1788
Sök

Tatuerings-tråden

2 953 Inlägg
4 september 2008
_Glenne_ skrev:
nu skulle jag vilja ha lite åsikter av er... var till stan och kikade runt på lite tatueringar och så idag smile

hittade denna, den stora på bilden alltså, såg dock bättre ut i verkligheten än på bild men men smile
http://i33.tinypic.com/2w5vm1v.jpg

och den jag gillade mest var den här... tyckte den va riktigt snygg... dock lite för liten tyckte jag, kommer bara räcka över hela överarmen typ, men då kom jag på idén att förlänga den lite så den går från axeln och ner till typ halva underarmen.... vad tror ni om det??

jag tror det blir snyggt som fasen, och tror nog att det blir så, men vill endå höra lite åsikter av er! smile

tacksam för lite åsiker

äre inte lite ute med ''tribals'' ? bättre med flames som du hade tänk ju

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 september 2008
va spelar det för roll om det är ute eller inte?? det som spelar roll är väll vad jag vill?? därimot hittar jag inga flames som jag vill ha, varken på internet eller hos nån tattoo studio, därför verkar det bli tribals  istället smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

194 Inlägg
4 september 2008
Jag skulle nog inte välja att göra en tribal ur en flashbok, Be han rita upp en på frihand istället! smile
Och ja, den var nog lite liten.. Men annars var den snygg!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 september 2008
jo den var lite liten, den va ca 20cm lång, och efter att jag kollat och mätt lite på armen så bör den iaf vara 35cm för att den ska täcka så pass mkt av armen som jag vill smile

men jag har en tattoo studio kvar att kolla på, så får väll se vad han/dom har att erbjuda smile
Senast redigerat av _Glenne_ (4 september 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

29 Inlägg
4 september 2008
_Glenne_ skrev:
nu skulle jag vilja ha lite åsikter av er... var till stan och kikade runt på lite tatueringar och så idag smile

hittade denna, den stora på bilden alltså, såg dock bättre ut i verkligheten än på bild men men smile

och den jag gillade mest var den här... tyckte den va riktigt snygg... dock lite för liten tyckte jag, kommer bara räcka över hela överarmen typ, men då kom jag på idén att förlänga den lite så den går från axeln och ner till typ halva underarmen.... vad tror ni om det??

jag tror det blir snyggt som fasen, och tror nog att det blir så, men vill endå höra lite åsikter av er! smile

tacksam för lite åsiker

är det inte lite åt detta stuk som vin diesel har i filmen xXx?

please don´t make me angry, you wouldn´t like me when i´m angry

2 953 Inlägg
4 september 2008
voorhees skrev:
_Glenne_ skrev:

tacksam för lite åsiker

vin diesel har bara småa tatueringar i _XxX__

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

645 Inlägg
4 september 2008
_Glenne_ skrev:
jo den var lite liten, den va ca 20cm lång, och efter att jag kollat och mätt lite på armen så bör den iaf vara 35cm för att den ska täcka så pass mkt av armen som jag vill smile

men jag har en tattoo studio kvar att kolla på, så får väll se vad han/dom har att erbjuda smile

Ett förslag är att om du gör en tribal att du gör nåt coolt motiv inuti själva tribalen, det tycker jag är rätt ballt om man nu ska göra tribals.

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
4 september 2008
går ju att förstora upp den om den är liten.. min första var en tribal ur en flash hos tatueraren.. har sett iaf 2 till som har samma.. lite trist..

finns ju så att man kan göra tribals i många olika stilar.. typ sprucken sten osv.. nåt jag tycker e tufft är "kunst i puls" massa små prickar bildar mönstret.. nån norsk eller dansk studio.. det är jäkligt nice

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
4 september 2008
som sagt be tatueraren rita upp en egen tribal isåfall så blir du lite mer unik.. är alldeles säker på att dom kan göra det åt dig.. wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 september 2008
mja kan ju be han rita upp en tribal, men annars gillade jag ju den där ganska mkt, men får se hur det blir smile

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
5 september 2008
_Glenne_ skrev:
mja kan ju be han rita upp en tribal, men annars gillade jag ju den där ganska mkt, men får se hur det blir smile

Kommer du gilla den lika mycket när du går på gymmet inför beach 2009 och en kille står med samma gadd som dig fast på motsatt arm?
Sen är du ute på krogen fredagen efter och ser en kille i shorts, samma tatuering som dig fast placerad på vaden.. När det blivit sommar så åker du ner till Halmstad en vecka, när du kommer hem igen kan du inför dina vänner stolt säga att du minsann sett MINST tre killar och en tjej med exakt samma gadd. roll

Njeeh.. rita en egen eller be en vän/tatuerare rita upp en åt dig som är PERSONLIG!

just my 2 cents.. smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 september 2008
bjornE_ skrev:
_Glenne_ skrev:

Kommer du gilla den lika mycket när du går på gymmet inför beach 2009 och en kille står med samma gadd som dig fast på motsatt arm?

lollollol jag på gym lol

aja, som sagt, får se hur jag gör smile

29 Inlägg
5 september 2008
xorox_88 skrev:
voorhees skrev:
_Glenne_ skrev:

tacksam för lite åsiker

vin diesel har bara småa tatueringar i _XxX__

han har ju en tribal som går hela vägen runt vänster biceps, tycker denna påminner om den.
o små tatueringar? en full sleeve är väl ingen liten tatuering?

please don´t make me angry, you wouldn´t like me when i´m angry

379 Inlägg
5 september 2008
Fråga till er som har taturingar sen innan. Jag var iväg igår och fick min första och tog av bandaget efter några timmar, tvättade och smörjde in. Smörjt in tatueringen hela dagen så den har inte varit torr men nu ser det ut som det "buktar" ut färg. Tar man på färgen så får man det på fingrarna. Är det normalt? Har precis tvättat den en gång till och smörjt in mig. Fråga till, går det bra att tvätta bort färgen från lakan och tröjor?

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

DFFL
9 020 Inlägg
5 september 2008
AttackMedic skrev:
Fråga till er som har taturingar sen innan. Jag var iväg igår och fick min första och tog av bandaget efter några timmar, tvättade och smörjde in. Smörjt in tatueringen hela dagen så den har inte varit torr men nu ser det ut som det "buktar" ut färg. Tar man på färgen så får man det på fingrarna. Är det normalt? Har precis tvättat den en gång till och smörjt in mig. Fråga till, går det bra att tvätta bort färgen från lakan och tröjor?

Om jag förstått det rätt så har tatueraren tryckt för hårt ifall man får en "bula" där han tatuerat.
Men du är nog bara svullen eftersom att det var igår du fick den.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

16 197 Inlägg
5 september 2008
FireTraXX skrev:
AttackMedic skrev:

Om jag förstått det rätt så har tatueraren tryckt för hårt ifall man får en "bula" där han tatuerat.
Men du är nog bara svullen eftersom att det var igår du fick den.

de kan ju va svullet upp till ca en vecka, å sen tar de ju ett bra tag innan de läker helt. speciellt om man gjort en trib.  men om den buktar ut efter att de läkt klart så e gaddningen på tok för djupt ner i huden,kallas för ärrbildning.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

379 Inlägg
5 september 2008
Tatueringen ser jämn och fin ut. Lite bubblor i kanterna men antar att det är normalt. Men innan jag tvättade så var det färg kanske 1 mm ut på vissa ställen. Gick bra att tvätta bort, satt inte "fast" eller nått. Men sen när jag smörjer tatueringen så följer det med svarta bitar, antar det är skorpor, små som gruskorn

Får vänta och se hur det blir

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
5 september 2008
smörj lugnt.. om du har helosan.. gjorde felet att smörja rätt mycket och fick finnar utav den feta salvan.. vilket resulterade i att jag fick stora, djupa gropar i armen.. där försvann allt och jag var tvungen att vänta tills det blivit ärrvävnad, och sedan fylla i på dom ställena.. såg fördjävligt ut det första året.. beror delvis på att tatueraren tryckte för hårt, och att jag inte tålde salvan

ljummet vatten, som du bara "smeker" på armen med lite tvål.. väntat ills den torkat så smörjer du med tattoo goo.. skitbra vaselin liknande salva.. gjort så på mina övriga å dom har läkt skitbra

15 Inlägg
5 september 2008
Mina kosta runt tusen stycket smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/84541/451743_ogczao.jpg

" Jävla Gött brännvin, vem fan släckte ljuset "

MadLamb Racing
372 Inlägg
5 september 2008
gjorde min första i tisdags... helnöjd är jag...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47272/451757_1s43qj.jpg

"De är polerat!"

Sök