Evo eller skyline?

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
18 augusti 2007 · 741 Inlägg

gammelevos är 1-3 för evo 4-6 har en annan kaross som 7-9


alla evos till sexan i sverige är högerstyrd, förutom några få femmor

synkringen är deras svaghet, och du kör ganska mycke på den annars slukar det sås som 2

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Bobo
18 augusti 2007 ·

Seriost skrev:
Bobo: Okej:) Tack för svar:) hmm mjo som det känns just nu så lutar det mer mot evo:n men en 6a och uppåt kmr ja nog inte ha råd med:)....som ja tidigare skrivit kommer prisklassen ligga någonstans mellan 90-130 000 kronor=) En 6a kanske man kan få tag i för runt 160 000 importerad, högerstyrd....sen e de ju lätt över 200 k på resten:P

Läste inte så noga om priset hmm, tycker iof skylinen är finare än evos 1-5 men jag är ingen expert. Jag skulle alltså säga Skyline framför Evo 1-5

Aerodynamik ...
18 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Sorry, en skrev på msn sen glömde jag bort vad jag skrivit och skickade bara. roll

Men vad jag har HÖRT (inte egen erfarenhet) så ska dem på Japsport vara ganska otrevliga och oseriösa, bilarna ska ha varit i dåligt skick och rutor m.m. nervevade när det regnade osv.

Dock bara vad jag hört.

Izual
18 augusti 2007 · 4 571 Inlägg

Hört samma sak om dem jag med Aero
Ang Japsport finns lite läsning här samt hänvisningar vart det inte heller har skrivits mkt snällt om dem:

http://www.supramannen.com/showthread.p … t=japsport

Edit : http://www.supramannen.com/showthread.p … t=japsport

Aerodynamik ...
18 augusti 2007 · 7 120 Inlägg

Izual skrev:
Hört samma sak om dem jag med Aero
Ang Japsport finns lite läsning här samt hänvisningar vart det inte heller har skrivits mkt snällt om dem:

http://www.supramannen.com/showthread.p … t=japsport

Japp, skrivits skit om dem på Skyline.se också.

Nä, kolla med J-Spec istället. Där har du seriösa killar cool

Seriost
5 oktober 2007 · 45 Inlägg

Upp!

Goli
5 oktober 2007 · 793 Inlägg

Köp min japanare...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
TranceRacer
5 oktober 2007 · 55 Inlägg

hur kan en skyline sakna race känsla?
den är byggd för racing!
under 8minuter på nüburgring bland annat är väll prestation i sig?

denna killen körde iofs inte under 8minuter, men på 8m 1s
http://www.youtube.com/watch?v=Ua_wcOnPkxk

"Though it was often said to be the first production car to break 8 minutes, the limited run Jaguar XJ220 had already achieved a 7'46" lap.[10] Other manufacturers had caught up since the R32 was released, and the R33 never dominated motorsport to the extent of the R32."

vad kör en evo från 95-97 på ringen?
som sagt GTR är racing, inget annat cool

angående 4WD på skyline är det så att den skickar allt mellan 0%, till 1,2% etc upp till 50% av vridmomentet till framhjulen

just R32 GTR byggdes för grupp A racing och gör 0-100 på 4.8sekunder, om man gillar att misshandla kopplingen big_smile


"Skyline Man doesn't care much for fashion, not that you would consider him unkempt. Resplendent in a Polo Sport shirt and neatly-pressed linen, Skyline ManR33 Nissan Skyline GT-R LM yearns for the heady days of International Group A racing, the series that spawned his beloved GT-R."

Senast redigerat av TranceRacer (5 oktober 2007)

BMW 328iM "Lilan" (1997)
klinder ...
5 oktober 2007 · 227 Inlägg

Bobo skrev:

Seriost skrev:
Bobo: Okej:) Tack för svar:) hmm mjo som det känns just nu så lutar det mer mot evo:n men en 6a och uppåt kmr ja nog inte ha råd med:)....som ja tidigare skrivit kommer prisklassen ligga någonstans mellan 90-130 000 kronor=) En 6a kanske man kan få tag i för runt 160 000 importerad, högerstyrd....sen e de ju lätt över 200 k på resten:P

Läste inte så noga om priset hmm, tycker iof skylinen är finare än evos 1-5 men jag är ingen expert. Jag skulle alltså säga Skyline framför Evo 1-5

Hur kan du skriva 1-5?!?!?! men du gillar 6'an? 5an och 6an har ju fan samma kaross...


En sak som du bör tänka på är att om du har bilen försäkrad på dina föräldrar och du krockar med den så kan du ligga risigt till... Dom kan vägra betala ut pengar om dom tror att bilen är skenförsäkrad.
Jag har för mig att jag har läst om en kille som hade bilen (högerstyrd japs kommer inte ihåg vilken) försäkrad på morsan, sen smällde han bilen och försäkringsbolaget ville inte betala för dom ansåg inte att det va hans mors bil. För att försäkringsbolaget skulle ge han pengar ville dom åka med hans mor i en högerstyrd bil vilket inte gick så bra så han blev utan pengar...

Jag sparar för ungefär samma köp som du runt 80-100tusen
Skyline R32 gt-r
Skyline R33 gts-t
Evo III
Evo V

Evo 5'an ligger ju på runt 150 men det känns som den är värd dom där extra pengarna, men jag har inte tänkt låna mer än 60-80tusen så hur mycket pengar man har kontant kommer påverka mycket.


Jag har kollat upp försäkringen av en Evo III på mig,
20 år bor i Falköping, blivit av med körkortet för vårdslöshet i trafik, samt en fortkörning.
Den skulle kosta runt 12000kr per år så att i försäkring och skatt får man väl lägga runt 1200kr i månaden skulle jag tippa på. Inte helt faligt då man slipper problem med försäkringsbolaget om man nu skulle krocka själv.


Evon står helt klart högst på listan, betydligt råare enligt min mening, mer effekt orginal samt att en GSR är ca 100kg lättare än en GTS-T...
Sen borde ju rent teoretiskt sett en 2 litersmotor dra mindre bensin än en 2.5 liters motor smile

Vill man dock styla bilen så är det ju skylinen man ska välja då det knappt finns något att köpa till evon... Evons styling möjligheter slutar typ med klarglas lampor som nästan känns som orginal nu tongue

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
5 oktober 2007 · 741 Inlägg

finns HKS kjolar och sånt men varför styla en brutal bil tongue

kan nästan garantera att en skyline tar mindre sås då den inte är lika lågt utväxlad smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
TranceRacer
5 oktober 2007 · 55 Inlägg

jag kör blandad körning på 1liter till 1.3liter, då går klimatanläggningen genom hela resan också (2.6L twinturbo)
men bensin ska man inte tänka på när man köper japanska raketer, då kan man lika gärna köpa en polo om man oroar sig om det big_smile

personligen tycker jag EVO 5 ser bättre ut än EVO 6 men det är jag det, tycker den är så mycket råare wink

edit: hittade en R32 GTR på ringen, http://www.youtube.com/watch?v=DUbmyYGNsZw
köp skyline! cool

Senast redigerat av TranceRacer (5 oktober 2007)

BMW 328iM "Lilan" (1997)
klinder ...
5 oktober 2007 · 227 Inlägg

TranceRacer skrev:
hur kan en skyline sakna race känsla?
den är byggd för racing!
under 8minuter på nüburgring bland annat är väll prestation i sig?

denna killen körde iofs inte under 8minuter, men på 8m 1s
http://www.youtube.com/watch?v=Ua_wcOnPkxk

"Though it was often said to be the first production car to break 8 minutes, the limited run Jaguar XJ220 had already achieved a 7'46" lap.[10] Other manufacturers had caught up since the R32 was released, and the R33 never dominated motorsport to the extent of the R32."

vad kör en evo från 95-97 på ringen?
som sagt GTR är racing, inget annat wink

"Skyline Man doesn't care much for fashion, not that you would consider him unkempt. Resplendent in a Polo Sport shirt and neatly-pressed linen, Skyline ManR33 Nissan Skyline GT-R LM yearns for the heady days of International Group A racing, the series that spawned his beloved GT-R."

Jag går helt klart med på att en Skyline har gjort under 8 min på ringen... Men för att vem som hellst ska göra det så måste man veta banan väldigt bra, samt kunna köra riktigt bra och sist men inte minst känna till bilen.

Så skulle trådskaparen köpa vare sig en skyline eller evo så tror jag att bilens utrustning har mycket med detta att göra...

Finns många som är väldigt uppgraderade och många som inte är det...
så det gäller att prioritera smile

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
klinder ...
5 oktober 2007 · 227 Inlägg

Hertigen skrev:
finns HKS kjolar och sånt men varför styla en brutal bil tongue

kan nästan garantera att en skyline tar mindre sås då den inte är lika lågt utväxlad smile

Visst finns det men det gör inte så stor skillnad...

Aj fan tänkte inte på utväxlingen... vad brukar din Evo ligga på då?

TranceRacer skrev:
jag kör blandad körning på 1liter till 1.3liter, då går klimatanläggningen genom hela resan också (2.6L twinturbo)
men bensin ska man inte tänka på när man köper japanska raketer, då kan man lika gärna köpa en polo om man oroar sig om det big_smile

personligen tycker jag EVO 5 ser bättre ut än EVO 6 men det är jag det, tycker den är så mycket råare wink

edit: hittade en R32 GTR på ringen, http://www.youtube.com/watch?v=DUbmyYGNsZw
köp skyline! cool

HEHEHE ne bensin är det sista man ska tänka på .. min Audi drar ~1.5 liter milen.. fast då gasar man ju som en idiot dom 2 km man har till jobbet så bilen blir ju aldrig varm .. sen sjunker förbrukningen till typ 0.9 när man puttrar landsväg fast det är ju trök smile

Jag tycker också EVO 5'an ser bättre ut, mycket snyggare front smile dock är ju skyline jävligt najs det också big_smile svårt val .. beror nog helt på hur marknaden ser ut om ett halvår när jag köper...

Tar ju hellre en uppgraderad Evo III mot en orginal R32 GTR eller Evo V ...

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
TranceRacer
5 oktober 2007 · 55 Inlägg

evo 3 och R32 ger nog mest bang for the buck tror jag
en tanke på modifierad bil vid import, det kan säga stopp ganska hårt vid registreringen om du har otur.
kjolpaket brukar sätta mer stopp än en diskret trimmad motor av någon anledning :p

BMW 328iM "Lilan" (1997)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
5 oktober 2007 · 741 Inlägg

jag har tangerat 1 liter milen, då var det enbart efter landsväg i max absolut max 110 (då varvar den 3500)

annars ca 2 liter milen i samhälle och lite landsväg

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Garic
5 oktober 2007 · 539 Inlägg

jag har inga starka argument men personligen tycker att du ska köpa EVO! wink

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
5 oktober 2007 · 741 Inlägg

hehe en mercedes 190 evo2 tongue

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
klinder ...
5 oktober 2007 · 227 Inlägg

Hertigen skrev:
jag har tangerat 1 liter milen, då var det enbart efter landsväg i max absolut max 110 (då varvar den 3500)

annars ca 2 liter milen i samhälle och lite landsväg

Hummz... Drar ungefär lika mycket som Audin mao.. smile
blir nog evo till våren! big_smile

om du ligger i 90 borde du väl komma ner under litern? wink fast vem fan vill ligga i 90 med en evo :S

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
TranceRacer
5 oktober 2007 · 55 Inlägg

jag har kommit under litern blandad körning, dock körde jag utan ACC och enbart med vanlig fläkt och inga hårda accelerationer tongue

du verkar mest insnöad på evo, så jag tycker du ska satsa på en fin evo 3a smile
har den gått över 10.000 mil checka så den har stora servicen gjord, förrutom det är det bara tuta och köra!

BMW 328iM "Lilan" (1997)
Alecci
5 oktober 2007 · 2 014 Inlägg

Finns massa Skylines i stan redan, så satsa på en Evo så vi får lite variation. big_smile

Skämt åsido, men vi har ju en del både Evos och Skylines i stan, om du kan vänta fram till våren finns nog möjlighet för dig att åka med i både en Evo III och en R33 GT-R här i krokarna, så du kan bilda dig en uppfattning om skillnaderna på dem. R33 GT-R är ganska lik R32 GT-R i körkänsla, uppförande, prestanda, osv.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang