4329
Sök

Småtrimm för en b230f för en nybörjar som mig?

32 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Nepp ingen k-kam i nu och var får man tag i chims brickor eller det är bara att köra på vilka brickor  som helst?

Driifter;)
1 630 Inlägg
21 augusti 2007
chims är speciella väldigt tunna brickor som inte ens är någon mm utan ännu smalare.. så de går absolut inte med vad som helst.. rör o böjar e bara knalla in på närmaste mekonomen o handla.. o ska de bli nåt sportsystem till o börja me så kan du ju köra eter katten o så en dämpare le något liknade ananrs så vore ju de bästa med race katt fast de för väl ingen skillnad på en så lite trimmad motor

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

32 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Var får jag tag i dessa underbara chims?? och tänkte dra på ett extractorrör också ska jag ändå bara göra som Amazon_123GT säger att bygga efter katten och en ljuddämpare?

10 287 Inlägg
22 augusti 2007
Ventilshimsen brukar finnas i (skitdyra) satser. Jag har inte sett dom styckevis.
Men så länge du kör med orginalkammar med samma bascirkel (Volvos orginalkammar håller hög nogrannhet och kvalitet) så brukar spelet stämma. Man skall dock alltid kontrollmäta.

/Göran

Komer skrev:
Var får jag tag i dessa underbara chims?? och tänkte dra på ett extractorrör också ska jag ändå bara göra som Amazon_123GT säger att bygga efter katten och en ljuddämpare?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök