4755
Sök

2*Kicker Comp VR 15" + Kicker ZX1000.1, bra val? :)

265 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Ja har beställt nu så no regrets, haha. Kunde vart värre saker? Ja det tror jag säkerligen. Men fick ett  ZX1000.1 för 5000:- med garanti. Kunde inte låta bli, och dessa 2 basar passar ju kanon till det det och kräver inte stora lådor heller. Har inte hur mycket utrymme som helst att bygga på men en stor cupé och dessa 2 ska nog liva om luften så det räcker.

Systemet kommer bli följande.....

JBL T595 6,9" (Skall in i slutet utrymme ovanpå baslådan, har ingen hylla)
Mb Quart 6,5" premium (Framdörr)
Kicker Comp VR 15 (Sluten låda)
Rockford 801s (Driva JBL)
Kicker ZX1000.1 (Driva 2*VR15)
1 farad kondensator
Extra batteri, SVR 34 AGM, 55A - CCA 800A

Sen kablar och annat tjaffs men de orkar jag inte rabla upp. Men vad tycker ni? Okej anläggning? Första gången jag sviker mitt kära Rockford tongue. Tror 2st 15" ska fungera i en kombi iaf. Sluten låda ger lite mer kontroll också, kanske inte går lika lågt men tillräckligt iaf.

Nu ska jag mysa en stund , och hoppas på att ingen säger jag gjort bort mig, haha cool

-

21 761 Inlägg
15 augusti 2007
Vad ska du driva framhögtalarna med?

Ser ut att bli ett kraftigt system. Musiken kommer att höras mest bakifrån iaf, men det har du väl antagligen tänkt på. En 6,5" i varje framdörr kan inte möta upp två 15" basar tillräckligt, då måste 6x9" spela samma frekvensområde som framhögtalarna med mycket effekt för att kunna möta upp basarna.

Extra batteri behövs, det var bra att du har tänkt på det.

Bra tryck borde det bli i systemet iaf. smile

265 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Vad ska du driva framhögtalarna med?

Ser ut att bli ett kraftigt system. Musiken kommer att höras mest bakifrån iaf, men det har du väl antagligen tänkt på. En 6,5" i varje framdörr kan inte möta upp två 15" basar tillräckligt, då måste 6x9" spela samma frekvensområde som framhögtalarna med mycket effekt för att kunna möta upp basarna.

Extra batteri behövs, det var bra att du har tänkt på det.

Bra tryck borde det bli i systemet iaf. smile

Har ett signat steg till det som jag lånat av min kusin, blev av med ett 4kanals steg förut :S, som annars skulle drivit både fram/bak. Quarten spelar nästan ingen bas men fantasktiskt rent och faktiskt högt. Men det är mer HIFI och visst det skall jämnas ut med tiden. Börjar såhär och kompleterar sen.  595orna däremot pumpar på ordentligt, bästa 6,9orna jag haft hitills.

-

21 761 Inlägg
15 augusti 2007
Jo, T595 är ju kända för att kunna ge bra tryck.

Har du modifierat dörrsidorna eller sitter högtalarna i originalhålen utan förstärkning och dämpning?

Viktigt är ju att de sitter mycket stumt och tätt för att kunna spela midbas med bra tryck, det gäller förstås alla dörrhögtalare.

265 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jo, T595 är ju kända för att kunna ge bra tryck.

Har du modifierat dörrsidorna eller sitter högtalarna i originalhålen utan förstärkning och dämpning?

Viktigt är ju att de sitter mycket stumt och tätt för att kunna spela midbas med bra tryck, det gäller förstås alla dörrhögtalare.

Ska kika på dörrarna nu i helgen och se om de går in eller om jag ska modda om dom. Dämpmimg vore trevligt, men bestämmer det där när jag kikat bakom dörrsidan och vet vad jag har att jobba med.

-

Sök