någon som kan italienska?

fulingbusen
15 augusti 2007 · 24 Inlägg

Jag behöver få hjälp med att tyda detta dokument, skicka gärna svar via PM

targa
http://www.forumbilder.se/thumbs/A9A583D2.jpg

mycket tacksam för hjälp

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
15 augusti 2007 · 2 009 Inlägg

Ser ut som ett vanligt regbevis.

Fast italienska varianten då smile
Skaffat en delta intergrale ..? smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
fulingbusen
15 augusti 2007 · 24 Inlägg

Jag har problem med att få den reggad eftersom dom inte kan tolka vilket av datumen som är första registreringsdatum.  Jag skulel även vilja veta vad det står efter tex "attenzione" det känns som att det kan stå något viktigt där

Maizer
15 augusti 2007 ·

Prövade du att översätta på babelfish? Gick det inte?

laika
15 augusti 2007 · 410 Inlägg

fulingbusen skrev:
Jag har problem med att få den reggad eftersom dom inte kan tolka vilket av datumen som är första registreringsdatum.  Jag skulel även vilja veta vad det står efter tex "attenzione" det känns som att det kan stå något viktigt där

första reg datumet är 13 oktober 1994 fast då var den inte nödvändigtvis i trafik. Det framgår inte från dokumentet när bilen togs i bruk men att den var registrerad 13 oktober 94.

efter attenzione står det nått om att registreringen av fordonet måste göras 60 dagar efter 3 november 1994 alltså rör det inte dig. vidare längre ner så står det att det inte är giltigt som ägarbevis.

Skoda Fabia (2000)
fulingbusen
15 augusti 2007 · 24 Inlägg

Jo, det funkade hyfsat faktiskt.  Problemet med 2 st årtal i rutan "anno immatricolazione" återstår.  Helt sjukt att ingen på bilprovningen vet hur de ska tyda ett papper som enligt dom själva är godkänt inom EU

edit: laika han flika mellan med ett inlägg.  så det är 94 datumet som är första reggning, hur ser du att det är det och inte 90 som det står direkt efter "anno immatricolazione" ?

Senast redigerat av fulingbusen (15 augusti 2007)

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
15 augusti 2007 · 2 009 Inlägg

Som jag förstår det så reggades den 13/10/94.

Där det står attenzione.
Står det bara att den måste visas upp för PRA "vet inte vad det är" inom 60 dagar från 03/11/94

PRA är troligtvis propreita vilket verkar vara typ italienska besiktningen eller dyligt..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
laika
15 augusti 2007 · 410 Inlägg

fulingbusen skrev:
Jo, det funkade hyfsat faktiskt.  Problemet med 2 st årtal i rutan "anno immatricolazione" återstår.  Helt sjukt att ingen på bilprovningen vet hur de ska tyda ett papper som enligt dom själva är godkänt inom EU

edit: laika han flika mellan med ett inlägg.  så det är 94 datumet som är första reggning, hur ser du att det är det och inte 90 som det står direkt efter "anno immatricolazione" ?

90 verkar vara en provins kod för efter 90 står det inom parantes UF. PROV. RM vilket är UFFICI PROVINCIALI vilket är typ kommunstyrelse RM står för Rom så det verkar vara koden för Rom där den också skrevs in så det är 94 som gäller.

Skoda Fabia (2000)
fulingbusen
15 augusti 2007 · 24 Inlägg

jaha, någon som vill köpa en nylackad Lancia billigt?

laika
15 augusti 2007 · 410 Inlägg

hur mycket är billigt?

Skoda Fabia (2000)
fulingbusen
15 augusti 2007 · 24 Inlägg

kan inte sälja den, men fy fan vad tråkigt med byråkrati

Maizer
15 augusti 2007 ·

fulingbusen skrev:
kan inte sälja den, men fy fan vad tråkigt med byråkrati

Det är sossarnas fel. Allt är sossarnas fel!!

Rojpen
15 augusti 2007 · 2 230 Inlägg

ja som att moderaterna är så mycket bättre..
men gå till nån skola som har en italensk lärare som kan det dåsmile skulle nog funka:D

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Maizer
15 augusti 2007 ·

Rojpen skrev:
ja som att moderaterna är så mycket bättre..
men gå till nån skola som har en italensk lärare som kan det dåsmile skulle nog funka:D

Du har rätt, men det beror på sossefieringen i det moderata partiet.

gamlebettan
25 augusti 2007 · 27 Inlägg

Hallå! Även jag behöver hjälp med samma dokument. Enligt bilhandlaren jag köpte bilen ifrån är detta ett dokument där alla tidigare ägare samlas (alltså: varje gång en ny ägare registreras på bilen så görs det på detta papper, på baksidan). Jag tycker mest det ser ut som ett standardpapper som går igenom däckdimensioner etc.

fulingbusen
25 augusti 2007 · 24 Inlägg

Dokumentet är ett italienskt reg bevis.

gamlebettan
25 augusti 2007 · 27 Inlägg

Vad vet ni mer om dokumentet, vilken information går att få ut ur det?
Om det är ett italienskt regbevis, går det att då se "Nuvarande ägare" någonstans? eller är det alltid namnet på papperet som är senaste ägare, likt de vi har i Sverige?

gamlebettan
25 augusti 2007 · 27 Inlägg

På baksidan har jag tre fält som heter:

** ****              CO/AD6 (Bilen kommer från Como, kanske =co?)
REVISIONE DEL 04/11/2002
ESITO           REGOLARE

** ****             CO/AD6
REVISIONE DEL 02/11/2004
ESITO           REGOLARE

** ****             CO/AD6
REVISIONE DEL 02/11/2006
ESITO           REGOLARE
.

Vad är det här, det verkar som någon typ av... registrering eller kontroll?

laika
25 augusti 2007 · 410 Inlägg

men asså det verkar vara deras besiktning esito är utfall och revisione är ju typ genomgång (kontroll) men det måste ha varit nån rubrik till fälten men jag bedömer det som att det är besiktning där dom kollar att allt stämmer som står på regbeviset.

Skoda Fabia (2000)
gamlebettan
25 augusti 2007 · 27 Inlägg

Det här står på baksidan:
"il documento di circolazione e valido solo se contiene le pagine numerate da 1 a 12."
Vilket enligt babelfish blir:"the valid document of circulation and only if it contains the pages numbered from 1 to 12." Nu är frågan vad som menas med "document of circulation":eftersom man inte har någon aning om hur bilägande går till där nere så är man ju helt blank.

"la presente carta di circolazione non costituisce titolo di proprietá. la vendita del veicolo cui si riferisce é subordinata all'esibizione del certificato di proprietá, rilasciato dal P.R.A. ai sensi dell'art. 7, comma 2 della legge 9 luglio 1990 n 187, oppure del foglio complementare rilasciato ai sensi dell'art. 6 del R.D. 29 luglio 1927 n 1814."

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang