2276
Sök

Tatuerings-tråden

Janas! lattmask
177 Inlägg
2 juli 2008
Arvidsson__ skrev:
Om jag lånar tråden lite....Vet någon nån bra sida som man kan hitta massa olika tattueringar på ?? exempelvis på drakar döskallar vikingar osv ???? dessutom hur gör ni om ni är tveksamma på nån tattuering ?? alltså om ni har 3-5 st att välja mellan ska nämnligen tattuera mig i september ( vet att det är ett bra tag till men har börjat kolla redan nu då jag vill vara säker när jag väl sitter där sen ) så hur gör ni??? är nämnligen den första jag ska göra men lär inte bli den sista heller  cool

www.bmezine.com
Senast redigerat av ThimNyberg (2 juli 2008)

den rullar^^

Bilmekaniker
274 Inlägg
2 juli 2008
ThimNyberg skrev:
Arvidsson__ skrev:
Om jag lånar tråden lite....Vet någon nån bra sida som man kan hitta massa olika tattueringar på ?? exempelvis på drakar döskallar vikingar osv ???? dessutom hur gör ni om ni är tveksamma på nån tattuering ?? alltså om ni har 3-5 st att välja mellan ska nämnligen tattuera mig i september ( vet att det är ett bra tag till men har börjat kolla redan nu då jag vill vara säker när jag väl sitter där sen ) så hur gör ni??? är nämnligen den första jag ska göra men lär inte bli den sista heller  cool

www.bmezine.com

får bara upp sitelauncher

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

29 Inlägg
2 juli 2008
Fredrik89 skrev:
ThimNyberg skrev:
Arvidsson__ skrev:

www.bmezine.com

får bara upp sitelauncher

http://www.bmezine.com/tattoo/bme-tatt.html

please don´t make me angry, you wouldn´t like me when i´m angry

QueenBitch
536 Inlägg
4 juli 2008
_Wallis_ skrev:
Lone Wolf, Det blir bara bättre och bättre, Det syns tydligt att
du har en duktig konstnär som arbetar på din krop!

Till alla som gillar Tattoo's
Så vill jag tippsa om Tattoo Expo i Göteborg.
Det kommer vara den sista helgen i Mars.
Där kan man se några duktiga tattuerare göra sitt
jobb live, och man kan även boka tid och få sig en
gaddning på platts.

http://www.tattooexpo.com/images/posters/gbg_08_l.jpg

Vh Wall

Känner hon som har målat den planshen... Heidi Hay

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

QueenBitch
536 Inlägg
4 juli 2008
Ska snart tatuera mig oxå smile Ritade en egen när jag va yngre, ska la fixa den lite å så smile Har ngr st tatueringar planerade faktiskt smile

Maneater

645 Inlägg
4 juli 2008
Arvidsson__ skrev:

Kan även ge tips om denna sajt för inspiration. http://www.tattooartists.org/

Tyskstükare!
225 Inlägg
QueenBitch
536 Inlägg
6 juli 2008
ska ni göra stora motiv så rekomenderar jag Heidi Hay Tattoo smile
Annars finns det en jäävligt bra studio på andra långgatan i gbg smile

Maneater

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 juli 2008
Jag gjorde en tattoo på underarmen här om dagen på insidan handleden eller vad det heter.. var meningen att den skulle hamna på handen igentligen men men alla klagade så, Kanske blir en till inom kort smile

Bmw osv..

2 644 Inlägg
16 juli 2008
Jag gjorde en ny förra veckan smile kan fixxa en bild på det..

men nu till det jobbiga med den jag har fått röda utslag med vita prickar i och dom skrämmer mig fan rejält.. Jag har läst lite här och där att man ska gå till en hudläkare men dom har ju fan stängt om det inte finns på sjukhuset dvs..

nån som vart med om samma sak och kan säga vad ni gjorde och vad som hände ? skulle va ganska skönt att slippa gå och oroa sig..

Johan Lindgren

190 Inlägg
16 juli 2008
Lindgren_ skrev:

men nu till det jobbiga med den jag har fått röda utslag med vita prickar i och dom skrämmer mig fan rejält.. Jag har läst lite här och där att man ska gå till en hudläkare men dom har ju fan stängt om det inte finns på sjukhuset dvs..

nån som vart med om samma sak och kan säga vad ni gjorde och vad som hände ? skulle va ganska skönt att slippa gå och oroa sig..

Dom har hudläkare på sjukhuset också, ring dit och boka tid så slipper du oroa dig, första tatueringen? kanske allergisk mot färgen?

2 644 Inlägg
16 juli 2008
Yeeeep skrev:
Lindgren_ skrev:

Dom har hudläkare på sjukhuset också, ring dit och boka tid så slipper du oroa dig, första tatueringen? kanske allergisk mot färgen?

Ska fan göra det på engång då..

Nej jag har en till som går runt armen och en liten till grej där..

Ska lägga upp bilder på dom men just nu är jag orolig och undrar wtf det är..

i nkpg och lnkpg ar hudläkarn semester tom på sjukhuset.. och dom hänvisa mig till vårdcentralen för att kolla upp vad detär för utslag ochså.. så ringde dit och dom skulle ringa upp snart smile
Senast redigerat av Lindgren_ (16 juli 2008)

Johan Lindgren

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
17 juli 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/58327/404038_wyikeh.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/58327/404039_l7ts8r.jpg

Jag och killen gjorde varsin i förrgår smile Vi är båda väldigt nöjda smile

Bilderna är tagna idag.

I do it my way

Professional dreamer
398 Inlägg
17 juli 2008
Jag bokade tid för tattuering igår, så i augusti så smäller det! tongue
Jag ska tre stjärnor i olika storlekar på handleden, den minsta
stjärnan står för lillebrorsan, den mellersta för mej och den största ska stå
för storebroshan som gick bort i cancer.

Lite pirrigt är de ju såklart med tanke på att detta blir första tattueringen! tongue

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

född blåvit
624 Inlägg
17 juli 2008
Lindgren_ skrev:

100% ofarligt smile

Jag fick det med efter första tatueringen, det är en allergisk reaktion men det är fruktansvärt sällan en reaktion på färgen så ta det lugnt smile Nu har jag glömt exakt vad ämnet heter men det funkar så här:
Människan har ämnet i kroppen (notera i, inte på). När men skrapar upp en massa hud så frigörs stora mängder av ämnet. I och med att ämnet hamnar utanpå huden och samtidigt i höga doser, så reagerar huden med en allergisk reaktion. Ser ofta ut som små finnar typ.

För mig räckte en 6 dagars cortizon kur som doktorn på vårdcentralen skrev ut.
Tänk bara på att inte pilla smile för då är risken att man får minimala ärr, inte särskilt snyggt speciellt om de hamnar i tatueringen smile

Är för övrigt vansinnigt sugen på att växla in lite fördelsedags pengar mot bläck big_smile nåt banner-aktigt med ungarnas stjärntecken på underarmen. Ska bara få tummen ur också smile
Senast redigerat av dabby (17 juli 2008)

badboy for life
356 Inlägg
17 juli 2008
har 3 st men tänker inte lägga upp bilder på dom den jag nästan är färdig med på ryggen har jag sätt en bild på här.
så vill inte göra personen i fråga besviken på att han inte kommer att vara den som skaffar den först.

leva bör man ändå dör man

3 113 Inlägg
17 juli 2008
lonewolf-holm skrev:
Längtar till Augusti så ska det färgas igen ....

http://www.stockholminkbash.com/picture … h2008s.jpg

http://www.stockholminkbash.com/

ja för bövelen.. det ska man allt ta en liten check på!

Semper Fi

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
17 juli 2008
Jag som är nål rädd... har svimmat och skit på sjukhus för stick i fingret hmm
Är det ens värt att tänka på tatuering då eller ska jag bara försöka glömma det?roll

Har varit sugen i några år... polarna har skaffat om man har velat med.... men har varit/är för feg.. tänker bara på den där nålen som ska åka in och ut i skinnet på mig cool Men när man kollar på maimi ink och la ink så tycker jag det ser helt ofarligt ut....

Tips tack... Och snälla mobba inte mig nu.. neutral

född blåvit
624 Inlägg
17 juli 2008
Bara be att få ligga ner så du kan svimma av emellanåt, problem solved  wink

Skämt åsido, eller gör det på en lördag så du kan ha laddat med lite alkohol smile
Det är ju inte riktigt som en spruta heller, den gräver ju in sig ett par centimeter tongue medans tatueringsnålen bara skrapar av lite hud, det är knappt att man ser blodet medans det pågår för det kommer i smååå mängder och blandas/torkas bort med bläck.

badboy for life
356 Inlägg
17 juli 2008
skulle inten gå till din tatuerare om dom tatuerar människor som har drukit.
Vet inte men det låter inte seriöst i mina öron.
Dom som jag går till skulle överhuvudtaget inte ens röra mig om dom misstänkte att jad drukit.
dabby skrev:
Bara be att få ligga ner så du kan svimma av emellanåt, problem solved  wink

Skämt åsido, eller gör det på en lördag så du kan ha laddat med lite alkohol smile
Det är ju inte riktigt som en spruta heller, den gräver ju in sig ett par centimeter tongue medans tatueringsnålen bara skrapar av lite hud, det är knappt att man ser blodet medans det pågår för det kommer i smååå mängder och blandas/torkas bort med bläck.

leva bör man ändå dör man

Sök