiska lådor till båda så stämmer det, men om du gör en stor låda med exakt antal samma Liter för 2 basar och gör tex 2 identiska portar och sätter en skiljevägg imellan så blir det precis som 2 st lösa lådor.
vimsigt förklarat, är färdig för sängen känner jag...
Var precis det jag tänkte, sno rockfordritningarna och anv en skiljevägg. Men skulle kika om de fanns andra lösningar . Det jag hade i åtanke blir nått i den här stilen...