böter ? kan dom ta körkoret

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

octavia skrev:

Edman skrev:
Har dom inte tagit det nu så kan du nog känna dig ganska lugn.

hehe okej'
har ingen bil nu ilf får inte köra min längre farsan tog nycklarna

om det är din bil och du är över 18 vilket du borde vara när du har körkort så kan han ju inte bara ta nycklarna av dig

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fimpha
8 augusti 2007 · 557 Inlägg

Det funkar på detta vis.

Utan prövotid: Du kör i 81 km/h på 50 väg. Du blir av med körkortet i (Oftast 3 månader) sen får du tillbaka ditt körkort.

Med prövotid: Du kör 81 km/h på 50 väg. Du blir av med körkortet permanent (dvs du får ej tillbaka det) du får vänta en viss tid sen får du ta om det från början.

Det är det som skiljer dom båda fallen åt, du ska inte behöva vara orolig.

//Jerry
jiijii Avstängd
9 augusti 2007 · 20 Inlägg

länsstyrelsen beslutar och du blir nog av med ditt körkort:lol: bara att vänta och se tar ju ett tag:rolleyes:

octavia Power of changes
9 augusti 2007 · 270 Inlägg

Fimpha skrev:
Det funkar på detta vis.

Utan prövotid: Du kör i 81 km/h på 50 väg. Du blir av med körkortet i (Oftast 3 månader) sen får du tillbaka ditt körkort.

Med prövotid: Du kör 81 km/h på 50 väg. Du blir av med körkortet permanent (dvs du får ej tillbaka det) du får vänta en viss tid sen får du ta om det från början.

Det är det som skiljer dom båda fallen åt, du ska inte behöva vara orolig.

men vad är det jiijii skriver då

Power 0f You
octavia Power of changes
9 augusti 2007 · 270 Inlägg

_Glenne_ skrev:

octavia skrev:

Edman skrev:
Har dom inte tagit det nu så kan du nog känna dig ganska lugn.

hehe okej'
har ingen bil nu ilf får inte köra min längre farsan tog nycklarna

om det är din bil och du är över 18 vilket du borde vara när du har körkort så kan han ju inte bara ta nycklarna av dig

för han köpte den ÅT mig och nu vill han ha tillbacks ´den
aja ja skiter i de låt han ta den får väll köpa någon billig bil som ja kan köra ?

Power 0f You
octavia Power of changes
9 augusti 2007 · 270 Inlägg

jiijii skrev:
länsstyrelsen beslutar och du blir nog av med ditt körkort:lol: bara att vänta och se tar ju ett tag:rolleyes:

hur vet du om ja blir av me den ?
du värkar helt säker på det hmm

Power 0f You
octavia Power of changes
9 augusti 2007 · 270 Inlägg

Edman skrev:
låter som en jobbig farsa, har han aldrig varit ung själv? eller har han alltid cyklat med cykelhjälm och satt farthållaren på exakt hastighet? vafan ingen kör lagligt, utom gamla tanter och folk som just blivit stoppade tongue

asså knaset är när han kör
så använder han inte bälte eller han glömer sätta på det tills man säger till han (vana från serbien)
och han kör som mig 10-20 km/h snabbar än va de står
han blev stopad inte allt för länge sen för att han inte hade bälte
och han kommer nu och klagar på mig

Power 0f You
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

octavia skrev:

_Glenne_ skrev:

octavia skrev:

hehe okej'
har ingen bil nu ilf får inte köra min längre farsan tog nycklarna

om det är din bil och du är över 18 vilket du borde vara när du har körkort så kan han ju inte bara ta nycklarna av dig

för han köpte den ÅT mig och nu vill han ha tillbacks ´den
aja ja skiter i de låt han ta den får väll köpa någon billig bil som ja kan köra ?

hmm har man gett bort nånting så kan man inte ta tillbaka det, hade jag varit du så hade jag alldrig låtit han ta tillbaka den

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
FreddeK
9 augusti 2007 ·

Klart dom kan ta körkortet av dig om dom anser att du kört oansvarig etc men jag tror det är lugnt i ditt fall!

Såhär är det: Polisen kan säga att du kan behålla körkortet men sen kan länstyrelsen dra in det, precis vad som hände mig nämligen. Polisen sa efter jag kört 175 på 110 att jag fick behålla kortet men kunde räkna med att få hem ett papper osv. efter tre månader damp det ner ett papper om att jag hade förlorat kortet i tre månader men jag fick ner det till en månad.'
Så ta det lugnt nu då du har prövotid...en fortkörning gör nog inte så mycket men får du en till ligger du risigt till!

Mvh Fredde

Senast redigerat av Freddeponken (9 augusti 2007)

Lindberg88
9 augusti 2007 · 1 418 Inlägg

Ta körkortet? Nej absolut inte
Får farsan din ta bilen av dig? hmm svårt att bevisa att de var din om den inte står skriven på dig
Slutsats: Köp en billig bil som DU äger helt SJÄLV utan inblandning av din farsa.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Ertiyed
9 augusti 2007 · 349 Inlägg

_Glenne_ skrev:

octavia skrev:

Edman skrev:
Har dom inte tagit det nu så kan du nog känna dig ganska lugn.

hehe okej'
har ingen bil nu ilf får inte köra min längre farsan tog nycklarna

om det är din bil och du är över 18 vilket du borde vara när du har körkort så kan han ju inte bara ta nycklarna av dig

Har du aldrig hort "Sa lange du bor i detta huset ar det jag som bestammer!"

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 augusti 2007 · 5 753 Inlägg

Ertiyed skrev:

_Glenne_ skrev:

octavia skrev:

hehe okej'
har ingen bil nu ilf får inte köra min längre farsan tog nycklarna

om det är din bil och du är över 18 vilket du borde vara när du har körkort så kan han ju inte bara ta nycklarna av dig

Har du aldrig hort "Sa lange du bor i detta huset ar det jag som bestammer!"

näe de har jag inte, inte sen jag fyllde 18 iaf!.... men jag tycker endå inte att han ska ta nycklarna av han!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
haxer Proljece?
9 augusti 2007 · 1 464 Inlägg

Alltså kör man idiotiskt så tycker jag att föräldrar eller någon ska ta nycklarna så man lär sej nått. Tycker även att körkortet ska ryka om man gör 170 på 110 stäcka.
Och inga 3månader snarare 2år. Tycker ni ska rösta in mej som statsminister hos moderaterna smile Har många bra ideer.

Kör inte som en idiot och tro att det är coolt att ligga i 170 för när du fastnar i räcket på motorvägen i 170 så lär du inte säga så mycket längre.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Thorssa
9 augusti 2007 ·

octavia skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
Hehe skrev du inte på z precis? smile

haha jo men Z blev konstigt kunde inte läsa där :S

Haha eller var det så att du blev utdömd där? wink

loffe007
9 augusti 2007 · 905 Inlägg

haxer skrev:
Alltså kör man idiotiskt så tycker jag att föräldrar eller någon ska ta nycklarna så man lär sej nått. Tycker även att körkortet ska ryka om man gör 170 på 110 stäcka.
Och inga 3månader snarare 2år. Tycker ni ska rösta in mej som statsminister hos moderaterna smile Har många bra ideer.

Kör inte som en idiot och tro att det är coolt att ligga i 170 för när du fastnar i räcket på motorvägen i 170 så lär du inte säga så mycket längre.

mr laglydig himself har talat. Han har garanterat inte ens gjort nått olagligt i hela sitt liv och aldrig ens funderat på det.

octavia Power of changes
9 augusti 2007 · 270 Inlägg

Lindberg88 skrev:
Ta körkortet? Nej absolut inte
Får farsan din ta bilen av dig? hmm svårt att bevisa att de var din om den inte står skriven på dig
Slutsats: Köp en billig bil som DU äger helt SJÄLV utan inblandning av din farsa.

hehe ska köpa en bil snart
Ska kolla på en volvo 240 imorron

Power 0f You
Aga_Diff Bärs!
9 augusti 2007 · 3 456 Inlägg

octavia skrev:

Lindberg88 skrev:
Ta körkortet? Nej absolut inte
Får farsan din ta bilen av dig? hmm svårt att bevisa att de var din om den inte står skriven på dig
Slutsats: Köp en billig bil som DU äger helt SJÄLV utan inblandning av din farsa.

hehe ska köpa en bil snart
Ska kolla på en volvo 240 imorron

haha, detgör du rätt i! wink

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
_Orb_ MiKeY
9 augusti 2007 · 85 Inlägg

octavia skrev:

jiijii skrev:
länsstyrelsen beslutar och du blir nog av med ditt körkort:lol: bara att vänta och se tar ju ett tag:rolleyes:

hur vet du om ja blir av me den ?
du värkar helt säker på det hmm

Bara skitsnack.. du blir inte av med kortet för det..

_Orb_ MiKeY
9 augusti 2007 · 85 Inlägg

haxer skrev:
Alltså kör man idiotiskt så tycker jag att föräldrar eller någon ska ta nycklarna så man lär sej nått. Tycker även att körkortet ska ryka om man gör 170 på 110 stäcka.
Och inga 3månader snarare 2år. Tycker ni ska rösta in mej som statsminister hos moderaterna smile Har många bra ideer.

Kör inte som en idiot och tro att det är coolt att ligga i 170 för när du fastnar i räcket på motorvägen i 170 så lär du inte säga så mycket längre.

Haha.. väntar du alltid på grön gubbe innan du går över gatan oxå??

Muttley
9 augusti 2007 ·

bra dum du är igentligen har du inte läst i reglerna? de kom ju inte för så jävla längesen om bötesbeloppen.

har du inte förstått   över 30 km för fort alltså hade du kört i 121 km/h så hade du blivit av med det. men nu körde du ju bara 20 för fort.

sluta oroa dig din pappa snackar bara skit för att göra dig rädd fatta du väl?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang