Well nu är det dags att fortsätta förvandlingen av suzukin
Det som har gjorts hittils är att jag beställt range rover "skiftnycklar" och lite bussningar osv från england.
Här är fästena till framaxeln utskurna och sen 2 bilder på provmontering innan de punktats fast.
Här är alla fästen fastpunktade nere på framaxeln.
Så här ser fästena ut uppe på ramen, de är bara fastpunktade för tillfället och det ska svetsas fast förstärkningsbitar senare.
Här är nya bussningar och övre kulled till bakaxelupphängningen.
Mer bilder kommer i helgen då jag ska helsvetsa alla fästen, förstärka fästena och montera ihop det för gott. Kommer även påbörja att byta ut gummibussningarna på panhard-staget till uniballs då bussningarna var för mjuka så de ger sig när jag styr.
Kommer även att bygga nya fästen för stötdämparna sen är framaxeln klar
flitens lampa lös i garaget igår (lördag). Nu är framaxeln klar förrutom bromsrör men det ska jag lugna mig med innan jag vet om min idee med skivbroms konvertering funkar :roll:
Här är 2 bilder på hur fästena på framaxeln blev. På bild nr 2 syns även fästena för stötdämparen jag svetsade dit.
Här är de fäsrdiga fästena i ramen. Sitter likadana förstärknings "trianglar" under fästet så som de gör på ovansidan.
Fick även bygga om övre stötdämpar fästena, fick flytta ner fästpunkten ca 10cm för att det skulle bli bra.
Sen så kapade jag loss gummibussningarna på pan-hard staget och satte dit uniballs. gummibussningarna var för mjuka och gav med sig när jag styrde så behövde något stummare D:
Så här ser det ur nu i garaget
Nu är framaxelupphängningen klar så nu ska jag börja med bakupphängningen nästa gång jag ska vara i garaget
Läst igenom hela projektet nu och det blir självklart prenumeration på denna:D Har alltid önskat mig något liknande fordon, men kunskapen och brist på pengar stoppar mig:D Men bor ju i skogen så någon dag skall något liknande allt fixas:D
har nu varit i garaget och gått igenom och smörjt upp hjullagren.
passade även på att borra i en fettnippel vid varje hjul så man slipper plocka isär allt för att smörja in lagren. Det ända man behöver göra med fettnipplarna är att plocka bort bromstrummorna så kommer man åt dom med fettsprutan
navet borta på framaxeln
Här sitter navet i skruvstycket
Tror ni det var lite skit i bromsarna :roll:
Fixade även en ny "panel" till brytarna till diffarna, passade även på att dra in 2 brytare till winschen så man slipper springa ut och koppla in fjärrkontrollen hela tiden.