Om jag lånar tråden lite....Vet någon nån bra sida som man kan hitta massa olika tattueringar på ?? exempelvis på drakar döskallar vikingar osv ???? dessutom hur gör ni om ni är tveksamma på nån tattuering ?? alltså om ni har 3-5 st att välja mellan ska nämnligen tattuera mig i september ( vet att det är ett bra tag till men har börjat kolla redan nu då jag vill vara säker när jag väl sitter där sen ) så hur gör ni??? är nämnligen den första jag ska göra men lär inte bli den sista heller
Om jag lånar tråden lite....Vet någon nån bra sida som man kan hitta massa olika tattueringar på ?? exempelvis på drakar döskallar vikingar osv ???? dessutom hur gör ni om ni är tveksamma på nån tattuering ?? alltså om ni har 3-5 st att välja mellan ska nämnligen tattuera mig i september ( vet att det är ett bra tag till men har börjat kolla redan nu då jag vill vara säker när jag väl sitter där sen ) så hur gör ni??? är nämnligen den första jag ska göra men lär inte bli den sista heller
Lone Wolf, Det blir bara bättre och bättre, Det syns tydligt att du har en duktig konstnär som arbetar på din krop!
Till alla som gillar Tattoo's Så vill jag tippsa om Tattoo Expo i Göteborg. Det kommer vara den sista helgen i Mars. Där kan man se några duktiga tattuerare göra sitt jobb live, och man kan även boka tid och få sig en gaddning på platts.
Jag gjorde en tattoo på underarmen här om dagen på insidan handleden eller vad det heter.. var meningen att den skulle hamna på handen igentligen men men alla klagade så, Kanske blir en till inom kort
Jag gjorde en ny förra veckan kan fixxa en bild på det..
men nu till det jobbiga med den jag har fått röda utslag med vita prickar i och dom skrämmer mig fan rejält.. Jag har läst lite här och där att man ska gå till en hudläkare men dom har ju fan stängt om det inte finns på sjukhuset dvs..
nån som vart med om samma sak och kan säga vad ni gjorde och vad som hände ? skulle va ganska skönt att slippa gå och oroa sig..
men nu till det jobbiga med den jag har fått röda utslag med vita prickar i och dom skrämmer mig fan rejält.. Jag har läst lite här och där att man ska gå till en hudläkare men dom har ju fan stängt om det inte finns på sjukhuset dvs..
nån som vart med om samma sak och kan säga vad ni gjorde och vad som hände ? skulle va ganska skönt att slippa gå och oroa sig..
Dom har hudläkare på sjukhuset också, ring dit och boka tid så slipper du oroa dig, första tatueringen? kanske allergisk mot färgen?
Dom har hudläkare på sjukhuset också, ring dit och boka tid så slipper du oroa dig, första tatueringen? kanske allergisk mot färgen?
Ska fan göra det på engång då..
Nej jag har en till som går runt armen och en liten till grej där..
Ska lägga upp bilder på dom men just nu är jag orolig och undrar wtf det är..
i nkpg och lnkpg ar hudläkarn semester tom på sjukhuset.. och dom hänvisa mig till vårdcentralen för att kolla upp vad detär för utslag ochså.. så ringde dit och dom skulle ringa upp snart
Jag bokade tid för tattuering igår, så i augusti så smäller det! Jag ska tre stjärnor i olika storlekar på handleden, den minsta stjärnan står för lillebrorsan, den mellersta för mej och den största ska stå för storebroshan som gick bort i cancer.
Lite pirrigt är de ju såklart med tanke på att detta blir första tattueringen!
Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
100% ofarligt
Jag fick det med efter första tatueringen, det är en allergisk reaktion men det är fruktansvärt sällan en reaktion på färgen så ta det lugnt Nu har jag glömt exakt vad ämnet heter men det funkar så här: Människan har ämnet i kroppen (notera i, inte på). När men skrapar upp en massa hud så frigörs stora mängder av ämnet. I och med att ämnet hamnar utanpå huden och samtidigt i höga doser, så reagerar huden med en allergisk reaktion. Ser ofta ut som små finnar typ.
För mig räckte en 6 dagars cortizon kur som doktorn på vårdcentralen skrev ut. Tänk bara på att inte pilla för då är risken att man får minimala ärr, inte särskilt snyggt speciellt om de hamnar i tatueringen
Är för övrigt vansinnigt sugen på att växla in lite fördelsedags pengar mot bläck nåt banner-aktigt med ungarnas stjärntecken på underarmen. Ska bara få tummen ur också
har 3 st men tänker inte lägga upp bilder på dom den jag nästan är färdig med på ryggen har jag sätt en bild på här. så vill inte göra personen i fråga besviken på att han inte kommer att vara den som skaffar den först.
Jag som är nål rädd... har svimmat och skit på sjukhus för stick i fingret Är det ens värt att tänka på tatuering då eller ska jag bara försöka glömma det?
Har varit sugen i några år... polarna har skaffat om man har velat med.... men har varit/är för feg.. tänker bara på den där nålen som ska åka in och ut i skinnet på mig Men när man kollar på maimi ink och la ink så tycker jag det ser helt ofarligt ut....
Bara be att få ligga ner så du kan svimma av emellanåt, problem solved
Skämt åsido, eller gör det på en lördag så du kan ha laddat med lite alkohol Det är ju inte riktigt som en spruta heller, den gräver ju in sig ett par centimeter medans tatueringsnålen bara skrapar av lite hud, det är knappt att man ser blodet medans det pågår för det kommer i smååå mängder och blandas/torkas bort med bläck.
skulle inten gå till din tatuerare om dom tatuerar människor som har drukit. Vet inte men det låter inte seriöst i mina öron. Dom som jag går till skulle överhuvudtaget inte ens röra mig om dom misstänkte att jad drukit.
dabby skrev:
Bara be att få ligga ner så du kan svimma av emellanåt, problem solved
Skämt åsido, eller gör det på en lördag så du kan ha laddat med lite alkohol Det är ju inte riktigt som en spruta heller, den gräver ju in sig ett par centimeter medans tatueringsnålen bara skrapar av lite hud, det är knappt att man ser blodet medans det pågår för det kommer i smååå mängder och blandas/torkas bort med bläck.