1866
Sök

Tatuerings-tråden

508 Inlägg
6 november 2008
Min rygg, men allt ska göras över med en ryggtavla. Pantern va ett misstag när jag va ung o dum tonguehttps://www1.garaget.org/gallery/archive/28138/497048_ylbvcj.jpg
Säg inget om pantern, ett STORT misstag när jag va 16år! Men allt ska göras över med en fet ryggtavla. Kvinnligt? Näää kanske inte, men d sket man väl i tongue
Senast redigerat av RacingBunny (6 november 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
6 november 2008
Pantern var bättre än PlayBoy-logon iallafall...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

508 Inlägg
6 november 2008
KimVsWorld skrev:
Pantern var bättre än PlayBoy-logon iallafall...

Näää men den ska oxå bort, den kommer se så liten ut med resten som ska göras.
Playboy kaninen hörde ihop med förra bilen, så den står i alla fall för nått om man ska gå in på d...

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
6 november 2008
ooh.. håller inne massa fula å jobbiga raggningsrepliker..

men läckert som fan *dräggel* hahahahha

Ace Ventura
1 240 Inlägg
6 november 2008
Jag har bara en bild i huvudet hur jag vill att min tatuering ska se ut, Alltså har ingen mall eller så för tattueraren att gå efter, Om jag berättar hur jag vil att den ska se ut kan han göra en skiss då eller måste jag ha en färdig bild?

4 506 Inlägg
6 november 2008
Du kan ha en skiss.

Eller så kan du säga hur du vill ha det så målar han upp den.
Sedan så får du kolla på den så finjusterar ni den lite tillsammans.
Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
6 november 2008
_Wallis_ skrev:
Du kan ha en skiss.

Eller så kan du säga hur du vill ha det så målar han upp den.
Sedan så får du kolla på den så finjusterar ni den lite tillsammans.
Vh Wallis

yeyy jag får nog boka tid för en skiss då big_smile

10 Inlägg
7 november 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/9692/497384_evgxtr.jpg

Min senaste, inte färdig men på g!

Gissa bilen? tongue

Mvh/ Pernu
Senast redigerat av Pernu (7 november 2008)

jenni_112
7 november 2008
Pernu skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/9692/497384_evgxtr.jpg

Min senaste, inte färdig men på g!

Gissa bilen? tongue

Mvh/ Pernu

den tatueringen var redigt snygg!

10 Inlägg
7 november 2008
den tatueringen var redigt snygg!

Tackar! Ska bara bilen fyllas i och skuggorna lägga sig lite så kommer den nog bli fin!
För övrigt Martin på Lucky 7, Norrköping som har gjort den.

Mvh/ Pernu

Maskin stundent!
218 Inlägg
14 november 2008
Tjo på er!

Har ett projekt på gång som innefattar en tatuering på ryggen modell lite större big_smile, nu e de så att jag skulle vilja fråga er som tatuerat större grejer just där, om man får sova på rygg under läkningstiden? Å hur fanken man ska komma åt att smörja/tvätta ordentligt?

En sista fråga me, om man blir så pass solbränd så man börjar flåss (när den e helt utläkt) sabbar man sin tatuering då? så de e ordentlig solskydd som gäller resten av livet? Antar att de inte blir sämre om man använder solskydd, men hur noggrann man ska va...

Tacksam för svar, ha de, Rejad

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

107 Inlägg
15 november 2008
http://www.geting.se/image.php/134585-27okt.PNG

Hoppas bilden funkar nu...
Jag skrev för nån månad sen att jag beställt tid för den här.
Nu har jag fått tummen ur arslet o fixat fram en NÅGORLUNDA bild ;P
Grymt stolt och det kommer massvis av fler smile

Rejad skrev:
om man får sova på rygg under läkningstiden? Å hur fanken man ska komma åt att smörja/tvätta ordentligt?

Du får väl be någon att hjälpa dig smörja smile
Min sitter ju så långt ned att jag kunde smörja själv om jag såg i en spegel.
Ointressant, men jag tog höger hand o smörjde fram till ryggraden, sen vänster hand vänstersidan till ryggraden.
Sen, du får sova på rygg och allt möjligt, men de ska inte vara nåt tryck på den. tex om du tränar bänkpress, förstår du?
Det där med solskydd vet jag inte, men den ska inte vara i direkt sol under läkningen iallafall.

Maskin stundent!
218 Inlägg
15 november 2008
Ichtyostega skrev:
http://www.geting.se/image.php/134585-27okt.PNG

Hoppas bilden funkar nu...
Jag skrev för nån månad sen att jag beställt tid för den här.
Nu har jag fått tummen ur arslet o fixat fram en NÅGORLUNDA bild ;P
Grymt stolt och det kommer massvis av fler smile

Rejad skrev:
om man får sova på rygg under läkningstiden? Å hur fanken man ska komma åt att smörja/tvätta ordentligt?

Du får väl be någon att hjälpa dig smörja smile
Min sitter ju så långt ned att jag kunde smörja själv om jag såg i en spegel.
Ointressant, men jag tog höger hand o smörjde fram till ryggraden, sen vänster hand vänstersidan till ryggraden.
Sen, du får sova på rygg och allt möjligt, men de ska inte vara nåt tryck på den. tex om du tränar bänkpress, förstår du?
Det där med solskydd vet jag inte, men den ska inte vara i direkt sol under läkningen iallafall.

ok tack för svaret big_smile jo me tanke på att man är vig som ett kylskåp så får de nog bli till att be om lite hjälp där tongue men gott att de e lungt å sova på rygg iaf, började funderar på de där å provade att sova på mage, blev inge bra alls hmm  får bli till att pallra sej ner till studion efter jul, ta de som lite för tidig 20 års present till mej själv big_smile

btw så blev ju din tatuering riktigt nice big_smile

107 Inlägg
16 november 2008
Rejad skrev:
men gott att de e lungt å sova på rygg iaf, började funderar på de där å provade att sova på mage, blev inge bra alls hmm 

btw så blev ju din tatuering riktigt nice big_smile

Hehe tack ;P
Jag tyckte det kändes asläskigt att sova på rygg de 2 första nätterna, så låg på sidan. Men det ska inte vara någon fara alls.

107 Inlägg
17 november 2008
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=503495

Här är en mycket mycket bättre bild smile
Fler finns i mitt galleri.
Senast redigerat av Ichtyostega (17 november 2008)

184 Inlägg
17 november 2008
Rejad skrev:
Tjo på er!

Har ett projekt på gång som innefattar en tatuering på ryggen modell lite större big_smile, nu e de så att jag skulle vilja fråga er som tatuerat större grejer just där, om man får sova på rygg under läkningstiden? Å hur fanken man ska komma åt att smörja/tvätta ordentligt?

En sista fråga me, om man blir så pass solbränd så man börjar flåss (när den e helt utläkt) sabbar man sin tatuering då? så de e ordentlig solskydd som gäller resten av livet? Antar att de inte blir sämre om man använder solskydd, men hur noggrann man ska va...

Tacksam för svar, ha de, Rejad

Du ska alltid använda solskydd på din tatuering - när den läkt! Med så hög faktor som möjligt, annars bleks den av solen! (gäller även vid solande i solarium)
När gadden är nygjord ska du inte vistas i sol/solarium över huvudtaget, inte heller bada i basänger med klor, och egentligen undvika att bada alls under läketiden.
Är du rädd om din tatuering så bränner du aldrig dig i solen tongue Vet inte hur det blir med tatueringen om man nu skulle bränna sig i solen faktiskt..

Lycka till wink

Can you handle me?

Maskin stundent!
218 Inlägg
17 november 2008
WS6 skrev:
Du ska alltid använda solskydd på din tatuering - när den läkt! Med så hög faktor som möjligt, annars bleks den av solen! (gäller även vid solande i solarium)
När gadden är nygjord ska du inte vistas i sol/solarium över huvudtaget, inte heller bada i basänger med klor, och egentligen undvika att bada alls under läketiden.
Är du rädd om din tatuering så bränner du aldrig dig i solen tongue Vet inte hur det blir med tatueringen om man nu skulle bränna sig i solen faktiskt..

Lycka till wink

ok, tack, nee under själva läkningstiden ska man väl knappt dusha för länge, dock tvätta tatueringen typ 1 ggr / dag? Får ta å skärpa mej me solskydd i framtiden då alltså, brukar bränna sönder mej ett par gånger varje sommar tongue lär jag väl knappast lida av att bli lite bättre på de big_smile

178 Inlägg
18 november 2008
kan meddela att jag har beställt ny tid för tatto, blir min 5 tatuering:D big_smile big_smile

mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK

184 Inlägg
18 november 2008
Rejad skrev:
WS6 skrev:

Lycka till wink

ok, tack, nee under själva läkningstiden ska man väl knappt dusha för länge, dock tvätta tatueringen typ 1 ggr / dag? Får ta å skärpa mej me solskydd i framtiden då alltså, brukar bränna sönder mej ett par gånger varje sommar tongue lär jag väl knappast lida av att bli lite bättre på de big_smile

När den är ny så duscha en gång/dag absolut inte mer, och smörj gadden 3-4 gånger/dag så ska du se att det kommer bli bra! big_smile

Ett tips kan vara att göra din gadd under vinterhalvåret! Jag gjorde min första i mitten av juni -07 vilket var piss-jobbigt eftersom att du inte bör/ska ha den i solen, du får inte bada under läketiden osv. Så den andra gjorde jag i September -08, september är en bra månad, inte för varmt och solen är inte så intensiv då wink

Can you handle me?

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
19 november 2008
Är numera tatuerarlärling! Känns rätt nervöst kan jag säga men är skitkul verkligen!

Ville bara dela med mig av nyheten.. tongue

Sök