Olycka mellan Uppsala och Sigtuna

Dumlle
19 augusti 2007 · 11 Inlägg

Dumlle skrev:
Hej Johan och Calle! Jag hoppas Verkligen att de kommer gå bra med calle.. Har tänkte på er sen jag prata med dig i tele i fredags.. Jag vet att de inte finns så mycket man kan göra men jag gör de jag kan och de är att hålla tummarna för calle nu..

Riktigt tråkigt.. Jag vet inte va jag ska säga.. Men ni vet att jag tänkte på er.. Hälsa alla nu johan och berätta att jag och Tony tänker på er..

Håller tummarna nu..

Mvh : Thom

Lundberg87
19 augusti 2007 · 242 Inlägg

Hoppas allt går bra!

// Niklas

Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Onbird
20 augusti 2007 · 18 Inlägg

Dumlle skrev:

Dumlle skrev:
Hej Johan och Calle! Jag hoppas Verkligen att de kommer gå bra med calle.. Har tänkte på er sen jag prata med dig i tele i fredags.. Jag vet att de inte finns så mycket man kan göra men jag gör de jag kan och de är att hålla tummarna för calle nu..

Riktigt tråkigt.. Jag vet inte va jag ska säga.. Men ni vet att jag tänkte på er.. Hälsa alla nu johan och berätta att jag och Tony tänker på er..

Håller tummarna nu..

Mvh : Thom

Jag hoppas jag inte förstörde kvällen för er på träffen, men jag kände att ni kanske ville veta vad som hänt i alla fall...

Jag har inte sagt nånting än till Calle, men han verkade lite klarare idag, så imorgon ska jag hälsa från er, och säga att folket på både zatzy och garaget skänker en tanke åt honom.

Tack allihop!

/ Johan P

"Det är den som släpper gasen sist som vinner!"
Dumlle
20 augusti 2007 · 11 Inlägg

Nej då de är ingen fara.. Klart du ska berätta.. De är bara att ringa om du känner för att prata med någon om jag inte svarar så ringer jag upp..

Håller tummarna..

/Thom

midnightmike
20 augusti 2007 · 97 Inlägg

hoppas han blir bra

Byström
20 augusti 2007 · 54 Inlägg

Shit..hoppas de går bra för han..

Senast redigerat av Byström (20 augusti 2007)

Lillen81
20 augusti 2007 · 11 Inlägg

Håller tummarna. Tänker på er situation, det kan inte vara lätt. Men ge inte upp.

Be a worm, Eat dirt!
HOLLELLE
21 augusti 2007 · 409 Inlägg

Vet du något nytt? Hoppas han bättrar sig! Kämpa på!

BennyC
21 augusti 2007 ·

lider med er... Hoppas allt går bra... Håller tummarna som fan......

m1ck3h
21 augusti 2007 · 280 Inlägg

Håller tummarna för han och lider med er !

Onbird
22 augusti 2007 · 18 Inlägg

Idag har han fått äta och dricka för första gången sen olyckan, vilket jag vet Calle blev väldigt glad över. Han är dock fortfarande trött och dåsig p.g.a. olika mediciner och smärtstillande, men idag har han varit förvånansvärt pigg! Imorgon ska han få träffa någon form av sjukgymnast som ska göra någon övning med honom.

Tack till er alla för erat stöd!

/ Johan P

"Det är den som släpper gasen sist som vinner!"
Mäki Långsam Perfektionist
22 augusti 2007 · 4 800 Inlägg

Skönt att det intensiva är över smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Ghostpilot
22 augusti 2007 · 9 Inlägg

Johan: Hur mår han rent psykiskt då?
En kanske lite onödig fråga kan tänkas, då jag själv skulle ställa frågorna
"varför" och "tänk om..." i mitt huvut om och om igen. Förutom att ångra det inträffade
och grubbla över frågor utan svar, hur mår han?
Är han hoppfull? Det är viktigt som fan att inte tappa hoppet.
Det hänger ihop med läkning och återhämtning mer än man tror.
Tror man inte själv att man kan bli bra, så blir man inte bra.

/T

Onbird
22 augusti 2007 · 18 Inlägg

Som det verkar då verkar han ha smält in att han troligtvis inte kommer kunna gå igen, men det är svårt att säga. Han har en stark personlighet, och jag vet inte riktigt vad som ligger under ytan, men jag hoppas verkligen att han har kommit igenom det värsta nu, och vad det verkar så har han nog det... Jag har sagt till honom att du (och kanske Thom) kommer förbi någon dag, och verkade glad över det!

Han är som sagt stark och han kommer kämpa tills han klarar av att klara sej själv, and that's final!

/ Johan P

"Det är den som släpper gasen sist som vinner!"
AntonK
22 augusti 2007 · 208 Inlägg

Tjenare grabben... Måst säga att det är tråkigt det jag läser. Senast i torsdags så frontade jag och polaren med ett träd, sen blivit påkörd 3 gånger innan... 1 gång riktigt rejält. Så vet precis vilka krafter det gäller.... Har som tur är bara ont i ryggen och nacken idag. Vet att jag haft tur.. Tycker det är tråkigt att din bror ska behöva lida för att någon annan gjort fel. Eller hela eran familj + vänner. Hoppas verkligen din bror tar sig i kragen och påbörjar rehab så fort som möjligt. Även en förlamad kan börja gå igen.... Lycka till grabben och ha det så bra.....

Wrum!
E30Tompa Rörpulare
22 augusti 2007 · 1 453 Inlägg

fyfan va ledsamt att höra! Hoppas de ordnar sig sad

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
Onbird
23 augusti 2007 · 18 Inlägg

AntonK skrev:
Tjenare grabben... Måst säga att det är tråkigt det jag läser. Senast i torsdags så frontade jag och polaren med ett träd, sen blivit påkörd 3 gånger innan... 1 gång riktigt rejält. Så vet precis vilka krafter det gäller.... Har som tur är bara ont i ryggen och nacken idag. Vet att jag haft tur.. Tycker det är tråkigt att din bror ska behöva lida för att någon annan gjort fel. Eller hela eran familj + vänner. Hoppas verkligen din bror tar sig i kragen och påbörjar rehab så fort som möjligt. Även en förlamad kan börja gå igen.... Lycka till grabben och ha det så bra.....

Tjena!

Skönt att höra att det iaf finns vissa som har tur i trafiken! wink Brorsan också blivit påkörd en gång (av bil i bil), men då var det endast bilen som tog stryk... Annars har han klarat sig ganska bra, iaf fysiskt, men inte alltid ekonomiskt (när det gäller just bilar).

Däremot så var denna olycka Calles "fel" så vitt vi vet, men om man ska skylla på nånting är det nog bilen, p.g.a. dåliga stötdämpare, eller kommunen(?) för en ganska dålig väg, men det är nog inte så mycket att säga nåt om...

För att nämna lite mer om Calle så blir han piggare för varje dag, och redan imorgon ska han flyttas till en rehabeliteringsavdelning, vilket känns ganska bra för både vår och hans del. Han har själv sagt att han inte vill ligga kvar där han ligger, Calle är inte den som tycker om att ligga still länge utan att göra nånting... Nu hoppas vi bara att han har vant sej vid tanken av att inte kunna gå igen!

Vi tror på Calle, han kommer fixa det här!

/ Johan P

"Det är den som släpper gasen sist som vinner!"
Ghostpilot
25 augusti 2007 · 9 Inlägg

Onbird skrev:
Nu hoppas vi bara att han har vant sej vid tanken av att inte kunna gå igen!

Nja... Där håller jag inte med.
Jag hoppas att han inte har för höga förväntningar av resultatet, men att vänja sig
vid att inte kunna gå igen innan man är säker på att så blir fallet, låter lite som att
ge upp i förtid tycker jag.
/T

Necrodamus
25 augusti 2007 · 220 Inlägg

Precis vad jag oxå just tänkte. Vafan, hälsa från mig att det är klart som fan att han ska kunna gå igen! Så som han tänker är ungefär som att byta till en trimkam och innan bilen är provstartad säga att det inte kommer göra nån skillnad!! Nä, skärp till er nu och var optimistiska:D


Ghostpilot skrev:

Onbird skrev:
Nu hoppas vi bara att han har vant sej vid tanken av att inte kunna gå igen!

Nja... Där håller jag inte med.
Jag hoppas att han inte har för höga förväntningar av resultatet, men att vänja sig
vid att inte kunna gå igen innan man är säker på att så blir fallet, låter lite som att
ge upp i förtid tycker jag.
/T

Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
Volvo V40 (2003)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
dusty Living in the fastlane
26 augusti 2007 · 2 616 Inlägg

usch så tråkigt att sånt ska hända sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang