4816
Sök

Alpine PDX-1.600

312 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Har funderat på att köpa ett Alpine PDX-1.600 för att driva min JBL Power 12" (P1220E) Kan få ett sprillans nytt för ca 2600kr, kostar i sverige dryga 5000kr. Frågan är bara är detta ett bra steg, vet ingen om dagens Alpine steg men de äldre stegen spelade grymt bra. Kvalitet var det också, låga men äkta effekut uttag som spelade ifrån steg som ska ha haft tio gånger mer effekt. Aja jag har även funderat på ett JBL BPX500.1 som ligger i ungefär samma prisklass. Vore ganska roligt att ha samma märke och serie på stegen men då ville jag höra lite åsikter härifrån angående de två stegen.

Vore kul om någon här har liknande steg och kunde säga lite om hur dem låter osv.

Om ni ska komma med andra förslag så är det bara Alpine, MTX, Soundstream och JBL som gäller. Allt annat är ointressant då jag inte har någon aning om dess kvalitet eller hur dem låter.

BilstereoNörd
576 Inlägg
13 augusti 2007
Om du får det Alpine steget för 2600kr så köp det utan tvekan..
Det är ett riktigt bra steg med kontroll, det spelar snyggt och tight..
Och det ger 600+wrms  konstant i 4ohm och 2ohm..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

312 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Om du får det Alpine steget för 2600kr så köp det utan tvekan..
Det är ett riktigt bra steg med kontroll, det spelar snyggt och tight..
Och det ger 600+wrms  konstant i 4ohm och 2ohm..
// Tommy

Alltså ÄKTA wrms också? Kollat lite på Alpines sida och det ska driva Alpine Type-R 15" optimalt och dem är ju betydligt "större" än min bas.

56 Inlägg
13 augusti 2007
Alpine PDX förstärkare för 2600?? solklart köp!!

Revolvolution

312 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Kivikoski skrev:
Alpine PDX förstärkare för 2600?? solklart köp!!

Jo men då var de det med tullavgifter som bromsar köpet. Har iofs en släkting i Canada men hjälper väl inte så mkt, dyrt o skicka dit osv. Men har för mig att min flickväns syster bor i USA  nånstans.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
13 augusti 2007
Dom stegen är riktigt nice asså. Små, snygga, effektfulla. Lite kul att alla i den serien har samma storlek och att man montera dom på varandra smile
Tycker absolut du ska köpa! Annars kommer du ångra dig efteråt tongue

312 Inlägg
13 augusti 2007
Trådstartare
Kollat upp lite angående tullen osv och anser det inte vara värt att beställa. Även om man lyckas få hem de tullfritt så har de ju ingen garanti, eller det har men det kostar skjortan att posta det till USA och tillbaka ifall något händer. Men men då tänkte jag såhär, jag köper ett slutsteg med en budget på 5000kr och då är det ett steg jag lär ha minst 5 år så det ska räcka länge. Vill som sagt inte ha mest buller i bilen eller så utan vill ha en komplett BRA ljudanläggning som låter asbra.

Så då tänkte jag att jag sparar lite grann, får ju lön nu 25e på okänd summa så har man tur så kanske man drar en beställning på PDX steget för 5000kr fraktfritt. Men sen har jag även kollat på Alpine MRP-850 som kostar drygt 3800kr och ska ge ut 400/800WRMS @ 4/2Ohm men då är det väl inte äkta watt sen lär ljudkvaliteten skilja på PDX och MRP stegen.

Eller?

Tyskstuk.se
630 Inlägg
13 augusti 2007
Har du kollat på kicker? där har du bra med kräm i dom stegen. och dom är bra och välkända!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
14 augusti 2007
Zairon skrev:
Har du kollat på kicker? där har du bra med kräm i dom stegen. och dom är bra och välkända!

Eller MTX, eller DLS, eller Rockford, eller PhoenixGold, eller Audison, eller Celestra, eller Ground Zero eller nåt annat.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök