Bas Märke? GAS lr MDS

BAE BilstereoNörd
16 oktober 2007 · 576 Inlägg

Ja där ser man att nån tävlat med slutsteg och en sub från GAS..som han tydligen bytte ut!
Inga mer referenser?
Nån som kört med deras kit-system..
Nån som spelat högt i dB tävlingar..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
evilaudio
16 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

BAE skrev:
Ja där ser man att nån tävlat med slutsteg och en sub från GAS..som han tydligen bytte ut!
Inga mer referenser?
Nån som kört med deras kit-system..
Nån som spelat högt i dB tävlingar..
// Tommy

elvis har sv rekord i street B me sin panda å han kör me GAS steg.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Turbomatte Lackerare/Rekondare
16 oktober 2007 · 834 Inlägg

Rigg0 skrev:
Har tänkt å köpa en bas å slutsteg, och det väger mellan två stycken med samma prestanda. Bara märket som skiljer.
Så undar lite om vad som är bäst. GAS lr MDS? Är GAS ett pålitligt märke lr kmr skiten gå sönder efter en vecka?

Har en gas 8a i golfen, och jag spelar på rätt bra, har hitils spelat bort backspegeln och fått bakrutan att vibrera duktigt. har spelat ifrån kompisens mds låda med två 12"are osv.

Tycker att gas gör riktigt bra grejjor, har även 4st gas 5½ er i dörrarna som pumpar skitfriskt, jag är mer än supernöjjd.

BAE BilstereoNörd
16 oktober 2007 · 576 Inlägg

Det va som f*n.. ja då vinner Gas ledigt över MDS.
Har inte så stor koll på dagens gas prylar, har mest referenser från missnöjda gas kunder som kommer till oss och vill ha bättre prylar..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
evilaudio
16 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

BAE skrev:
Det va som f*n.. ja då vinner Gas ledigt över MDS.
Har inte så stor koll på dagens gas prylar, har mest referenser från missnöjda gas kunder som kommer till oss och vill ha bättre prylar..
// Tommy

oki.. felet e att säkert 50% av de som bygger ljud i sina bilar har inte en aning om va dom hålller på me..  skyller ofta på prylarna när de inte låter bra.. sen kvittar de ju vilket märke de e..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Opelmadness German cars, quality and beyond
16 oktober 2007 · 8 197 Inlägg

Spelar över förväntan med GAS Alpha-steg och en 10" GAS-sub bak.
Räckte för att skrämma ut ett par yngre förmågor som prompt ville åka med. Bara att vrida upp lite extra så ville dom inte vara med efter ca 500 meter. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Decibel
17 oktober 2007 · 2 911 Inlägg

Jag minns en gammal GAS bas, den hade genomskinlig kon. Körde ett gäng sådana 12" i hemmastereon och dom spelade nåt grönjäkligt, går inte ens jämföra med dagens produkter.

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
17 oktober 2007 · 2 353 Inlägg

evilaudio skrev:

BAE skrev:
Ja där ser man att nån tävlat med slutsteg och en sub från GAS..som han tydligen bytte ut!
Inga mer referenser?
Nån som kört med deras kit-system..
Nån som spelat högt i dB tävlingar..
// Tommy

elvis har sv rekord i street B me sin panda å han kör me GAS steg.

Kärt barn har många namn. Dem stegen som GAS har i klass D serien och som ger massa effekt är samma som åtminstone 10 andra...Jag vet vilken fabrik de görs i, de har ganska många loggor i slutet av den tillverkningslinan...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Gustav
17 oktober 2007 · 317 Inlägg

jonash skrev:

evilaudio skrev:

BAE skrev:
Ja där ser man att nån tävlat med slutsteg och en sub från GAS..som han tydligen bytte ut!
Inga mer referenser?
Nån som kört med deras kit-system..
Nån som spelat högt i dB tävlingar..
// Tommy

elvis har sv rekord i street B me sin panda å han kör me GAS steg.

Kärt barn har många namn. Dem stegen som GAS har i klass D serien och som ger massa effekt är samma som åtminstone 10 andra...Jag vet vilken fabrik de görs i, de har ganska många loggor i slutet av den tillverkningslinan...

mvh Jonas

okey, och vad har det med saken att göra?

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
Opelmadness German cars, quality and beyond
17 oktober 2007 · 8 197 Inlägg

Decibel skrev:
Jag minns en gammal GAS bas, den hade genomskinlig kon. Körde ett gäng sådana 12" i hemmastereon och dom spelade nåt grönjäkligt, går inte ens jämföra med dagens produkter.

Ja, dom genomskinliga ja... Jag hade två såna GAS 12-tummare i Primeran jag hade. Dom spelade som sagt nåt överjävligt. smile Fastän jag inte hade nån speciellt bra låda. Ingen bra stoppning, utan en gammal badhandduk. Men det spelade som en grön tills steget sa upp sig. Ett dyrt gammalt Mac Audio gav upp på ena kanalen. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Puttson
17 oktober 2007 · 296 Inlägg

Gustav skrev:

jonash skrev:

evilaudio skrev:

elvis har sv rekord i street B me sin panda å han kör me GAS steg.

Kärt barn har många namn. Dem stegen som GAS har i klass D serien och som ger massa effekt är samma som åtminstone 10 andra...Jag vet vilken fabrik de görs i, de har ganska många loggor i slutet av den tillverkningslinan...

mvh Jonas

okey, och vad har det med saken att göra?

håller med vad har det med saken att göra? 
nog vet dom flesta som är lite insatta att det kommer från sånna fabriker,   men måste det betyda att det är ren kattpiss ???

BAE BilstereoNörd
17 oktober 2007 · 576 Inlägg

Om de andra nio stegen anses vara kattpiss så borde ju de tionde oxå vara det...
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
evilaudio
17 oktober 2007 · 16 195 Inlägg

GAS stegen duger iaf å sätta Sv rekord me..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
mYGeL
18 oktober 2007 · 1 338 Inlägg

kör med mds istället!

Grymt Tryck!

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
18 oktober 2007 · 2 353 Inlägg

Puttson skrev:

Gustav skrev:

jonash skrev:

Kärt barn har många namn. Dem stegen som GAS har i klass D serien och som ger massa effekt är samma som åtminstone 10 andra...Jag vet vilken fabrik de görs i, de har ganska många loggor i slutet av den tillverkningslinan...

mvh Jonas

okey, och vad har det med saken att göra?

håller med vad har det med saken att göra? 
nog vet dom flesta som är lite insatta att det kommer från sånna fabriker,   men måste det betyda att det är ren kattpiss ???

Absolut inte, men det jag ville ha sagt var att det inte är GAS som skall ha cred, utan den fabrik och den ingenjör i Asien som de köpt produkten av och sen låter sätta sin logga på.

Men de stegen är inget fel på, absolut inte! Men de är ju inget för välljud direkt..

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Gustav
18 oktober 2007 · 317 Inlägg

jonash skrev:

Puttson skrev:

Gustav skrev:

okey, och vad har det med saken att göra?

håller med vad har det med saken att göra? 
nog vet dom flesta som är lite insatta att det kommer från sånna fabriker,   men måste det betyda att det är ren kattpiss ???

Absolut inte, men det jag ville ha sagt var att det inte är GAS som skall ha cred, utan den fabrik och den ingenjör i Asien som de köpt produkten av och sen låter sätta sin logga på.

Men de stegen är inget fel på, absolut inte! Men de är ju inget för välljud direkt..

mvh Jonas

förstår ditt resonemang, men! Alla GAS grejer har inte "bara" köpts i Asien och sedan fått ett märke. Alla nya GAS grejer är gjorda i Asien, precis som ´de flesta andra märken Rockford, MDS m.m. Men de nya GAS produkterna är utvecklade av experter på BRL labb i Örebro. Jag säger inte att det är dom som gjort produkterna, men produkterna görs i Asien och kommer sedan som prover till dem på "labbet" i Örebro där de testar alla grejer coh själva gör om det som dem inte tycker är bra.. Sen skickas det tillbaka till Asien och produceras!

Så GAS är inte "bara" taget från vilken fabrik som helst i Asien för att sedan bara fått en dekal. Visst är det så att vissa produkter bevöver inte ändras då dem är som prover, men alla GAS prylar är inte köpt produkter som man sen låter sätta sin logga på.

Precis som Örjan påpekat hela tiden så går det att spela bra med det mesta..Det är så sjukt mkt mer som spelar roll än "bara" produktern.. Och yttra er för tusan inte om saker ni aldrig har testat! Iaf inte som om ni har det..

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
Megavirus
18 oktober 2007 · 100 Inlägg

Jag kör med ett par Gas american alpha i min bil  riktigt nöjd med dem faktiskt wink

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång
hin_ken
18 oktober 2007 · 22 Inlägg

kö mds ffs!!.

Chevrolet chevelle "malibu" (1969)
Puttson
19 oktober 2007 · 296 Inlägg

JONASH:    nä men jag (och säkert många andra)  vet inte vad fabrikerna där borta heter. och om nu en GAS bas blir bra då får dom all cred   men samma sak händer om den får dåligt rykte.

sen så är inte jag heller så mkt inne på db  skoj att kunna visa polarna att det går att spela högt(men då ska ta me fan gå å lyssna på de också)    men nu är det GAS och MDS som de pratar om   och vad jag vet så har dom inte vunnit nån välljuds tävling än så länge....  så då kan man NÄSTAN dra slut satsen att om du vill tävla i välljud så köp inte nån av dessa märken.   men om nån skulle vilja bevisa att det går att spela sjukt bra med dessa märken så bevisa för mig och alla andra som snackar THD wink     jag skulle hejja på er wink

//Patrik

vw_performance Greve
19 oktober 2007 · 1 058 Inlägg

mYGeL skrev:
kör med mds istället!

Grymt Tryck!

postades nyligen en tråd med ett test av ett dyrare MDS steg..

säger inte att gas håller sina effektangivelser bättre än mds, för det har jag ingen aning om faktiskt. men en sak är säker, och det är att gas är FAN så mkt prisvärdare än mds. en kompis till mig har en egentillverkad sluten låda efter gas rekommendation med två gas metal 10, och det är grymt tryck i den, blev förvånad själv med tanke på vad dom kostar.

PoLoud =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang