9419
Sök

pilotstolar saab 9000

"the real jerk"
301 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
tjena! jag har varit och inhandlat pilotstolar till 9000 big_smile och ska sätta in dom i bilen. men nu är det så att det är andra kablar i den bilen dom satt i (9000 aero -96)  jag är säkert inte den enda som har bytt till pilotstolar och nu undrar jag om man måste byta något i bilen tex en kabelpiska eller om det är något annat har prövat om det går utan att göra nåt men funkade ej hoppas någon kan hjälpa mig. tacksam för snabba och hjälpsama tips.ha det!
Senast redigerat av jerky (9 augusti 2007)

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

6 851 Inlägg
9 augusti 2007
beror lite på vilken 9000 du har? vad har DU för årsmodell?

"the real jerk"
301 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
en saab 9000 cs gle 92 2,3t

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

6 851 Inlägg
9 augusti 2007
har du någon el dragen idag? alltså har du el stolar tidigare? annars är det förmodligen så att den el som sitter där idag skall du ha till värmen i stolen. Skall du ha el till elmotorn så får du dra nya kablar, + och -.

"the real jerk"
301 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
har kollat lite och det finns el dragen i denna kontakterna passar men dom går inte i gång har jag bara otur eller måste nåt bytas?

Kung
191 Inlägg
9 augusti 2007
vart köpte du stolarna?

1 489 Inlägg
9 augusti 2007
jerky skrev:
har kollat lite och det finns el dragen i denna kontakterna passar men dom går inte i gång har jag bara otur eller måste nåt bytas?

Du måste sätta i en säkring också, öppna handskfacket så ser du wink

Sen funkar det skitbra ska du se

• Även den starka måste ta i när han skiter

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 augusti 2007
MarcusL skrev:

Tänkte säga det med, alla kablar finns fördraget men det är inte "igång"...
Går o byta från lilla till stora färddatorn, inte samma kontakter med de ligger där bakom som exemel...

1 489 Inlägg
9 augusti 2007
bumpe skrev:
MarcusL skrev:

Tänkte säga det med, alla kablar finns fördraget men det är inte "igång"...
Går o byta från lilla till stora färddatorn, inte samma kontakter med de ligger där bakom som exemel...

Japp, den kontakten med gul prick går till andra färddatorn hehe smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

120 Inlägg
9 augusti 2007
Jag fick en liknande upplevelse när jag testade att montera en pilitstol i min cc-aero från 91.. Dock så såg jag att stolarna hade en kabel mer i kontakten än vad som satt framdraget till kontaktstället så att säga. På stolarnas kontakt satt det en liten kabel i mitten och verkar ha någon slags remotefunktion. När jag byglade pluskabeln så att remotekabeln fick ström så gick det galant. Alltid värt att kolla.

"the real jerk"
301 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
swinge: jag köpte en reservdelsbil med pilotpaketet i.
och jag har öppnat handsfacket smile men det funkade ändå inte men tack för rådet om färddatorn då vet jag vilken det är.

frostyman: ja det är en mer så det är säkert något jag får göra där då. tack för tipsena allihop !!!

Sök