2196
Sök

Tatuerings-tråden

208 Inlägg
10 september 2008
Jag har så sjukligt svårt att förstå hur man kan klaga och klanka ner på nåns tatueringar.  Välmotiverad kritik kanske, helst positiv.

Om den inte faller dig i smaken, varför ska du upp å klaga? Antingen har han valt den och trivs superbra med den, vem är du då att racka ner? Eller så har det blivit ett missöde, dålig tatuerare eller så ångrar personen sig, hur jävla kul är det att få massa gnäll då? Man är nog mer än medveten om vad som är fel.

Att ge comments om blivande tatueringar är ju helt rimligt, då har man ju möjligheten att styra någon, men att whina på nått som sitter för alltid känns så jäkla onödigt.

Aja.. bara mina 50 ören

F.ö. funderas det på vädur i nacken smile

Utöver detta skitkul att kolla i tråden, suttit och bläddrat igenom alla sidor, så härligt mkt läckra tattoos så jag blir alldeles tokigt sugen!

If you can't convince them, confuse them!

346 Inlägg
10 september 2008
Smörj med benpanthen iställetför helosan. Sjukt mycket bättre salva.
Senast redigerat av Ashra (10 september 2008)

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 september 2008
Tänkte boka tid på Pushing the Pins i uddevalla inom kort, någon som kan tipsa mig om vilken av tatuerarna man bör välja där för att få det så snyggt/bra som möjligt?

Skall göra ett svärd med två rosor som slingrar sig runt om samt texten "Där rosor aldrig dör" i en skrivstil ovanför. Skall vara i svart/vitt med skuggningar alltså inget färg motiv.

Placering: vänster underarm.

"Liberty of thought is the life of the soul"

162 Inlägg
10 september 2008
Idag 17:00 bir det första gaddningen för min del, lite lagom nervös sådär kan ja lova

QueenBitch
536 Inlägg
10 september 2008
Ngr från miami inc kommer till sverige snart... so you know

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

9 108 Inlägg
10 september 2008
Masaru skrev:
tribals är väl ldet fulaste i dessa tider, fattar inte att folk fortfarande tattar de. borde va förbud. Håller själv på med en full sleeve just nu, med inriktning - Yakuza style ^^

Tänkt på att om 10 år kanske folk pratar på samma sätt om din Yakuza-sleeve? wink

Har ingen själv men har funderat och vet ungefär vad jag skulle vilja ha (nej Masaru det är ingen tribal tongue), dock ser jag det inte som någon prioritet att lägga pengarna på så det blir antagligen aldrig av.

Team Snehäng Racing
31 Inlägg
10 september 2008
Jag ska göra denna minnes tattuering till min kompis som gick bort då han och en till råka köra av vägen och plocka ett träd.

Tattueringen blir min första och ska sitta på vänster under arm. här är motivet och det är en kompis som ritat den åt mig enda som ska fixas till är att vingarna blir lika långa och banderollen hamnar i mitten. kritik är välkommen bra som dålig hon ville gärna veta vad folk tycker om hennes teckning 

http://i35.tinypic.com/mr7gnp.jpg

-=[ TeamSnehängRacing ]=-
Att gå på ställ är som att leva. Har man inte kontroll över det så går det åt helvette.

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 september 2008
Dainty skrev:

Till vilken studio osv? då är det väl istortsett omöjligt att bli tatuerad av dom..

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
10 september 2008
sen är dom sjukt överskattade på miami ink åxå..

finns folk här i sverige som är grymt mycket bättre..

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 september 2008
Potkin skrev:

Dom flesta av dom är överskattade, MEN chris garver är inte en av dom, han är grymt skicklig.
Resten kan diskuteras.

Du som bor i Uddevalla kanske har någorlunda koll på pushingthepins, vet du vem som är skickligast av dem? om det har lång vänte tid osv?

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
10 september 2008
gjorde min underarm där.. den gjorde felicia.. å jag är nöjd med den.. men å andra sidan är det inte så konstnärligt motiv.. vem som är bäst av dom är svårt att säga, tror dom gillar olika grejer

någon som jag rekomenderar är helene bååk i stenungsund, hon är en konstnär som tatuerar.. men kommer du in med ett motiv hon inte gillar så gör hon det inte hehe.. men grymt duktig, har gjort 2 av mina andra..

lättast är att gå in å prata med dom, tror dom brukar ta den som känner sig bäst på det du skall göra

162 Inlägg
10 september 2008
JagHeterjimmy skrev:
Jag ska göra denna minnes tattuering till min kompis som gick bort då han och en till råka köra av vägen och plocka ett träd.

Tattueringen blir min första och ska sitta på vänster under arm. här är motivet och det är en kompis som ritat den åt mig enda som ska fixas till är att vingarna blir lika långa och banderollen hamnar i mitten. kritik är välkommen bra som dålig hon ville gärna veta vad folk tycker om hennes teckning 

http://i35.tinypic.com/mr7gnp.jpg

Riktigt riktigt snygg tycker jag, hoppas den blir lika bra på.

MVH//Christoffer

Killen med idéer.
193 Inlägg
10 september 2008
MikeAero skrev:
Jajamänsan! Gjorde mina för en vecka sedan! Tatuerade in mina klimpars namn på underarmarna så man ser dem bakifrån! Skall vara ngt som jag står för och barna är ju ngt som jag alltid kommer att ha kärt!

http://www.garaget.org/gallery/archive/35752/138087_xy7jaa.jpg
Grabbens namn på högerarmen!

http://www.garaget.org/gallery/archive/35752/138088_g3oqjs.jpg
Dottra mis namn på vänsterarmen

Jag ska göra en tatuering på högerunderarm oxå..Samma stil o det..Ska ha mitt efter namn..O sen så ska jag göra något slags lista på mina framtida barn på ryggen.. wink

- True to the Source -

379 Inlägg
10 september 2008
hedley skrev:
Potkin skrev:

Dom flesta av dom är överskattade, MEN chris garver är inte en av dom, han är grymt skicklig.
Resten kan diskuteras.

Kat von D är rätt duktig hon med. Men hålle med Chris Garver är grym. Såg ett avsnitt nu när han gjorde en vampyr. Riktigt grym!

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

379 Inlägg
10 september 2008
JagHeterjimmy skrev:

Tycker texten "vila i fred" sitter lite tight. Flyter nästan ihop. Om det går så försök dra ut det så det kommer lite luft mellan orden, eller kanske flytta banderollen ovanför? Men annars, mycket snygg

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

29 Inlägg
10 september 2008
AttackMedic skrev:
hedley skrev:
Potkin skrev:

Resten kan diskuteras.

Kat von D är rätt duktig hon med. Men hålle med Chris Garver är grym. Såg ett avsnitt nu när han gjorde en vampyr. Riktigt grym!

den där draken som han målat, som sitter ibland bakom disken o ibland på väggen mittemot, den får han mer än gärna sätta på min vad big_smile

please don´t make me angry, you wouldn´t like me when i´m angry

QueenBitch
536 Inlägg
10 september 2008
hedley skrev:
Dainty skrev:

Till vilken studio osv? då är det väl istortsett omöjligt att bli tatuerad av dom..

En polare berättade att Kat och Garver skulle komma till skandinavium i Göteborg...
Men sen Heidi Hays son att dom skulle vara på ngn studio.. vet dock inte vilken och om det ens är i gbg...

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 september 2008
Potkin skrev:
gjorde min underarm där.. den gjorde felicia.. å jag är nöjd med den.. men å andra sidan är det inte så konstnärligt motiv.. vem som är bäst av dom är svårt att säga, tror dom gillar olika grejer

någon som jag rekomenderar är helene bååk i stenungsund, hon är en konstnär som tatuerar.. men kommer du in med ett motiv hon inte gillar så gör hon det inte hehe.. men grymt duktig, har gjort 2 av mina andra..

lättast är att gå in å prata med dom, tror dom brukar ta den som känner sig bäst på det du skall göra

Okej, jo men jag är osäker på tjejen eftersom hon är relativt ny inom tatuerandet med sin ringa ålder så att säga. Får väl åka ut till dom när min skiss är klar och se vem som klarar av att göra det grymt bra. Man kan väl även maila till helene bååk? känns onödigt att åka 10mil för att få "nej det motivet gör jag inte".

Mvh

Saaboholic
3 129 Inlägg
10 september 2008
Dainty skrev:
hedley skrev:
Dainty skrev:

En polare berättade att Kat och Garver skulle komma till skandinavium i Göteborg...
Men sen Heidi Hays son att dom skulle vara på ngn studio.. vet dock inte vilken och om det ens är i gbg...

Kan ju alltid hoppas, det är ju dom två absolut grymmaste.. typ kungen av det mesta vs drottningen av motiv^^ coolt att köra en typ full sleeve där båda jobbar^^

645 Inlägg
10 september 2008
Ashra skrev:
Smörj med benpanthen iställetför helosan. Sjukt mycket bättre salva.

Eller så använder man Tattoo Goo som dom flesta tatuerare säljer, använder själv det o mina tatueringar läker sjukt fort o blir jäkligt bra varje gång.

Sök