2256
Sök

Tatuerings-tråden

79 Inlägg
30 oktober 2008
Jag har två. Betty Boop på benet å ett litet hjärta på nedre delen av magen. Funderar på att göra ngn sorts blomsjälk på foten till våren...

133 Inlägg
31 oktober 2008
Nu har jag funderat lite till..
en not rad på höger underarm, från handleden och upp..
Något snyggt elegant med fin skuggning och någon stjärna..

Om min tatuerare ville svara på mitt mail bara.....

If you don't live for something, you'll die for nothing

184 Inlägg
1 november 2008
whiper skrev:
WS6 skrev:
whiper skrev:

Haha, men du tog åt dig iaf wink Jag använder inte heller Helosan. TatooGoo smile

Måste väl få försvara mitt rätta kön!! tongue

Jag använder Helosan, funkar skit bra för mig!

Pojke = ditt rätta kön wink
Inte mitt fel att du lägger up det så fint att man bara måste komentera det wink

Nej jag tycker inte om Helosan lika mycket som TattooGoo. Så får hoppas att den funkar denna gången med, bestämmt mig för att fortsätta på armen ist för att trimma bilen tongue

Behöver inte förklara, du fattar iaf, annars är det inte mitt problem smile

Can you handle me?

Maskin stundent!
218 Inlägg
1 november 2008
Lånar tråden lite, hoppas ingen misstycker, det e så att jag arbetar på min första tatuering och funderar lite över hur folk i allmänhet ser på tatueringar som innehåller runor? Nynazister å annat pack har ju pga sin bristande fantasi användt flera olika runor genom åren.
Anledningen till att jag trots allt skulle vilja använda runor är att jag tycker de e lite ovanligare och snyggare än tex kinatecknen. Men sen vill man ju inte bli förknippad med den typen av människor.

Så lite åsikter vore mer än välkommet big_smile

Ha de, Rejard

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
2 november 2008
Rejad skrev:
Lånar tråden lite, hoppas ingen misstycker, det e så att jag arbetar på min första tatuering och funderar lite över hur folk i allmänhet ser på tatueringar som innehåller runor? Nynazister å annat pack har ju pga sin bristande fantasi användt flera olika runor genom åren.
Anledningen till att jag trots allt skulle vilja använda runor är att jag tycker de e lite ovanligare och snyggare än tex kinatecknen. Men sen vill man ju inte bli förknippad med den typen av människor.

Ha de, Rejard

De är väl inga fel att använda runskrift och dylikt. Sen kan man ju böja skiten med att skriva typ "Sverige för alltid" "Sverige i mitt hjärta" och sånt med lite väl patriotiska motiv/texter. Då går de ju över gränsen till naziztiskt. Tycker JAG.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Maskin stundent!
218 Inlägg
2 november 2008
Waho skrev:
Rejad skrev:

Ha de, Rejard

De är väl inga fel att använda runskrift och dylikt. Sen kan man ju böja skiten med att skriva typ "Sverige för alltid" "Sverige i mitt hjärta" och sånt med lite väl patriotiska motiv/texter. Då går de ju över gränsen till naziztiskt. Tycker JAG.

håller med dej där, min idé är ett motiv med 5 st runor, som tillsammans inte bildar något ord, men som var för sej står för olika saker som jag tycker beskriver mej, eller som står för något som jag vill leva efter.

född blåvit
624 Inlägg
2 november 2008
Äh att blanda ihop runor och sverige med nazism är helt galet, de enda som gör det är väl såna som är extrema åt andra hållet. Sverigeälskande och nazism är HELT TOTALT! olika saker!

Har själv funderat på ett vikingskepp med svenska flaggan eller en torshammare, typ..fast tjejen tycker det är för mkt 90-tal :p

4 506 Inlägg
2 november 2008
Fy fan vad lama vissa är.
Jag är patriot älskar sverige. MEN är fan inte nazist för det..
Jag har en Vikinga drake tatuerad över min högra överarm
med Runor i.

Visa mig en Nazist som kan läsa runor?! Finns inte så smarta
nazzar.. Då hade de inte vart nazister..

Jag älskar Sverige, Svergie finns i mitt hjärta, Jag kan gå i krig
För mitt fosterland, Och jag flaggar stolt med den svenska fanan.
Men jag är inte någon Nazist. En utav mina kompisar är ffs
50% Rumän & 50% Kurd.

Det är fegt & fel att inte våga älska sitt land.

Kan du andas kan du dö.

Maskin stundent!
218 Inlägg
2 november 2008
_Wallis_ skrev:
Fy fan vad lama vissa är.
Jag är patriot älskar sverige. MEN är fan inte nazist för det..
Jag har en Vikinga drake tatuerad över min högra överarm
med Runor i.

Visa mig en Nazist som kan läsa runor?! Finns inte så smarta
nazzar.. Då hade de inte vart nazister..

Jag älskar Sverige, Svergie finns i mitt hjärta, Jag kan gå i krig
För mitt fosterland, Och jag flaggar stolt med den svenska fanan.
Men jag är inte någon Nazist. En utav mina kompisar är ffs
50% Rumän & 50% Kurd.

Det är fegt & fel att inte våga älska sitt land.

Som du skriver, så borde det vara. Så jag vill se på det, synd att de e så många svenskar som inte vågar ens tycka om sitt eget land, har en del vänner med utländsk bakgrund som inte fattar varför vi e sånna?

Men för att återknyta lite till min ursprungliga tanke, saken är ju den att nynazister användt ex odal-runan, hitler jugend använde bla tyr-runan som symbol. Frågan är ju hur stor risken e att man skulle bli förknippad med något av dessa om man tattuerade sej med dem?
Inget jag visste om överhuvud taget innan jag började läsa på om de tongue.

Men när jag endå är igång och skriver, någon som gaddat sej hos Viking Tattoo studio i Lkpg? Allt jag har hört om Peter och om studion har bara varit positivt, har ju haft studion sen 93 tror jag, men vore kul med lite fler föstahands källor om nån skulle vilja dela med sej big_smile

Tack för alla synpunkter så långt!

P.S och nej, det finns inga smarta nazzar D.S
Senast redigerat av Rejad (2 november 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
2 november 2008
Okej, för att följa eran topic... HUR FAN KAN NI TYCKA OM SVERIGE?!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Maskin stundent!
218 Inlägg
2 november 2008
KimVsWorld skrev:
Okej, för att följa eran topic... HUR FAN KAN NI TYCKA OM SVERIGE?!

Förlåt men topic är vad man förknippar/har för åsikter om runor i tatueringar? Hurvida man ska tycka om/inte tycka om Sverige det finns det redan ett 100-tal trådar om.

1 488 Inlägg
2 november 2008
Sluta upp med diskutionerna hurvida ni gillar sverige eller inte, författaren har skapat denna tråden för just tatueringar och inte annat.

Mvh
Moderator

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
2 november 2008
Rejad skrev:
håller med dej där, min idé är ett motiv med 5 st runor, som tillsammans inte bildar något ord, men som var för sej står för olika saker som jag tycker beskriver mej, eller som står för något som jag vill leva efter.

tycker det låter som en kul ide.. i japan har dom ju sina kanji tecken.. runor är ju bara nordisk historia. å varför inte bevara den på kroppen tongue

å sen är det väldigt farligt att vara patriotisk i sverige, att tattuera in ett vikinga skepp med svenskaflaggan som segel kan ju uppfattas på olika sätt..
vargkors är ju annars lite kul, det bildar ju ett uppånervänt kors ;P

Maskin stundent!
218 Inlägg
3 november 2008
Potkin skrev:
tycker det låter som en kul ide.. i japan har dom ju sina kanji tecken.. runor är ju bara nordisk historia. å varför inte bevara den på kroppen tongue

mitt motiv innefattar ett träd med 5 st runorna vilande i trädkronan, tanken är att den ska täcka större delen av ryggen, så just nu är det enbart planering, när kassan räcker till så blir det ett besök hos studion här i lkpg så får vi se när det blir dags för gaddning big_smile

mången tack för era åsikter big_smile
Senast redigerat av Rejad (4 november 2008)

Avstängd
168 Inlägg
4 november 2008
Ska göra tattoo snart. Tribal över hela armen.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
4 november 2008
janz0rz skrev:

Skulle råda dej att tänka över det lite till, brukar vara många som ångrar dom bara för att de är snyggt just nu. Eller dom håller tillochmed att försvinna mer smile Ta de inte fel nu försöker bara vara snäll tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Häst
1 099 Inlägg
4 november 2008
Waho skrev:
janz0rz skrev:

Skulle råda dej att tänka över det lite till, brukar vara många som ångrar dom bara för att de är snyggt just nu. Eller dom håller tillochmed att försvinna mer smile Ta de inte fel nu försöker bara vara snäll tongue

Huvudsaken är väl ändå att man trivs med det själv?
Allt går ju upp o ner när det gäller "mode"..

Än är inte den sista idioten född..

733 Inlägg
6 november 2008
Själv blev jag lite deprimerad när jag var hos en av mina gamla tattuerare. Det första han gjorde var att säga att jag har hållt på med "slöseri av hud" om mina blommor och stars and dust... Med andra ord, hej leta ny tattuerare! Han kunde tänka sig att göra körsbärsblommor men inte stars and dust.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

Maskin stundent!
218 Inlägg
6 november 2008
whiper skrev:
Själv blev jag lite deprimerad när jag var hos en av mina gamla tattuerare. Det första han gjorde var att säga att jag har hållt på med "slöseri av hud" om mina blommor och stars and dust... Med andra ord, hej leta ny tattuerare! Han kunde tänka sig att göra körsbärsblommor men inte stars and dust.

ehh jävligt oproffsigt? ska man avvisa en potentiel kund kan man iaf göra de på ett korrekt sätt, räcker ju med att säga att han inte gör tatueringar av den sorten... Att dessutom angripa de tatueringar (som du redan har om jag fattat rätt) är förbannat okänsligt eftersom du antagligen tycker om dem... dumfan till tatuerare...

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
6 november 2008
DoT skrev:
Waho skrev:
janz0rz skrev:

Huvudsaken är väl ändå att man trivs med det själv?
Allt går ju upp o ner när det gäller "mode"..

Jo men folk har tendens att göra tribals och sen ångra dom, vet iaf en handfull som gjort så.

Sök