2624
Sök

Behöver hjälp med brus i mitt ljud system !!

84 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare alla glada Garaget members.

Jag skulle kunna behöva lite info snabbt !, det är Vallåkra nu i helgen som många av er vet och jag komemr ställa ut min bil där. dock fick jag ett problem idag med min bil, och kan inte lista ut vad det kan vara för fel.

När jag spelar musik i min bil. med basarna. allt då. så är det nästan precis som om jag hör motorns arbete. tomgång etc i mina basar.

+ Ibland så knastrar det i ljudet. + att min stora säkring som går till batteriet löser ut sig. MEN inte så det syns, i vanliga fall så bränner en särking på mitten men du kan inte se på säkringen att den är dålig här. när jag mäter den så ska den funka men när man sätter i den så gunferar den inte. alltså den går sönder efter ett tag men det syns inte.

Skulle verkligen behöver hjälp snabbt eftersom Vallåkra är snart !! som sagt. Knastrar och ger konstigt ljud i systemet samt jag hör ett susande ljud precis som om det vore tomgången.

// MVH Andreas

265 Inlägg
16 augusti 2007
A_Jeppsson skrev:
Tjenare alla glada Garaget members.

Jag skulle kunna behöva lite info snabbt !, det är Vallåkra nu i helgen som många av er vet och jag komemr ställa ut min bil där. dock fick jag ett problem idag med min bil, och kan inte lista ut vad det kan vara för fel.

När jag spelar musik i min bil. med basarna. allt då. så är det nästan precis som om jag hör motorns arbete. tomgång etc i mina basar.

+ Ibland så knastrar det i ljudet. + att min stora säkring som går till batteriet löser ut sig. MEN inte så det syns, i vanliga fall så bränner en särking på mitten men du kan inte se på säkringen att den är dålig här. när jag mäter den så ska den funka men när man sätter i den så gunferar den inte. alltså den går sönder efter ett tag men det syns inte.

Skulle verkligen behöver hjälp snabbt eftersom Vallåkra är snart !! som sagt. Knastrar och ger konstigt ljud i systemet samt jag hör ett susande ljud precis som om det vore tomgången.

// MVH Andreas

Susande ljud är ju ofta generatorn som hörs. Strömkablar och lågnivår draget på samma sida är oftast orsaken. Men om det fungerade förut så vet jag inte vad det kan vara. Gått igenom alla kablar, bra jord?

-

84 Inlägg
16 augusti 2007
Trådstartare
kom igen killar behöver fler tips och idder ! bara mata på !

BilstereoNörd
576 Inlägg
16 augusti 2007
Det låter som om nån signalkabel eller signaljord i stereon gått sönder..
Störningarna gör att slutsteget drar en massa ström i onödan..
Kontrollera:
Alla jordpunkter till slutsteg m.m..
Signal kablar (testa med några andra för att utesluta det felet).
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Sök